Riksdagsval 2015

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ja Herregud. Giv oss styrka.

Det var fler debattörer som man kan undra varför de handplockas med i Debatt. Har senaste dagarna läst ett par krönikor av Anders Lindberg i Aftonbladet. Det är ju ren skär parodi att läsa hur han till vilket pris som helst hade velat att man skulle rädda kvar S+MP regeringen vid makten. Hur kan man vara så naiv i ledare efter ledare? Då har man verkligen inte förstått särskilt mycket om hur realpolitik fungerar. Det vore önskvärt om man i Debatt plockade in andra människor än de som vanligtvis har sin egna kanal att uttrycka sina åsikter i. Det måste ju finnas en vettigare samling proffstyckare över hela politiska skalan än de som vanligtvis får yttra sig.

Smagatusk

Guest
Att springa runt med järnrör och hota invandrare och kalla dem "jävla blatte" är inte heller främlingsfientligt?

Definierar du ett helt parti med vad några figurer i partiet gör, eller definierar du ett parti med vilken politik de försöker föra?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Lite för många inom dagens SD har viftat högerarm i sin ungdom

Vilka är det som har gjort det? Skulle du, om du nu ger några exempel, kunna tänka dig att detta i så fall är just ungdomssynder och att de faktiskt ändrat sig eller ställer du alla 30-40-50-åringar till svars för vad de gjort som tonåringar? Jag har då i alla fall betett mig i tonåren på ett sätt som jag aldrig skulle ha gjort idag.

Jag ser det i så fall naturligtvis också som något negativt för SD:s seriositet men man bör ändå se till vad de säger och skriver i sitt partiprogram, inte vad enskilda representanter har gjort när de var ungdomar och definitivt inte gå efter gängse Susanne Osten-bild av dem(sjuka människa..). Är det någon som verkligen tror att SD skulle kunna behålla 13% om de plötsligt kommer ut med att de egentligen är nazister?

All denna förståelse för vilsen ungdom utan fritidsgård osv som man brukar höra om. Gäller den bara de som gör inbrott, kravallar och gruppvåldtar i sin vilsna och sökande ungdom eller gäller den även de osäkra ungdomar som har sökt sig till diverse extremhögergrupper?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Att man är invandrare behöver ju inte automatiskt betyda att man inte är rasist eller fri från fördomar.

Kan du förklara dig, vad menar du? Om man sätta asylinvandringen till en mer standard internationell nivå så är man rasist? Kan inte du bara förklara hur de tankegångarna går? Det är ju ett helt sjukt och ogrundat uttalande du gör enligt min mening.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Kan du förklara dig, vad menar du? Om man sätta asylinvandringen till en mer standard internationell nivå så är man rasist? Kan inte du bara förklara hur de tankegångarna går? Det är ju ett helt sjukt och ogrundat uttalande du gör enligt min mening.

Va? Nej, klart att man ska kunna diskutera invandringspolitiken. Dock är det för mig något helt annat än att diskutera invandrarna. Det du citerade handlade inte om det, utan helt enkelt det som stod, att man kan vara invandrad till ett annat land och ändå vara rasist. Det har inte att göra med om man bor i landet man föddes i eller inte.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det jag citerade var ett svar från dig till Fettsnok som sa att han kände invandrare som röstade SD(vilket de flesta gör). Utav det verkar du tycka att det är relevant att skriva att det finns invandrare som är rasister. Jag tolkar det som att du tycker att de som röstar SD är rasister. SD vill begränsa massinvandringen till europeiskt sett normala nivåer, inte bygga koncentrationsläger eller vad seriösa tidsskriften Aftonbladet nu skriver.

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Ingen moderat som vill förklara varför massinvandring är så här pass viktig?

Nu är jag inte moderat, men den officiella förklaringen är att vi har en åldrande befolkning som inte kommer kunna underhållas. tänk inflation i ekonomiska termer.

Sedan har vi väldigt höga lägsta-löner i Sverige samtidigt som vi behöver en stark export vilket kräver låga arbetskostnader och det kan man ordna genom anställningsbidrag dels för folk under 25, dels för nyanlända. u-25:an tog väl sossarna bort nu men nyanlända sitter väl säkert med rasistkortet

M vill ju ha ett samhälle med stora klasskillnader och detta är det godhjärtade sättet att få det så.

Själv gillar jag inte pyramidspel, och tror att 75% av alla tjänste-arbetstillfällen är ersatta av datoriserade program inom 5 år, så de som då jobbar kommer nog få fler att ta hand om än den åldrande befolkningen.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det jag citerade var ett svar från dig till Fettsnok som sa att han kände invandrare som röstade SD(vilket de flesta gör). Utav det verkar du tycka att det är relevant att skriva att det finns invandrare som är rasister. Jag tolkar det som att du tycker att de som röstar SD är rasister. SD vill begränsa massinvandringen till europeiskt sett normala nivåer, inte bygga koncentrationsläger eller vad seriösa tidsskriften Aftonbladet nu skriver.

Exactly

"Jag vill begränsa invandring till en nivå där den kan hanteras på ett sådant sätt att det inte skapas konflikter och utanförskap "

-"Du är rasist!! "

"Va?, Nej, jag har inget emot invandrare "

-"MEN!! Du sa ju nyss att du vill slänga ut invandrare!!!?!?"

(det här kan hålla på precis hur jävla länge som helst, för The real haters (tm) har fruktansvärt svårt att begripa skillnad. Vilket visas gång, på gång i siljoner trådar. Det är liksom lönlöst.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
M vill ju ha ett samhälle med stora klasskillnader och detta är det godhjärtade sättet att få det så.

Det där köper jag, in med massor av folk, låt dem gå på bidrag tills välfärden havererar, se vilka som klarar sig genom att kratta löv i Djursholm, resten hamnar i fängelse eller utvisas.

Enda logiska förklaringen.

Ganska cyniskt dock.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Om man efter att man diskuterat landar i att man vill ha färre invandrare, vad tycker du då att man skall rösta på?

Ett parti som är kapabelt till att styra landet. Anser man att övriga frågor inte har någon betydelse, utan att färre invandrare är lösningen på alla problem, så tycker jag nog att man behöver läsa på lite. Förslagsvis från andra källor än Avpixlat.

För mig är det helt obegripligt hur man kan anse att invandringsfrågan är så viktig att man är beredd att rösta på ett rasistiskt parti, om man inte själv har rasistiska åsikter.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning

Nej, inte nödvändigtvis, utan jag tolkar snarare uttalandet "invandrare röstar också på SD" som att det då inte kan handla om rasism, eftersom de är invandrare själva. Då ville jag poängtera att man kan vara invandrad och rasist, att det ena inte behöver utesluta det andra.

Aftonbladet använder jag aldrig som källa, men i det här fallet behövs det inte, SDs egna sidor fungerar utmärkt. :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ett parti som är kapabelt till att styra landet. Anser man att övriga frågor inte har någon betydelse, utan att färre invandrare är lösningen på alla problem, så tycker jag nog att man behöver läsa på lite. Förslagsvis från andra källor än Avpixlat.

För mig är det helt obegripligt hur man kan anse att invandringsfrågan är så viktig att man är beredd att rösta på ett rasistiskt parti, om man inte själv har rasistiska åsikter.

Du tycker att SD är ett rasistiskt parti, det gör det inte till ett rasistiskt parti.

Om jag tycker du verkar vara jättedum, så påverkar det inte din faktiska intelligens.

Jag noterar att du inte besvarade frågan. Jag försöker igen.

Ponera att jag inte vill rösta på SD men vill ha en invandring som är jämförbar med våra grannländers, vad tycker du då att jag skall rösta på, och varför?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!