Ring Knutstorp Pro Superbike!

tack aftonbladet,nu vet jag vad som hände:

Hampus Johansson,Yamaha, som startade i andra led, fick ett läge där cykeln gick upp på bakhjulet, Johansson hamnade bredvid sin tävlingshoj och hängde där en stund i full fart.

:)
 
Blir f-n äcklad av Svensk dagspress när det ska krävas något sånt här hemskt för att vi ska få vara med i tidningen. Hoppas alla inblandade klarar sig bra efter omständigheterna.

Kan nog inte hålla med.... All publicitet är bra publicitet.
Nästa gång kanske dom visar när någon överlägsen superbike kille slangar över mållinjen! :tummenupp
Tittare gillar dramatik. Och får folk upp ögonen för att det händer saker i pro superbike så kanske intresset ökar. Jag menar dock inte att sånt här ska behöva hända. Men ni fattar nog va jag menar :)


Sjukt äcklig krasch :död :näsblod
Hoppas Robban repar sig!!!
 
För er som undrar så har Robban brutit utskott på kotor, spricka i bäckenet samt blödande njure. Jag är inte på plats men pratade med Robban i telefon och kan konstatera att det gör ont.

//Rikard

Ingen rolig läsning...hoppas verkligen att återhämtningen går bra!

Sveistrup ådrog sig fraktur i handled/underarm samt knäskål som hoppat ur led.
 
Vet inte om det hjälper, men hoppet är det sista man överger…?

Om RR & STCC

Att så många verka ha sån otur när de tänker känns faktiskt orättvist.

Saxade lite komments som styrker min uppfattning om otursteorin i den här i tråden, kika på dessa t ex:

-”Stcc är det som håller svensk roadracing bakåt.”

-”Så länge Pro körs med STCC så kommer Pro Superbike vara den fula ankungen. Och blir ingen svan innan man är huvudnummer på ett mc-event.”

-”Varför ska något företag sponsra pausunderhållningen på ett STCC event?”

-”Och Tv´n är ju betald av sponsorer och förare, så den kan man ha på vilket event som helst.”

-”nej. Skrota ProSuperbike, SO och befintliga SM och gör 1 stor bra svensk motorcykelserie.”

-”Exakt,,,, När Pro Super Bike kör går bilpubliken och äter och skiter och kommer tillbaka till CamaroCup för en V8 det är grejer det. (ironi)”

-”SS600 räddade STCC”


Är alltid glad över engagemang men flera av författarna behöver kosta på sig att uppleva verkligheten som den är och helst inte sitta på kammaren och uppfinna egna sanningar som passar humöret eller sin situation för stunden.

Plattform,
Tack vare satsningen med mediebevakat motorevent (STCC) så finns det möjlighet att skapa sig en RR/motorkarriär utan att sätta sig i finanslån under halva sin livstid. Man kan/ska tycka och ha synpunkter men till sist måste även du som anser att ”allt var bättre förr” inse att motorsport är publiksport och där publik & media finns ges också möjligheterna till bättre stöd till din satsning.

Man kan enkelt välja att räkna publiken på en SM/SO helg och vilka möjligheter som finns att en klass skall komma ut som svan och vara huvudnummer (och för vem/vilka…?)

"Och TVn är ju betald av sponsorer & förare" så vem som helst kan ju göra allt bättre än vad STCC gör – ja eller hur. Speciellt då sponsorer som lägger +3 millar på ett engagemang utan publik vimlar det ju av här i Norden...

Sportsligt,
Hur många förare lotsades ut till internationell racing före STCC perioden… och hur många förare finns där idag som byggt fart & erfarenhet bland annat från Pro SBK.

