Riskutbildning MC men inget ställe att göra det på?

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Jag tänker ringa runt till alla körskolor här i närheten och kolla om det skiljer mycket på priset för riskutbildningarna. Man borde kunna göra riskutbildningen på en körskola och ta lektioner på en annan förmodar jag?
 

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Joo detta är helt sjuk, sitter i samma sitts som många andra, klarade teorin i augusti, fick ingen uppkörning pga att det inte fanns tider, "dom körde ca 2 månader efter jag klarade teorin" vilket är konstigt, å nu måste man gå en utbildning som vad jag förstår ingen har utbildning för att lära ut i sin tur, iafall inte i närheten av var jag bor=/ sen blir man ju lite fundersam vad gäller teorin, den är ju bara godkänd i 1 år, och man kan inte ta sig vidare verkar det som, tiden för mitt godkända teori tickar ju på som vanligt, nej dom borde ha löst allt sånt här innan dom drev igenom lagen, man blir bara så trött=/
 

Crilljack

Säg Hej vettja!
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Oskarström/Halmstad
Hoj
Husa 650-04, Yamaha R6-01
Joo detta är helt sjuk, sitter i samma sitts som många andra, klarade teorin i augusti, fick ingen uppkörning pga att det inte fanns tider, "dom körde ca 2 månader efter jag klarade teorin" vilket är konstigt, å nu måste man gå en utbildning som vad jag förstår ingen har utbildning för att lära ut i sin tur, iafall inte i närheten av var jag bor=/ sen blir man ju lite fundersam vad gäller teorin, den är ju bara godkänd i 1 år, och man kan inte ta sig vidare verkar det som, tiden för mitt godkända teori tickar ju på som vanligt, nej dom borde ha löst allt sånt här innan dom drev igenom lagen, man blir bara så trött=/


Se nu till att ligga på och va snabb direkt när dom släpper tider, för kan tänka mig när det är såhär att det kommer bli ett jävla ös när "proppen släpper"
Lycka till
//Chrille
 

JohanK

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2010
Ort
Grisslehamn
Hoj
Yamaha XJ400 -81 och Yamaha XTZ750 -90
Tjena det här blir mitt första inlägg här och det blir mest för att dämpa oron för de som undrar över riskutbildningen.

Jag bor i Stockholms län och var själv rätt så orolig över detta med riskutbildningen om hur svårt det skulle va hitta ett ställe att göra det på och priset. Hörde med en trafikskola i Norrtälje och de hänvisade mig till gillingebanan.
Ringde dit idag måndag 12 januari och de hade väl släppt tiderna för riskutbildningen idag måndag så del 1 börjar den 24 Februari och del 2 kan man göra från den 22 Mars.
Självklart bokade jag och betalade direkt och priserna hamnade på
Del 1. 625:-
Del 2. 1925:-

Totalt 2550:- för hela riskutbildningen på gillinge, varken skyddskläder eller egen motorcykel behövde man ha med sig för det hade dem redan där enligt kundtjänsten.

Hoppas detta inlägget har hjälpt någon som bor i Stockholmsregionen om inte annat :)
 
  • Gilla
Reaktioner: tcg

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Tjena det här blir mitt första inlägg här och det blir mest för att dämpa oron för de som undrar över riskutbildningen.

Jag bor i Stockholms län och var själv rätt så orolig över detta med riskutbildningen om hur svårt det skulle va hitta ett ställe att göra det på och priset. Hörde med en trafikskola i Norrtälje och de hänvisade mig till gillingebanan.
Ringde dit idag måndag 12 januari och de hade väl släppt tiderna för riskutbildningen idag måndag så del 1 börjar den 24 Februari och del 2 kan man göra från den 22 Mars.
Självklart bokade jag och betalade direkt och priserna hamnade på
Del 1. 625:-
Del 2. 1925:-

Totalt 2550:- för hela riskutbildningen på gillinge, varken skyddskläder eller egen motorcykel behövde man ha med sig för det hade dem redan där enligt kundtjänsten.

Hoppas detta inlägget har hjälpt någon som bor i Stockholmsregionen om inte annat :)

Då ser vi notan för de som ska ta körkort nu.
Kostnaden ökar med ca 2500 riksdaler. Skönt att man tog kortet förra året.

Mvh
Andreas

PS. Den 12 Januari är en tisdag. DS.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Priset var väl vettigare än skrämselsummorna vi fått tidigare. Återstår att se vad körskolorna här uppe i norr säger. Hoppas dom kommer erbjuda liknande nivå på service.
 

JohanK

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2010
Ort
Grisslehamn
Hoj
Yamaha XJ400 -81 och Yamaha XTZ750 -90
Då ser vi notan för de som ska ta körkort nu.
Kostnaden ökar med ca 2500 riksdaler. Skönt att man tog kortet förra året.

Mvh
Andreas

PS. Den 12 Januari är en tisdag. DS.

Okej tisdag då, min hjärna är för seg idag för att funka helt normalt :)

Jag hade räknat med en 4000 för riskutbildningen så det var ju positivt att det vart 1500:- över man kan lägga på annat skoj. Jag började övningsköra med en Kawasaki Z-250 år 2003 men latheten tog över så körkortet får komma nu iår istället. Ska bli kul att få se vad man får göra för nått på del 2, del 1 vet man ungefär vad den kommer att handla om.
 

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Ort
Götet
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
I Gbg kostar riskutbildningen 3000kr och det tar dem på plats på Stora Holm.

Sen är det också sant som många andra konstaterat angående att man måste göra riskettan o tvåan innan teorin. :(

Lycka till alla som ska ta sitt kort!
 

