http://m.verktygsboden.se/gaengtappar/gaengtapp-tin-mm-gaengtapp-m16
Du kan inte helt enkelt gänga om själv, så din adapter passa?
Du kan inte helt enkelt gänga om själv, så din adapter passa?
http://m.verktygsboden.se/gaengtappar/gaengtapp-tin-mm-gaengtapp-m16
Du kan inte helt enkelt gänga om själv, så din adapter passa?
Igår gjorde jag en InBody-mätning. Det går väldigt bra nu
View attachment 435735
Vikt: 77,9kg
Fettprocent: 10,5%
Fettvikt: 8,2kg.
Jag behöver skala av 3kg till innan min målvikt och det skulle leda till (i bästa fall) 6,5% fettprocent. I praktiken lär jag tappa lite vätska och muskelmassa också så i runda slängar 7% om jag sköter kosten och träningen. Det känns helt okej!
Nästa steg är att försöka ta hjälp av kunniga personer för att träna på bästa sätt. Jag har dessvärre inga möjligheter att köra racehojen förrän i Tjeckien i mitten av April, och endast begränsade möjligheter att köra endurohojen från och med Mars. Just nu står den nämligen inomhus och passade nog så håller de på att byta ut hela hissen i huset vilket tar en månad. Så jag kan inte få ut den ur lägenheten
Träningsmässigt så försöker jag utöka timmarna från 2h per dag till 3h per dag. I praktiken kommer jag nog bara kunna lägga till ett morgonpass ett par gånger i veckan. Och under tiden jag vänjer mig lär jag behöva en vilodag per vecka också. Men det återstår att se hur jag lyckas anpassa mig.
Ni vet känslan av att vara helt slut i huvudet efter 1-2 dagars körning? Och att man gärna står över ett körpass för att via upp sig lite eller att man inte kör hela körpasset för att det blir dels för jobbigt, dels svårt att behålla fokus i fullt attack-mode? Det är den biten jag vill klara av utan att det blir några problem. Jag behöver få ut maximalt med körtid och träning i Tjeckien för att vara varm i kläderna inför tävlingarna.
Jag är avundsjuk på alla som har möjlighet att köra mycket nu under våren. Jättekul att se att ni lyckas lösa den biten! Under tiden gör jag det bästa jag kan med de förutsättningarna jag har
View attachment 435736
För övrigt: Är det någon som kan peka mig i rätt riktning gällande mekanisk verkstad med metallsvarv? Jag har en adapter till depåstödet som lyfter i gaffelkronan. Det är 16mm men vid en närmare kontroll så är hålet dumt nog 15,5mm så den passar inte!
View attachment 435737
Såna har jag ett gäng olika, mät andra änden så är det möjligt jag har och då slänger jag den i en jiffy och skickar.
För övrigt så är jag påväg mot nya målvikter jag med, tappat 3kg mot förra året nu och om allt går som det ska ytterligare 2 till innan april, kanske gör ett par tiondelar det!
Jag kan svarva om det behövs. Svarven står i Tallkrogen men biten kan även överlämnas i Solna om det passar bättre.
Den andra delen som ska in i valtermoto-stödet ligger på 17,5mm. Det vore jättesnällt!
Vad hamnar du på för vikt då? Jag tror det kommer göra flera sekunder!!
Det vore fantastiskt! Finns det en möjlighet att jag kan lämna den till dig imorgon eftermiddag på valfri plats som passar dig? Jag åker nämligen iväg i jobbet till Norrland på måndag och är inte hemma förrän på fredag.
Då löste det sig med Josef va?
Slipper jag kolla.
Hmm, inte så lågt men väger in på 70 om det vill sig, går inte till några ytterligheter utan bara bättre mat och siktar på att bränna fett.
"Nästa steg är att försöka ta hjälp av kunniga personer för att träna på bästa sätt. Jag har dessvärre inga möjligheter att köra racehojen förrän i Tjeckien i mitten av April, och endast begränsade möjligheter att köra endurohojen från och med Mars. Just nu står den nämligen inomhus och passade nog så håller de på att byta ut hela hissen i huset vilket tar en månad. Så jag kan inte få ut den ur lägenheten"
Men Rickard, det kan ju inte vara ngt problem för dig som lyfter skrot hela dagarna att få ut en enduro. Det är väl bara att slänga upp den på axeln å bära ned den för trapporna
Hur som helst är mitt skinnställ på väg. Tror att jag får det på måndag. Ska bli enormt spännande att se hur det sitter. Känns onekligen lite pirrigt. Ska kombinera det med en röd Shoeihjälm som sitter otroligt bra. Har nog aldrig haft en hjälm som sitter så skönt. Ska bli intressant att se hur den är att åka med. Tror att det kommer att se bra ut tillsammans. Det får gärna bli vår nu Hur går det med ditt ställ?
View attachment 435740
View attachment 435741
Haha hmm! Det kanske är motivationen som tryter. Jag kanske bara inte är så sugen på att kånka ner en metallklump två trappor
Men va roligt! Vilken snygg outfit du kommer ha i år! Rött/svart är svårslaget Jag gillar den där hjälmen också. Synd att den inte hade nummer 85 bara. Sen sitter den iof inte lika bra på mig som X-lite 802RR.