Fråga/undran,
Varför kan vi inte bara enas om att RR idag är ej fjuttsport i Sverige (med 70 elitlicenser?) och skall man någonsin kunna hävda sig internationellt så måste man som förare ha en plattform som till stor del består av finansering för att kunna utvecklas. I dagsläget är STCC det bästa som finns för att åstadkomma detta, även om det på vissa håll kan bli ännu bättre. Men till den dagen en RR tävling lockar lika mycket intresse och media som nu STCC gör låt oss då diskutera upplägget, men inte tidigare – ok?!


Och ang Knutstorp,
Mycket olyckligt att flera förare fick allvarliga skador efter kraschen i går. Hoppas vi får se dem på banorna snart igen.


/Eric Hulth
 
Om RR & STCC

Att så många verka ha sån otur när de tänker känns faktiskt orättvist.

Saxade lite komments som styrker min uppfattning om otursteorin i den här i tråden, kika på dessa t ex:

-”Stcc är det som håller svensk roadracing bakåt.”

-”Så länge Pro körs med STCC så kommer Pro Superbike vara den fula ankungen. Och blir ingen svan innan man är huvudnummer på ett mc-event.”

-”Varför ska något företag sponsra pausunderhållningen på ett STCC event?”

-”Och Tv´n är ju betald av sponsorer och förare, så den kan man ha på vilket event som helst.”

-”nej. Skrota ProSuperbike, SO och befintliga SM och gör 1 stor bra svensk motorcykelserie.”

-”Exakt,,,, När Pro Super Bike kör går bilpubliken och äter och skiter och kommer tillbaka till CamaroCup för en V8 det är grejer det. (ironi)”

-”SS600 räddade STCC”


Är alltid glad över engagemang men flera av författarna behöver kosta på sig att uppleva verkligheten som den är och helst inte sitta på kammaren och uppfinna egna sanningar som passar humöret eller sin situation för stunden.

Plattform,
Tack vare satsningen med mediebevakat motorevent (STCC) så finns det möjlighet att skapa sig en RR/motorkarriär utan att sätta sig i finanslån under halva sin livstid. Man kan/ska tycka och ha synpunkter men till sist måste även du som anser att ”allt var bättre förr” inse att motorsport är publiksport och där publik & media finns ges också möjligheterna till bättre stöd till din satsning.

Man kan enkelt välja att räkna publiken på en SM/SO helg och vilka möjligheter som finns att en klass skall komma ut som svan och vara huvudnummer (och för vem/vilka…?)

"Och TVn är ju betald av sponsorer & förare" så vem som helst kan ju göra allt bättre än vad STCC gör – ja eller hur. Speciellt då sponsorer som lägger +3 millar på ett engagemang utan publik vimlar det ju av här i Norden...

Sportsligt,
Hur många förare lotsades ut till internationell racing före STCC perioden… och hur många förare finns där idag som byggt fart & erfarenhet bland annat från Pro SBK.

Fråga/undran,
Varför kan vi inte bara enas om att RR idag är ej fjuttsport i Sverige (med 70 elitlicenser?) och skall man någonsin kunna hävda sig internationellt så måste man som förare ha en plattform som till stor del består av finansering för att kunna utvecklas. I dagsläget är STCC det bästa som finns för att åstadkomma detta, även om det på vissa håll kan bli ännu bättre. Men till den dagen en RR tävling lockar lika mycket intresse och media som nu STCC gör låt oss då diskutera upplägget, men inte tidigare – ok?!


Och ang Knutstorp,
Mycket olyckligt att flera förare fick allvarliga skador efter kraschen i går. Hoppas vi får se dem på banorna snart igen.


/Eric Hulth

Bra sagt!Håller med till hundra procent.:)
 
På Roadracing SM i Anderstorp för en vecka sedan var det bara en som var i pressrummet och skrev, jag. Visst fanns det säkert någon lokaltidning på plats också. Men inte uppe i pressrummet.

Nu på Ring Knutstorp var det 40-talet journalister/fotografer i bara pressrummet. På lördagen fick vi knappt ens plats då det var så mycket folk. Då räknar jag inte ens med respektive teams mediapersonal som oftast håller till i de egna tälten.
 