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Z1000
Tjena det här blir mitt första inlägg här och det blir mest för att dämpa oron för de som undrar över riskutbildningen.

Jag bor i Stockholms län och var själv rätt så orolig över detta med riskutbildningen om hur svårt det skulle va hitta ett ställe att göra det på och priset. Hörde med en trafikskola i Norrtälje och de hänvisade mig till gillingebanan.
Ringde dit idag måndag 12 januari och de hade väl släppt tiderna för riskutbildningen idag måndag så del 1 börjar den 24 Februari och del 2 kan man göra från den 22 Mars.
Självklart bokade jag och betalade direkt och priserna hamnade på
Del 1. 625:-
Del 2. 1925:-

Totalt 2550:- för hela riskutbildningen på gillinge, varken skyddskläder eller egen motorcykel behövde man ha med sig för det hade dem redan där enligt kundtjänsten.

Hoppas detta inlägget har hjälpt någon som bor i Stockholmsregionen om inte annat :)

Frugan ringde precis dit, och dom visste ingenting. Sa typ att hon skulle kolla nåt på nätet! :huvet
 

JohanK

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2010
Ort
Grisslehamn
Hoj
Yamaha XJ400 -81 och Yamaha XTZ750 -90
Frugan ringde precis dit, och dom visste ingenting. Sa typ att hon skulle kolla nåt på nätet! :huvet

Märkligt... När jag ringde dit så var det en trevlig tjej som svarade och förklarade om utbildningen så glatt och önskade mig lycka till. Alla de som sitter på kundtjänsten kanske inte har fått all information om riskutbildningen ännu.
 

krille dill

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2009
Ort
Årsta
Hoj
ER6F -10
Riskutbildning bokad!!

Tjena det här blir mitt första inlägg här och det blir mest för att dämpa oron för de som undrar över riskutbildningen.

Jag bor i Stockholms län och var själv rätt så orolig över detta med riskutbildningen om hur svårt det skulle va hitta ett ställe att göra det på och priset. Hörde med en trafikskola i Norrtälje och de hänvisade mig till gillingebanan.
Ringde dit idag måndag 12 januari och de hade väl släppt tiderna för riskutbildningen idag måndag så del 1 börjar den 24 Februari och del 2 kan man göra från den 22 Mars.
Självklart bokade jag och betalade direkt och priserna hamnade på
Del 1. 625:-
Del 2. 1925:-

Totalt 2550:- för hela riskutbildningen på gillinge, varken skyddskläder eller egen motorcykel behövde man ha med sig för det hade dem redan där enligt kundtjänsten.

Hoppas detta inlägget har hjälpt någon som bor i Stockholmsregionen om inte annat :)

Vi ses på gillinge den 24/2 för teoridelen!!:banana
 

Roddan87

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Husqvarna 701 SM -22, Yamaha R6 -99, Honda CRF 450 -05
ang. riskutb. del 2 vad den innebär

Okej tisdag då, min hjärna är för seg idag för att funka helt normalt :)

Jag hade räknat med en 4000 för riskutbildningen så det var ju positivt att det vart 1500:- över man kan lägga på annat skoj. Jag började övningsköra med en Kawasaki Z-250 år 2003 men latheten tog över så körkortet får komma nu iår istället. Ska bli kul att få se vad man får göra för nått på del 2, del 1 vet man ungefär vad den kommer att handla om.

här har du en länk till lite fakta om vad ungefär del 2 kommer handla om:

http://www.gillinge.se/Kurskatalog-...ng-MC-Del-2-Praktik/Riskutbildning-Bil-Del-2/

mvh rovik

I Gbg kostar riskutbildningen 3000kr och det tar dem på plats på Stora Holm.

Sen är det också sant som många andra konstaterat angående att man måste göra riskettan o tvåan innan teorin. :(

Lycka till alla som ska ta sitt kort!

Är det både del 1 & 2 som går på totalt 3000kr då? lr bara 2:an ?

mvh Rovik
 
Last edited:

hnric

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Göteborg
Hoj
S1000RR -11
Från gillinge:

"För att kunna genomföra utbildningens praktiska delar är det viktigt att du är i slutet av din utbildning. "

Stod även motsvarade på www.storaholm.se

Lysande planerat att detta måste vara gjort före man får skriva teorin när mc körandet är såpass säsongbetonat för de flesta.
 

jetson

Guest
Ska dom inte lägga till del 3 på riskutbildningen - uppkörning av 30cm dildo i anus samtidigt som man ska rabbla upp riskfyllt beteende i trafiken?

Jag tycker synd om alla som måste ta kortet nu..
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
SMC är ju det största skämtet som finns, varför skulle man ens fundera på att stödja sånt skit? OK om man vill utöka sina kunskaper, DOCK så ska man fan få välja själv.
Jag vet redan nu mer än ett dussintal som kommer skita i körkortet och köra ändå.
Gör det lättare att ta körkort istället! erbjud mer banåkningar till bättre pris!.
Varför straffa folk som vill ha körkort? lika larvigt som prickarna man får efter en betalningsanmärkning.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
SMC är ju det största skämtet som finns, varför skulle man ens fundera på att stödja sånt skit? OK om man vill utöka sina kunskaper, DOCK så ska man fan få välja själv.
Jag vet redan nu mer än ett dussintal som kommer skita i körkortet och köra ändå.
Gör det lättare att ta körkort istället! erbjud mer banåkningar till bättre pris!.
Varför straffa folk som vill ha körkort? lika larvigt som prickarna man får efter en betalningsanmärkning.

Är du seriös?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top