Riktigt snygga brudar!!

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Goodstuff skrev:
Hur mycket har du läst om feminism och vad det finns för olika riktningar inom den? Det skiljer lika mycket mellan feminist A och B som mellan motorcykelförare A och B.

I slutet på 1800-talet och i början av 1900-talet sade man ungefär samma saker som nu om kvinnor. Dvs de hade på grund av sitt kön inte vissa önskvärda egenskaper vilket tex berövade dem rösträtt, arbetsrätt och utbildning enbart baserat på kön och för samhällets/männens bästa. Det är väl en jävla tur att de där griniga kvinnorna tyckte detta var fel och kämpade för en förändring, detta anser vi vara självklart i dagens samhälle. Är det perfekt nu också?

Hur särskiljer du jämlikhet och jämställdhet?

Borde inte tjejerna vara griniga över att männen har det bättre i samhället, om du nu är för jämlikhet?

Med politiska tvångsåtgärder antar jag att du menar tex kvotering. Vi har fullt utbredd kvotering i samhället i dag. Killar kvoteras in på de flesta ställen/arbeten/positioner till nackdel för tjejerna. Kvoteringen är inte uttalad men könsbaserad eftersom mannen är normen i dagens samhälle.

jämställdhet anser jag att är att poltiskt jämställa utjämna och ordna till. Jämlikhet är könens lika värde, dvs samma lön för samma arbete, samma rätt till utbildning, osv.
Att samhället inte är jämlikt, well vad beror det på, inte helt lätt att svara på, åtgärder och motåtgärder ligger sällan i fas med varandra, ibland svänger det åt ena hållet och ibland åt andra.

När jag pluggade hade kvinnliga sökande företräde till min utbildning. Anledningen till att det är mycket män inom mitt yreksområde beror helt enkelt på att det ligger mer i mäns intresse tror jag, samma sak gäller för min tjej, klart kvinnodominerad arbetsplats hon jobbar på.

Hur tycker du själv man skall komma tillrätta med problemet, vänta några år så hinner ju faktiskt den större delen av den äldre generationen dö bort...

chrilleus

Motlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KLE 500
1. *Henne med lite smör på* :crash
2. *Dom där med lite smör på* :crash
3. *Det där med lite smör på* :crash

;)

Bifogat

• bild_singelkille.jpg
    bild_singelkille.jpg
    37.5 KB · Visningar: 202

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
anja skrev:
jo, jag skulle se henne som bimbo. svensk avundsjuka? nä, jag tror inte det.

jag är inte avundsjuk på hennes vita jeans. jag är inte avundsjuk på hennes "läckra kropp" heller, för jag vågar påstå att min säkert är lika bra. avundsjuk på sminket? nej, jag skulle inte vara avundsjuk på att hon prioriterar sina pengar fel. och jag skulle inte heller vara avundsjuk på fotproblemen hon kommer få som äldre på grund av skorna.

jag är inte avundsjuk på hennes intellekt heller.

Vet du hur smart hon är då? framgick det?

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Tjej nummer 1:

Oj då, stackarn, hon kan inte ens gå i sina skor!! Hmmm...undrar hur det känns att ha silikon-bröst....

Tjej nummer 2:

Oj vad det var kul när man var yngre och inte behövde tänka så mkt på att vara så vuxen!! Fast tur att man inte behöver städa efter dom!

Tjej nummer 3:

Hon kräver ju precis lika mkt uppmärksamhet som tjej nr1 fast på ett annat sätt!!

Last edited:

Lisa

vem bryr sig?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
......
Tjej nummer 1:
hmmmm, hur tar man sig fram i sådanadäringa klackar, är hon inte rädd för att vricka fötterna?

Tjej nummer 2:
Jag skall ta bilen, mc nästa gång.......kollektivtrafik *suck* rökande idioter......

Tjej nummer 3:
Troligtvis så tänker jag inte så mycket, kanske: jaha där står hon och rapar. Svårt att veta, har aldrig råkat ut för detta fenomen, jag kanske hade lagt någon kommentar i stil med: så kan det gå när det är sommar och i Göteborg :)

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Dam nr1,
Snygg, trevligt med tjejer som tar klär upp sig och gör sig fina. Men enligt mitt personliga tycke så borde hon sminka sig mindre, det är vad JAG tycker är snyggt. Men jag antar att hon sminkat sig så för att HON tycker att det är snyggt, och skiter i vad jag tycker :rolleyes:

Sedan det där med vickar fram på högklackat, jag antar att du inte då menar vacklar. Vickar som gångart, fine, snygg rumpa hon har...eller nåt sånt. Vacklar, hon borde skaffa sig skor hon kan gå i, lite kortare klackar.

Tanke: Het tjej, som kille tänker man sex :D

Tjejer nr2,

Fjortisar, hoppas dom växer upp till något fint, och att dom slutar röka!! Har extremt svårt med tjejer som röker. Och killar för den delen, men att deras sex appeal sjunker för att dom röker bryr jag ju mig inte om så hårt :).

Originell tjej 3,

Ball. Folk som vågar sticka ut har min respekt. Men det gäller kläder, att uppföra sig ohyffsat, som t.ex. genom att rapa offentligt är bara nasty. Jag menar, hon vill säkert vara originell, och är det också, och vill väl kanske bevisa att hon inte bryr sig om vad folk tycker om henne genom att rapa i kön. Men i min mening har hon redan bevisat att hon inte bryr sig genom sin klädstil, och att agera ouppfostrat är overkill. Originella tjejer tycker jag själv ofta är rätt sexiga. Och bakom deras ofta "udda" klädstil som ibland det kan se ut som dom bara slängt på sig ligger det ofta lika mycket tanke, eller mer, som tjejen i fall nr1.

Hoppas det var till någon hjälp. Och att man inte hamnar på någon svartlista nu, ha ha.

Lisa

vem bryr sig?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
......
En del av det kvinnliga könet har kanske lägre självförtroende och sämre självkänsla. För att kompensera detta är det lätt att trycka ner andra för att må bättre själv. Ja vad vet jag, lycka till med din studie och redovisa gärna vad du kom fram till.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Lisa skrev:
En del av det kvinnliga könet har kanske lägre självförtroende och sämre självkänsla. För att kompensera detta är det lätt att trycka ner andra för att må bättre själv. Ja vad vet jag, lycka till med din studie och redovisa gärna vad du kom fram till.

Puss på dig Lisa! Det var vad jag ville höra. Har själv gått i sådana tankegångar. Thank you!

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Felix skrev:
Det tror jag säkert, menar bara att man är inte automatiskt ett pucko för att man har sminkat sig...

har jag sagt att man automatiskt är ett pucko för att man sminkar sig?

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Felix skrev:
hehe, ni unnar inte era medsystrar något... Tänk, tjejen med högklackat och en kropp med härliga mått kanske är raketforskare!

jag missunnar inte mina medsystrar nåt. var får du det ifrån?

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hur kommer det sig att alla tycker att #3 "är sig själv" för hon rapar och äcklar sig? #1 Kanske är just den hon är. Hon gillar klä sig fint och bryr sig mycket om sitt utseende, varför får hon inte göra det då? Bara för hon är läcker, har fin kropp betyder det inte att hon är någon annan. Hon är antagligen smartare än #3 för hon sitter inte i kassan på vivo...

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
anja skrev:
jag missunnar inte mina medsystrar nåt. var får du det ifrån?

Jag måste ju bråka lite, jag har inte en susning om vad det är med dessa tre damer, alla har väl rapat nån gång, alla har väl klätt sig utmanande nån gång, och alla över 14 har ju varit 14.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...