GsxrAbuser
Drygast i stan!
Är du seriös?
Ja min åsikt är seriös, tycker du den är dum så rösta negativt.
Är du seriös?
SMC är ju det största skämtet som finns, varför skulle man ens fundera på att stödja sånt skit? OK om man vill utöka sina kunskaper, DOCK så ska man fan få välja själv.
Jag vet redan nu mer än ett dussintal som kommer skita i körkortet och köra ändå.
Gör det lättare att ta körkort istället! erbjud mer banåkningar till bättre pris!.
Varför straffa folk som vill ha körkort? lika larvigt som prickarna man får efter en betalningsanmärkning.
Jävlar vilken tråd. Den ska jag skicka till Transportstyrelsen.
Förslag att lägga in, hälsa från mig. (Maria Nordqvist SMCs kansli)Kommer inte in på SH:
Egentligen skulle riskutbildningen börjat gälla 1 oktober 2009 tillsammans med AM-behörigheten. Starten blev framflyttad men inte till 1 januari 2010 som SMC föreslog. I november började vi ringa och stöta på Transportstyrelsen, STR och departementet eftersom det inte fanns någon godkänd utbildare. Vi frågade om det fanns möjlighet att få dispens, svaret var nej. Den möjligheten saknas i lag. Förra veckan ringde vi Transportstyrelsens tillståndsenhet. Tre ansökningar har kommit in angående risk-1, åtta för risk-2. Det inser alla att det inte kommer att räcka till i hela landet. Vi samlar in riskutbildare på vår egen hemsida eftersom det inte finns några godkända ännu på www.korkortsportalen.se där det är meningen att de ska finnas. Fyra platser har vi hittat. Dyker det upp fler, skicka länk till smc@svmc.se Helt klart kommer det att bli en propp i år. Eftersom lagen kräver en viss typ av utbildning innan man får ta körkort ska självklart utbildning erbjudas. Finns inte den bör man kunna få dispens i någon form.
Om trafikskolor kräver att man tar lektioner, utöver 180 minuter teori och 240 minuter praktik, ska skolan anmälas till Transportstyrelsen. De har ingen rätt att kräva detta. Säljer någon en timmes utbildning för tusen spänn ska skolan anmälas. Är priserna hutlösa bör Transportstyrelsen få veta detta. Den uppgift de lämnade i konsekvensutredningen till SMC var" Del 1: 500 - 700 kr Del 2: 1 700 – 2 500 kr. Har man egen hoj kan priset böli lägre på del 2.
Transportstyrelsen var övertygade om att tiden skulle räcka till för att ha riskutbildning 2010 i samma utredning: Det finns också tid för rekrytering och utbildning av personal samt iordningställande av lokaler och anläggning. Del 2 av utbildningen kommer troligen av pratiska skäl inte att ske i någon större omfattning förrän våren 2010, eftersom mc-säsongen torde vara över den 1 november i praktiskt taget hela landet.
Grattis till årets mest korkade inlägg
jag o sambon har nu bokat riskettan på fartvindens körskola i halmsatd... 5/3
4timmar... 750kr
körningen drar igågn efter mars så fort väglaget tillåter det...
Då blir det kanske en tripp till halmstad istället, får ringa dit imorgon och höra med dom och se ifall man kan boka in sig på risk 1 o 2 =)
Mycket bra text
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |