Riksdagsval 2015

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Integrationsproblemen beror på massinvandring.
Du är alltså inte medveten om att ambulanser, brevbärare och busschaufförer regelmässigt utsätts för stenkastning?

Inte regelmässigt, vad driver dem att göra något så korkat?
Hur många procent av alla invandrarna gör detta regelmässigt?
Återigen, kriminellt beteende, ej ok i min bok!
Polisärende, arbetsskyddsärende ASAP!

Förslag på lösning från din sida?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Upplopp kommer sig av misär, men det krävs en djup känsla av att inte tillhöra samhället.

Så ta bort en av dom så har du din lösning.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
S största misstag var utan tvekan att gänga sig med MP, MP har för tokiga saker i sin agenda som Alliansen som grupp inte kan liera sig med.
S kan nog få tillräckligt stöd från borgliga sidan om de håller MP och V ur loopen.
Sen har vi Löfven som nu sagt de mest fantastiska sakerna å i princip bränt broar hos alliansen, så S borde nog lyfta ut illbattingen å hämta upp nån med lite coolare temperament.

En intressant lösning vore Alliansen i topp å korsbefrukta lite med S och SD. Jag är INTE för SD på något sätt men de har ju schysst inställning till skola å äldreomsorg så något sånt kanske passar som någon ministerpost.
SD är ju här för att stanna så är det bara, de har ju gjort klart att de är främlingsfientliga och ställer till med kaos baserat på den kärnfrågan. Övriga partier bör ta det på allvar för en hygglig procentsats av SD,s ca 800'000 väljare har säkert den frågan högt på sin agenda.

Jag håller med om allt utom två detaljer.
S har misslyckats med att hitta dugliga partiledare så länge jag kan minnas (och jag minns ända tillbaka till ormen Palme).
Skoskallen var ett undantag, men han var ju blixtinkallad.

Nummer två är dravlet om att SD är främlingsfientliga.
Att inte ta emot fler asylflyktingar än man kan hantera är inte att vara främlingsfientlig.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
S har misslyckats med att hitta dugliga partiledare så länge jag kan minnas (och jag minns ända tillbaka till ormen Palme).

Att inte ta emot fler asylflyktingar än man kan hantera är inte att vara främlingsfientlig.

Att springa runt med järnrör och hota invandrare och kalla dem "jävla blatte" är inte heller främlingsfientligt?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Att springa runt med järnrör och hota invandrare och kalla dem "jävla blatte" är inte heller främlingsfientligt?

Att plocka upp aluminiumrör och lägga tillbaka dem direkt, som reaktion på att ha blivit hotad av en OGmedlem med gängstryk är inte samma sak som att springa runt med järnrör.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Jo, regelmässigt.
Förortskultur med självvalt utanförskap.
Eller med populärt ordval: Främlingsfientlighet.
Tillräckligt många, något färre nu när en del av rötäggen åkt på ISISsemester.
När polisen ingripit har det hela händelsekedjan skyllts på polisen.

Minskad invandring ger integrationsmöjligheter.
Öppen dialog ger möjlighet att motverka daltandet.

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös

Lite för många inom dagens SD har viftat högerarm i sin ungdom för att de skall kunna lura i mig att de har en inställning som harmoniserar med min. Högst personlig åsikt.

Att inte kunna ta emot fler asylflyktingar än man kan hantera är iofs inte främlingsfientlig, det kan jag hålla med om, det är att inte reglera resurserna rätt. Behöver folk hjälp av rätt skäl så skall de få den! Är resurserna för dåliga så får vi öka den. I min värd funkar det så oavsett ambulans behövs på en olycksplats lr folk håller på att bli dödade i sina hemländer. Egentligen är detta en större fråga än sverige skall behöva ta själva, hur går snacket i övriga EU.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Lite för många inom dagens SD har viftat högerarm i sin ungdom för att de skall kunna lura i mig att de har en inställning som harmoniserar med min. Högst personlig åsikt.

Att inte kunna ta emot fler asylflyktingar än man kan hantera är iofs inte främlingsfientlig, det kan jag hålla med om, det är att inte reglera resurserna rätt. Behöver folk hjälp av rätt skäl så skall de få den! Är resurserna för dåliga så får vi öka den. I min värd funkar det så oavsett ambulans behövs på en olycksplats lr folk håller på att bli dödade i sina hemländer. Egentligen är detta en större fråga än sverige skall behöva ta själva, hur går snacket i övriga EU.
Varför citerar du SDs politik?
Är du rasist?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
De flesta jag träffat som erkänner att de röstar på SD är invandrare. De hymlar inte med sina åsikter på ett sådär fint sätt.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!