På Roadracing SM i Anderstorp för en vecka sedan var det bara en som var i pressrummet och skrev, jag. Visst fanns det säkert någon lokaltidning på plats också. Men inte uppe i pressrummet.

Nu på Ring Knutstorp var det 40-talet journalister/fotografer i bara pressrummet. På lördagen fick vi knappt ens plats då det var så mycket folk. Då räknar jag inte ens med respektive teams mediapersonal som oftast håller till i de egna tälten.
Skrämmande :skrämd Man kan ju tycka att Bike mfl borde visa lite intresse, fast dom kanske mest bara bryr sig om att få provköra hojar själva och skriva om blingprylar och dom andra hojtidningarna är väl bara ute efter fransnissar och gruppaktiviteter :gnissla
 
Om RR & STCC

Att så många verka ha sån otur när de tänker känns faktiskt orättvist.

Saxade lite komments som styrker min uppfattning om otursteorin i den här i tråden, kika på dessa t ex:




-”SS600 räddade STCC”




/Eric Hulth

Fan Eric du har nog otur själv när du läser! läs om läs rätt i det jag skrev.
Du var själv med när 600 drog in på STCC och vet vilken succe det var bland stödhjulsfanatikerna.
De var faktiskt rätt trötta på SM i protest med ashålet Janne Nilsson i spetsen!
Då skrevs det om RR:en i pressen inte bara olyckorna.
Det behövs fler som ställer till en "dokusåpa" med pajkastning så folk får upp intresset igen.

Rätta mig om jag har fel.
 
Bra sagt!Håller med till hundra procent.:)

Håller också med samt finns andra lösninga för att dra in sponsorer.

Gör som jag tex gå med i ett bil team samt samarbeta med skolor el annat som ligger nära till hands för STCC. Det finns utrymme för alla i denna cirkus... så är det såååååå mycket enklare att få sponsorer.

Det finns många lösningar...Var aktiv/kreativ

http://www.teamx3m.com/
http://www.lks-gy.org/135.html

#88 Pro Superbike (Privatis el rookie)...
 
Nu på Ring Knutstorp var det 40-talet journalister/fotografer i bara pressrummet. På lördagen fick vi knappt ens plats då det var så mycket folk. Då räknar jag inte ens med respektive teams mediapersonal som oftast håller till i de egna tälten.
Och hur många rader kommer dessa 40 att skriva om ProSuperbike? Noll?

Enda gången de skriver något om svensk RR i de stora tidningarna är när det har kraschats. Annat var det när Cralle och Lindström höll låda. Ganska profillöst just nu, tyvärr.

Kollade precis ProSuperbike från Anderstorp och det var nästan så jag somnade, så bra var produktion och kommentator...
 
Och hur många rader kommer dessa 40 att skriva om ProSuperbike? Noll?

Kollade precis ProSuperbike från Anderstorp och det var nästan så jag somnade, så bra var produktion och kommentator...


Nää, Nu tänker du fel...med 3 priser i PRO & 3 priser i Privatkuppen finns det ju bara 3 st (av de 9st som tog målflagg) som det INTE kommer skrivas om...:D (massor av ironi, om nu någon missar detta)


F.ö. Ruggig vurpa, hoppas alla är tillbaks inom kort. Ni behövs inom svensk RR:Bugar

(NU ska jag se ProSbk från Anderstorp:yoparty)
 
Och hur många rader kommer dessa 40 att skriva om ProSuperbike? Noll?

Enda gången de skriver något om svensk RR i de stora tidningarna är när det har kraschats. Annat var det när Cralle och Lindström höll låda. Ganska profillöst just nu, tyvärr.

Kollade precis ProSuperbike från Anderstorp och det var nästan så jag somnade, så bra var produktion och kommentator...

Går det att dela med sig på nått sätt?
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top