Riktigt snygga brudar!!

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Jidetoft skrev:
Min redogörelse :hej

1.
Första tanken:
Tänk om man ändå kunde få en sån där brud! :D
MEN innerst inne vet man dock att det är insidan som räknas, hur fin utsidan än må vara. Funkar aldrig i längden annars!
Dock inte sagt att tjejen i fråga är dum. Hon är säkert jättetrevlig, men det är inte första intrycket man får av henne... :(

2.
Rökare går bort. :zpy
Dessutom verkar de inte visa prov på nåt djupt intellekt.

3.
Tuff tjej som vågar vara sig själv, och inte bryr sig så mycket om vad andra människor har att säga. STARKT!

Lycka till med arbetet! :tummenupp
Kunde inte sagt det bättre själv, så jag får väll sno Jidetofts redogörelse (om inte det gör ngt?) Fast jag strök dom två sista raderna på 3:an
Lever ihop med en nummer 3 :D , dom andra skulle inte hålla i längden...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Pysslar med ett skolarbete o tänkte höra vad ni har för funderingar. Vill väldigt gärna att både killar o tjejer svarar på denna tråd så fort som möjligt!
Läs texterna o skriv sen bara vad ni tänker på ang dessa tre damer.

Tjej nummer 1:
Du ser en riktigt snygg tjej på tunnelbanan. Hon är klädd i tighta vita jeans, har jordens läckraste kropp, är sminkad relativt mycket och vickar fram på ett par högklackade skor.
Du tänker? vilken stjärt!

Tjej nummer 2: Du ser en tjej står brevid en busskur o röker.
Hon står tillsammans med sin kompis. Dom är hårt sminkade, spottar hej vilt omkring sig och fnissar åt precis allt.
Du tänker? ja om några år så.....

Tjej nummer 3: Du ser en tjej klädd i helt orginella kläder. Hon är precis tvärtemot alla andra. Hon skäms inte för speciellt mycket och kan rapa där hon står i kassan på vivo efter en klunk cola. precis som killar kan så kan även denna dam.
Du tänker? kollar åt andra hållet efter några snygga stjärtar...

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Alla går i fällan, patetiskt :p .

Det är naturligtvis så att informationen är för bristfällig för att man skall kunna göra en adekvat bedömning av individerna som helhet :rolleyes: .

Jag hade valt SHAKIRA i vilket fall som helst men hon var ju inte med :( .

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Som alla vet så har alla människor fel eller brister vilket nr 1 å 2 inte riktigt vet. Men det är nog nr 3 medveten om, och det ska man va tacksam för för då vet man vad man får.

Att vakna jämte en nr2 :rodnar
Att vakna jämte en osminkad nr1 :skrämd

Att vakna jämte en nr3 :D

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Bikerbitch skrev:
Pysslar med ett skolarbete o tänkte höra vad ni har för funderingar. Vill väldigt gärna att både killar o tjejer svarar på denna tråd så fort som möjligt!

Tjej nummer 1:
Du ser en riktigt snygg tjej på tunnelbanan. Hon är klädd i tighta vita jeans, har jordens läckraste kropp, är sminkad relativt mycket och vickar fram på ett par högklackade skor.
Du tänker?

"AJ i fötterna och oj vad jobbigt om man skulle spackla sig varenda dag"

Hon står tillsammans med sin kompis. Dom är hårt sminkade, spottar hej vilt omkring sig och fnissar åt precis allt.
Du tänker?

"FIMPA"

Tjej nummer 3: Du ser en tjej klädd i helt orginella kläder. Hon är precis tvärtemot alla andra. Hon skäms inte för speciellt mycket och kan rapa där hon står i kassan på vivo efter en klunk cola. precis som killar kan så kan även denna dam.
Du tänker?

"Fy fan vad äckligt med cola, men det är nog skönt å rapa efter den där bubbeldrycken"

Jag skriver ett arbete om Ideal ibland tjejer.
Skulle vara tacksam för er hjälp! :bow

Mina ideal och omgivningens "ideal" stämmer sällan överens. Det har jag accepterat för länge sen, och jag har ingen lust att ändra på mig.
Rapportera vad du fick ut av ditt arbete sen vetja! :tummenupp

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Goodstuff skrev:
Köp och läs boken "Under det rosa täcket" av Nina Björk.
Intressant läsning om våra kulturella värderingar av manligt och kvinnligt, feministiska ideologier och synen på kvinnan i dagens samhälle.
Det är ett tips till alla för övrigt.

Håller med dig där.
EX: När killar är manliga så är det håriga och stora
När tjejer ska vara "kvinnliga" så ska de raka sig. under armarna, på könet, på benen, ibland s.k mustasch etc.
Och dessutom hoppa i högklackat, kjol, spackel och div. uppstarmning och intajtnings grejor..

Människan är märklig.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Tjej 1: Henne mellan två lakan kanske?
Tjej 2: Fjortis, hon växer väl upp om några år
Tjej 3: Verkar mer än lovligt tråkigt, måste man vara tvärtemot för att synas, antagligen komplex

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
1. Mums! :)
2. Hon röker ==> Hon går FETEBORT, kvittar hur snygg hon är sedan!!! :(
3. Udda är kul! Fast jag rapar inte publikt... :rolleyes:

sladdandebarnet

En jobbigt svartsjuk jävel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT 660X
Tjej nummer 1:
Du tänker? Hallå där. =8)

Du tänker? Snorungar

Du tänker? Går bort

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Det är faktiskt jätteintressant att se vad ni har att säga.
Anledningen till varför jag inte tar med dom "vanliga" tjejerna är för att jag vill se om ni tänker -typ- bimbo på dam 1
fjortisar på damer 2 och konstig typ på dam 3

Och det gör dom flesta.

AffeR1 - Du är ju för smart för ditt eget bästa!

Arbetet handlar om idealen som finns ibland oss från att vi är små tjejer tills vi blir stora. Där ingår alkohol, cigaretter, sex, rakning, plastikoperationer o hur media påverkar oss.
Får väl se om det blir något bra. Arbetet tillhör en tidning som kommer ligga ute på internet sedan.

Det här med tjej 1 är intressant. Många killar skulle vilja ha henne "mellan ett par lakan" och jag tror många tjejer direkt ser henne som en "bimbo"
Varför är det så tror ni? Svensk avundsjuka?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bikerbitch skrev:
Anledningen till varför jag inte tar med dom "vanliga" tjejerna är för att jag vill se om ni tänker -typ- bimbo på dam 1

Och det gör dom flesta.

Arbetet handlar om idealen som finns ibland oss från att vi är små tjejer tills vi blir stora. Där ingår alkohol, cigaretter, sex, rakning, plastikoperationer o hur media påverkar oss.
Får väl se om det blir något bra. Arbetet tillhör en tidning som kommer ligga ute på internet sedan.

Det här med tjej 1 är intressant. Många killar skulle vilja ha henne "mellan ett par lakan" och jag tror många tjejer direkt ser henne som en "bimbo"

Leta upp den boken jag tipsade om eftersom den handlar om exakt det du ska skriva om /funderar på. Den är stundtals lite högtravande och akademisk men det finns mycket intressant och tänkvärt att läsa i den.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Goodstuff skrev:
Leta upp den boken jag tipsade om eftersom den handlar om exakt det du ska skriva om /funderar på. Den är stundtals lite högtravande och akademisk men det finns mycket intressant och tänkvärt att läsa i den.

Arbetet skall vara klart på måndag. Vet inte om jag hinner det tyvärr. Men annars kan ju alltid läsa den vid ett senare tillfälle.
Tack för tipset!

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Bikerbitch skrev:

Och det gör dom flesta.

Det är nog avundsjuka, lite samma grej som killen på högstadiet som kom först i puberteten, spelade hockey, var cool, och hade ALLA tjejer... folk snackade lite skit, men visst alla var ju avundsjuka på honom som fick..

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
1. Fjortis.

2. Fjortis

3. Estet.

=p

inte helt alvarligt altså.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Förresten, varför riktar sig debatten på att tjejer är antingen bimbos eller feminister

Det finns ju tjejer som klär sig sexigt, är självsäkra, bäst på sitt jobb och jäkligt roliga att umgås med och inte griniga för att männen är har det bättre i samhället,

Det är riktigt roligt att diskutera och bråka lite men det är jäkligt jobbigt med feminism, läs ledarsidorna på dagstidiningarna där de motsäger sig själva hela tiden,

Jag är för jämlikhet, emot jämställdhet och annat politiskt dravel eller politiska tvångsåtgärder.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Bikerbitch skrev:

Tjej nummer 1:
Du tänker?

Du tänker?

Du tänker?

Jag skriver ett arbete om Ideal ibland tjejer.
Skulle vara tacksam för er hjälp! :bow

1. Mums!

2. Går bort.

3. Tänker nog ingenting där.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Felix skrev:
Förresten, varför riktar sig debatten på att tjejer är antingen bimbos eller feminister

Det finns ju tjejer som klär sig sexigt, är självsäkra, bäst på sitt jobb och jäkligt roliga att umgås med och inte griniga för att männen är har det bättre i samhället,

Det är riktigt roligt att diskutera och bråka lite men det är jäkligt jobbigt med feminism, läs ledarsidorna på dagstidiningarna där de motsäger sig själva hela tiden,

Jag är för jämlikhet, emot jämställdhet och annat politiskt dravel eller politiska tvångsåtgärder.

Hur mycket har du läst om feminism och vad det finns för olika riktningar inom den? Det skiljer lika mycket mellan feminist A och B som mellan motorcykelförare A och B.

I slutet på 1800-talet och i början av 1900-talet sade man ungefär samma saker som nu om kvinnor. Dvs de hade på grund av sitt kön inte vissa önskvärda egenskaper vilket tex berövade dem rösträtt, arbetsrätt och utbildning enbart baserat på kön och för samhällets/männens bästa. Det är väl en jävla tur att de där griniga kvinnorna tyckte detta var fel och kämpade för en förändring, detta anser vi vara självklart i dagens samhälle. Är det perfekt nu också?

Hur särskiljer du jämlikhet och jämställdhet?

Borde inte tjejerna vara griniga över att männen har det bättre i samhället, om du nu är för jämlikhet?

Med politiska tvångsåtgärder antar jag att du menar tex kvotering. Vi har fullt utbredd kvotering i samhället i dag. Killar kvoteras in på de flesta ställen/arbeten/positioner till nackdel för tjejerna. Kvoteringen är inte uttalad men könsbaserad eftersom mannen är normen i dagens samhälle.

Alex R1100S

Numer bosatt i Norr
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR-06 & CB500 -77
Tjej nummer 1: Jag tänker: Mums
Tjej nummer 2: Jag tänker: Fjortis
Tjej nummer 3: Jag tänker: ehhh..

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Bikerbitch skrev:

jo, jag skulle se henne som bimbo. svensk avundsjuka? nä, jag tror inte det.

jag är inte avundsjuk på hennes vita jeans. jag är inte avundsjuk på hennes "läckra kropp" heller, för jag vågar påstå att min säkert är lika bra. avundsjuk på sminket? nej, jag skulle inte vara avundsjuk på att hon prioriterar sina pengar fel. och jag skulle inte heller vara avundsjuk på fotproblemen hon kommer få som äldre på grund av skorna.

jag är inte avundsjuk på hennes intellekt heller.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...