Mitt skinnställ bör vara beställt nu! Måtten togs för MC-mässan så det är bara en lång väntan kvar
Jag är lite tvådelad inför vädret. Jag vill ju så gärna åka lite is i år innan säsongen sätter igång, men jag är sååå sugen på att panga racebana också!!
Ja det löser sig nog
70 borde väl räknas som jättelågt? Hojta till Om du vill ha tips eller har funderingar. Jag har nog hyfsad koll när det kommer till viktnedgång och träning, även om jag är osäker på vad det allra bästa upplägget kan vara för roadracing
Det vore fantastiskt! Finns det en möjlighet att jag kan lämna den till dig imorgon eftermiddag på valfri plats som passar dig? Jag åker nämligen iväg i jobbet till Norrland på måndag och är inte hemma förrän på fredag.
Ok, hur göra då? "spill the beans!"
Nu har jag bara dragit ner på socker, främst i vätskeform men helgerna blir det ju juice som jag älskar till en långfrukost.....och frukt är ju vansinnigt gott, och sött...tja, rent socker i form av godis har jag ju fimpat, om man inte räknar mörk choklad då förvisso...
He he, har egentligen mest fimpat alla halvfabrikat i maten och kör en 30-40min lätt pulshöjande (försöker hålla mig mellan 110-130) innan frukost varje dag, annars kör jag på som vanligt och det verkar ju funka då jag tappat 3kg sen jul och vill bli av med 2 till innan maj, det verkar ju rimligt även fast minskningen går långsammare ju lättare man blir, är ju 1hg/3dag i snitt kvar nu.
Men visst, har du några tips så tar jag gärna emot de! ...bara jag inte måste sluta äta för jag äääälskar god mat!
Praktiskt med tuta!
Hade jag varit du så hade jag nog faktiskt inte gjort speciellt mycket förändringar. Du är inne på rätt spår med en förändring som är hållbar för dig. Allt onödigt socker får ju gärna försvinna, därmed inte sagt att juicen på helgerna är onödig för det. Du har haft en rimlig viktnedgång och därmed så håller du ju intaget till en rimlig nivå. Annars är det alltid enkelt att dricka sig till för mycket kalorier. Träningen hade jag antingen förlängt till 60 minuter eller höjd intensiteten två snäpp. Som du är inne på så sjunker ämnesomsättningen ju lägre vikt man har. Även den omedvetna vardagsaktiviteten tenderar att minska vid diet. Man rör sig mindre helt ekelt. Kroppen är rätt bra på att anpassa sig till befintliga förutsättningar på gott och ont.
Har du någon tanke med lågintensiv träning? Är det promenad det handlar om eller någon annan form av aktivitet? Det finns nämligen ingen egenpoäng i att hålla sig vid den låga pulsen. Tvärtom finns det bara fördelar att öka pulsen. minst 70% av maxpuls bör man ligga på. Jag hade nog siktat att ligga på mellan 130-150 för att få fler fördelar med träningen. Att en mer lågintensiv träning skulle handla om mer fettförbränning är lite sak samma. Framförallt i det långa loppet.
Exempelvis: Det är bättre att träna på en högre nivå där du använder fett till 25% och förbrukar 100 gram glukos (kolhydrater) och 20 gram fett, än att en långsam promenad där du använder fett som energikälla till 90% men endast gör av med 15 gram fett.
Procentuellt sett så förbrukas mer fett i den lågintensiva träningen, men kalorimässigt (och i faktiskt fett) har det varit ett ineffektivt sätt tidsmässigt att köra så. Dessutom uteblir fördelarna med förbättrad syreupptagning, förmåga att bibehålla en hög intensitet under en längre tid och uthålligheten.
Däremot är ju träningen väldigt bekväm och tröttnar man inte av tristess så är det oftast en enkel form av träning som man alltid kan utföra Och all aktivitet är bättre än stillasittande. men som sagt. Den är inte effektiv eller ens bra i förhållande till mer intensiv träning, oavsett mål.
Ok, du tänkte så....
Jag har ju enbart lagt till denna "frukost-träning" för att bränna just fett tills jag nått min målvikt och då ska jag bara sluta med den utan att behöva lägga om kosten något, förhoppningsvis stannar då viktminskningen bara av och jag kan käka som innan utan att gå upp igen, det var tanken iaf.
Den "vanliga" träningen kör jag på som vanligt, mycket kondition (snabbdistans) med puls mellan 160-175 ungefär och en hel del syra med, håller mig mellan 180-190 då, maxar inte så ofta, kanske en gång i månaden men försöker avsluta ett pass i veckan med maxkörning på slutet men stannar innan maxpuls.
På det lite armhävningar och liknande men huvudparten är kondition.
Jaha men dåså Då har du en vettig plan redan ju med en lugn viktnedgång som du har koll på. Man ska inte laga något som inte är trasigt!
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |