Nisse Järnet
pschyy =D
Varför är det så självklart att bruden nr.1 är blåst?
Kunde inte sagt det bättre själv, så jag får väll sno Jidetofts redogörelse (om inte det gör ngt?) Fast jag strök dom två sista raderna på 3:anJidetoft skrev:Min redogörelse
1.
Första tanken:
Tänk om man ändå kunde få en sån där brud!
MEN innerst inne vet man dock att det är insidan som räknas, hur fin utsidan än må vara. Funkar aldrig i längden annars!
Dock inte sagt att tjejen i fråga är dum. Hon är säkert jättetrevlig, men det är inte första intrycket man får av henne...
2.
Rökare går bort.
Dessutom verkar de inte visa prov på nåt djupt intellekt.
3.
Tuff tjej som vågar vara sig själv, och inte bryr sig så mycket om vad andra människor har att säga. STARKT!
Lycka till med arbetet!
Bikerbitch skrev:Pysslar med ett skolarbete o tänkte höra vad ni har för funderingar. Vill väldigt gärna att både killar o tjejer svarar på denna tråd så fort som möjligt!
Läs texterna o skriv sen bara vad ni tänker på ang dessa tre damer.
Tjej nummer 1:
Du ser en riktigt snygg tjej på tunnelbanan. Hon är klädd i tighta vita jeans, har jordens läckraste kropp, är sminkad relativt mycket och vickar fram på ett par högklackade skor.
Du tänker?
"AJ i fötterna och oj vad jobbigt om man skulle spackla sig varenda dag"
Tjej nummer 2: Du ser en tjej står brevid en busskur o röker.
Hon står tillsammans med sin kompis. Dom är hårt sminkade, spottar hej vilt omkring sig och fnissar åt precis allt.
Du tänker?
"FIMPA"
Tjej nummer 3: Du ser en tjej klädd i helt orginella kläder. Hon är precis tvärtemot alla andra. Hon skäms inte för speciellt mycket och kan rapa där hon står i kassan på vivo efter en klunk cola. precis som killar kan så kan även denna dam.
Du tänker?
"Fy fan vad äckligt med cola, men det är nog skönt å rapa efter den där bubbeldrycken"
Jag skriver ett arbete om Ideal ibland tjejer.
Skulle vara tacksam för er hjälp!
Goodstuff skrev:Köp och läs boken "Under det rosa täcket" av Nina Björk.
Intressant läsning om våra kulturella värderingar av manligt och kvinnligt, feministiska ideologier och synen på kvinnan i dagens samhälle.
Det är ett tips till alla för övrigt.
Bikerbitch skrev:Det är faktiskt jätteintressant att se vad ni har att säga.
Anledningen till varför jag inte tar med dom "vanliga" tjejerna är för att jag vill se om ni tänker -typ- bimbo på dam 1
fjortisar på damer 2 och konstig typ på dam 3
Och det gör dom flesta.
AffeR1 - Du är ju för smart för ditt eget bästa!
Arbetet handlar om idealen som finns ibland oss från att vi är små tjejer tills vi blir stora. Där ingår alkohol, cigaretter, sex, rakning, plastikoperationer o hur media påverkar oss.
Får väl se om det blir något bra. Arbetet tillhör en tidning som kommer ligga ute på internet sedan.
Det här med tjej 1 är intressant. Många killar skulle vilja ha henne "mellan ett par lakan" och jag tror många tjejer direkt ser henne som en "bimbo"
Varför är det så tror ni? Svensk avundsjuka?
Goodstuff skrev:Leta upp den boken jag tipsade om eftersom den handlar om exakt det du ska skriva om /funderar på. Den är stundtals lite högtravande och akademisk men det finns mycket intressant och tänkvärt att läsa i den.
Bikerbitch skrev:Det är faktiskt jätteintressant att se vad ni har att säga.
Anledningen till varför jag inte tar med dom "vanliga" tjejerna är för att jag vill se om ni tänker -typ- bimbo på dam 1
fjortisar på damer 2 och konstig typ på dam 3
Och det gör dom flesta.
AffeR1 - Du är ju för smart för ditt eget bästa!
Arbetet handlar om idealen som finns ibland oss från att vi är små tjejer tills vi blir stora. Där ingår alkohol, cigaretter, sex, rakning, plastikoperationer o hur media påverkar oss.
Får väl se om det blir något bra. Arbetet tillhör en tidning som kommer ligga ute på internet sedan.
Det här med tjej 1 är intressant. Många killar skulle vilja ha henne "mellan ett par lakan" och jag tror många tjejer direkt ser henne som en "bimbo"
Bikerbitch skrev:Pysslar med ett skolarbete o tänkte höra vad ni har för funderingar. Vill väldigt gärna att både killar o tjejer svarar på denna tråd så fort som möjligt!
Läs texterna o skriv sen bara vad ni tänker på ang dessa tre damer.
Tjej nummer 1:
Du ser en riktigt snygg tjej på tunnelbanan. Hon är klädd i tighta vita jeans, har jordens läckraste kropp, är sminkad relativt mycket och vickar fram på ett par högklackade skor.
Du tänker?
Tjej nummer 2: Du ser en tjej står brevid en busskur o röker.
Hon står tillsammans med sin kompis. Dom är hårt sminkade, spottar hej vilt omkring sig och fnissar åt precis allt.
Du tänker?
Tjej nummer 3: Du ser en tjej klädd i helt orginella kläder. Hon är precis tvärtemot alla andra. Hon skäms inte för speciellt mycket och kan rapa där hon står i kassan på vivo efter en klunk cola. precis som killar kan så kan även denna dam.
Du tänker?
Jag skriver ett arbete om Ideal ibland tjejer.
Skulle vara tacksam för er hjälp!
Felix skrev:Förresten, varför riktar sig debatten på att tjejer är antingen bimbos eller feminister
Det finns ju tjejer som klär sig sexigt, är självsäkra, bäst på sitt jobb och jäkligt roliga att umgås med och inte griniga för att männen är har det bättre i samhället,
Det är riktigt roligt att diskutera och bråka lite men det är jäkligt jobbigt med feminism, läs ledarsidorna på dagstidiningarna där de motsäger sig själva hela tiden,
Jag är för jämlikhet, emot jämställdhet och annat politiskt dravel eller politiska tvångsåtgärder.
Bikerbitch skrev:Det här med tjej 1 är intressant. Många killar skulle vilja ha henne "mellan ett par lakan" och jag tror många tjejer direkt ser henne som en "bimbo"
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari