Roadracingens framtid

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Här är förresten en tråd i samma ämne, läs inlägg #18: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=232423 :huvet

Inskickat av Hoztic :
Håller med! Det är sjukt svårt att hänga med i vad som händer när man står i depån, inga tider, svårt att höra ev speaker, man ser inte hela banan osv. Det borde ju gå att hyra in en projektor och visa tiderna live mot något vitt. När jag höll på med hästar så hjälpte jag till med tidtagningen vid tävlingarna, och tom vår lilla mossiga ridklubb hade en stor display som visade tid för varje ekipage, då borde en hojklubb kunna lösa det också.
Inskickat av Håkan:
Jag försökte få till en läktare till LMS via huvudstyrelsen men fick nej för att det är ju ingen publiksport vi håller på med.
Hönan eller ägget?

Så det är inte bara vi/utövarna som behöver ta en funderare utan även vissa banägare om de vill ha roadracing kvar vid anläggningarna.




Det är exakt detta jag menar. Man kan inte jobba från ett håll utan alla måste samarbeta om det ska kunna hända något. Frågan om vem som ska börja.. Ja Macke och Eric har väl redan börjat.. Så jag hoppas att någon vill lyssna på det dom kmr fram till också, annars är det svårt att få ngt gjort..
Och arrangörer som inte förstår att dom också får in mer intäkter av en större publik borde inte vara arrangörer. Snacka om att hålla tillbaka sporten för att dom inte vill ha mer jobb själva:va
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Vidarebefodrar ett svar från Mike Luff. Snart får han skaffa sig ett eget konto här på sporthoj.com;)

Citat:parameter att tänka på i RR sammanhang.

Hur många människor bor i tex Spanien contra Sverige? Svar 47milj - 9 milj., MEN på nästan samma ytor spanien 504000m2 kilometer contra Sverige 450000!!

Hur många kör MC / Scooter i Spanien / Sverige? Svar ca 2milj - 0.2milj. Med andra ord samma % som går på tävlingar i roadracing ...4-5 % = 80-100000/800-1000!!

Hur många tävlingar inom Motorsport / MC Sport pågår samma helg inom närområde? svar i västra distrikt tex ca 100st (örebro-alingsås- kopparberg) med några hundra besökare på varje/nån tusen på enstaka arr. Ett mycket större antal än de flesta europeiska länder!

Media påverkan ...att man inte har en deltagare inom VM som är svensk som dra upp intresse. svar påverka jättemycket för både framtiden och nuvarande besöks antal.

Att Roadracing inte sänds i dem stora kanaler i TV. Svar påverka jätte mycket - när SVT sände från supersport (veidec trophy)
visste många människor namn på vår bästa förare.

Skall alla som vill får arrangera ett SM?? svar Inte om du vill har ett större status på SM, utveckling på anläggningen, bättre arrangemang-större satsning.

Bli det bättre arrangemang om man ställer krav? svar oftast om kraven är rimliga

Om det innebär färre SM men bättre - ska man gör det? svar JA

Svemo är en sammanslutning av ideela klubbar med ett litet antal anställda på kontoret som overse det hela, på uppdrag av styrelsen. ska dem pumpa in mer i roadracing? svar Nej, de kan gör nån enstaka insats nåt år, men av rättvisans skäl kan dem inte ge mer till roadracing som ä ren relativ liten gren.

Priset på att hyra banor är relativt hög jämnfört med utomlands (europa) pga. antal uthyrningsbar dagar.
Medicinsk bevakning är dyrare pga den höga nivå i Sverige/Norden och relativ hög löne nivån inom sjukvården.
Antal deltagare totalt sätt i RR är jämnförbar med andra länder men liten pga sin storlek (antal människor på stor ytan)
allt detta påverka prisbild, kan man sänker priset på start avgiften. svar ja om du vill har en sämre produkt, dvs mindre annonsering och därmed ännu mindre publik. Nej om du vill att arrangören ska har råd att gör saker bättre.

Är det rätt att jämför bantid på en banåkning dag contra en tävling? nej de har sämre säkerhet, obefintlig antal funktionärer,inte samma kostnads nivå, ingen krav, marketing,priser mm mm

Numera körs 2race per helg i stället för en varför?? svar att ger dem tävlande mer för pengarna, det kostar i princip bara pokalerna i skillnad, men är en mer värde för deltagaren. Bantid per klass kan inte ändras om man inte ta bort en klass men då bli det dyrare med mindre intäkter.

Är det rätt att kör PSB seperat inom STCC?Svar, Smaksak med många svar beroende på vem du är....
som top förare inom PSB vill man har stora sponsorer och visa upp sig på arrangemang med större publik - det vill även alla andra förare i roadracing, lite självisk tänk. enliogt vissa ett måste för att få sponsorer, TV mm (trots at det är en liten kanal max 30000 tittare men bra produktion)
det finns dem som anse det är det enda sättet för roadracing att bli stor - att visa upp sig för en större publik - min egen uppfattning är att de har i så fall fått fler år på sig för att visa att det är så - men hittills märks ingen förändring!
För klassen det är en katastrof, kommer aldrig att bli stort för att tillräckligt många inte har råd med den nivån, finns inte sponsorer så det räcker , ingen intresse i media, delvis pga för få deltagare, kunskap bland stora tidningar om sporten, gnälliga förare, mm mm
I år skulle det var så mycket bättre med en bransch satsning mm men hittills har det inte gjort annat än minska startfälten på vanliga tävlingar....mer elit blev det inte! antal blev inte fler heller, bara att några gav upp - oftast pga kostnader.
övriga superbike förare få en långsammare utveckling pga sämre konkurrens i resterande del av klassen. Sedan när dem ta steget upp så bli det en för stor steg..utveckling har sprungit ifrån dem.
för övriga roadracing tävlingar betyder det mindre intäkter, sämre startfält och därmed sämre race i superbike och en sämre utveckling i framtiden!
För publiken som är roadracing intresserat så bli det för litet med en klass och sen massor med bilar, de som är där är till 90% inbjuden av en bil team och är inte intresserat av MC - troligtvis bli inte det heller!

Ovan är inte för att idiot förklara någon, utan för att få mer förståelse för varför saker är som dem är - rätt eller fel dessa saker påverka hur vi arrangera våra tävlingar. Uppfinna hjulen är svårt, men att fortsätter satsar kommer jag att göra ialla fall - räcker det ? vet inte, men ger upp gör jag inte!
mike luff
Citat slut.
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Hmm...

Det finns ca. 400 MC klubbar som är anslutna till SMC. Några har endast 8 medlem, andra flera tusende!

Ku man tänka sig att SMC fick en lista över vart f. ex. PSB förarna bor - vartefter SMC koppler listan mot några klubbar som ligger i närheten av vart det bor en PSB förra.

Kanske SMC kan vara med att koppla några av dom större "landsvägs klubbarna" med närmsta förare - som kan komma en klubb afton och ha tema "RR"
-Måste väl vara en racer intresserat i dom enstaka landsvägs klubbar, som kan koordinera detta.

- Sedan, är steget väl inte större än att klubbkvällen kan besluta att man drar iväg gemensamt till en tävling! Föraren kan ju t. ex. locka med att klubben kan komne "lite inside" på tävlingen. Tror att flera inte har en aning om man får komne in och kolla runt mellan alla depåtält - och det faktisk går att prata med alla trevliga förare..

Jag tar gärna på mig att SMC:s kansli kan vara med på lite koppleri verksamhet...

Om idéen tycks bra, vett inte jag - men, det alltid att posta mig på; jesper.christensen(kanelbulle)svmc.se

---

SMC har sannolikt nästan 4.000 kursdeltagare på bana - som alla tycker det är jättekul. Kanske vi kan komne på några bra idéer mht att få dom iväg som publik på tävlingar..
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
SMC har sannolikt nästan 4.000 kursdeltagare på bana - som alla tycker det är jättekul. Kanske vi kan komne på några bra idéer mht att få dom iväg som publik på tävlingar..
Kanonbra att SMC engagerar sig lite i tävlingsverksamheten också :Bugar

Kanske läge att prata med arrangörerna och göra en deal, går man en SMC-kurs så får man halva priset på entrén, eller får ta med en polare gratis, på en tävling? Många kurser, många halva entréer!
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
finns det sedan en camping med grill och helst nått att göra på kvällen, föreläsning från nån kunnig på SMC kanske, så har knuttarna nått att samkväma runt också.
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Kanonbra att SMC engagerar sig lite i tävlingsverksamheten också :Bugar

Kanske läge att prata med arrangörerna och göra en deal, går man en SMC-kurs så får man halva priset på entrén, eller får ta med en polare gratis, på en tävling? Många kurser, många halva entréer!

I ärlighetens namn tror jag inte det är priset som nyckelfaktorn, för att få landsvägs folket att komma.

MEN, priset är en nyckel faktor för arrangörer / sporten = Inkomst, som är viktiga för att utveckla vidare.. (så, sku jag i allafall se det själv!)

SMC, har ju under en period arrangerat lite så med grill osv., varje sommar på Gelleråsen - fast vi har inte lyckas att dra in så mycket folk :rolleyes:
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Kanske läge att prata med arrangörerna och göra en deal, går man en SMC-kurs så får man halva priset på entrén, eller får ta med en polare gratis, på en tävling? Många kurser, många halva entréer!

Visst är tanken god, men tyvärr är nog den dörren stängd.
Men om fler börjar att jobba för sporten på något sätt så att betalande besökare ökar, så kommer arrangörerna att få mer spelrum till att testa nya saker, likt "halva priset för SMC:s kursdeltagare".

Om man räknar bort arrangörer, SVEMO, vilka blir kvar då? Och vilka är det som måste börja promota sporten för att få en förändring?

Här är ett citat från en arrangör:
Vet inte hur jag ska svara så att du förstår - vi har förlorat massor med pengar tidigare som vi måste ta igen först - innan vi ens funderar på annat!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
I ärlighetens namn tror jag inte det är priset som nyckelfaktorn, för att få landsvägs folket att komma.

MEN, priset är en nyckel faktor för arrangörer / sporten = Inkomst, som är viktiga för att utveckla vidare.. (så, sku jag i allafall se det själv!)

SMC, har ju under en period arrangerat lite så med grill osv., varje sommar på Gelleråsen - fast vi har inte lyckas att dra in så mycket folk :rolleyes:

Visst är tanken god, men tyvärr är nog den dörren stängd.
Men om fler börjar att jobba för sporten på något sätt så att betalande besökare ökar, så kommer arrangörerna att få mer spelrum till att testa nya saker, likt "halva priset för SMC:s kursdeltagare".

Om man räknar bort arrangörer, SVEMO, vilka blir kvar då? Och vilka är det som måste börja promota sporten för att få en förändring?

Här är ett citat från en arrangör:
ARC delade ju publikintäkterna med oss förare på SM, just för att vi skulle vara med och locka dit folk. Jag vet inte hur stor del det gjorde, men jämfört med 2010 tredubblades antalet besökare! :Bugar Så trots allt så fick klubben in mer pengar i år än förra året! :fakta

Om en person som inte skulle ha gått annars kommer in gratis så är det iaf pengar in, sen köper han nån glass, burgare osv. Sen tycker han förhoppningsvis att det va himla skoj, och berättar det för sina polare, och kanske kommer nästa gång också, till fullpris, kanske tom med några polare i släptåg. Därför tror jag att man är ute på djupt vatten om man säger att det inte gör någon skillnad, eller inte finns någon ekonomisk marginal för det.

Sen tror inte jag heller att det är priset i sig det sitter i, dom flesta måste åka en bra bit för att ta sig till en bana, och om då inträdet kostar 120 eller 60kr tror jag är oväsentligt, men det kanske är just att få den rabatten som får folk att få tummen ur och verkligen åka iväg.
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Mycket bra Mike Luff, håller med.
Han gör ett stort jobb och där har vi en arrangör som angagerar sig och gör "det lilla" extra och ännu mer. Tänk om fler kunde göra lika mkt, förare och arrangörer och dessutom samarbeta..
Däremot så blir det lite uppförsbacke när det finns så många olika sbk-klasser och det är där media är som det för tillfället är störst vilket är stcc..
Håller med till 100% om det han skriver om stcc om publik, att utvecklingen stannat mm precis som jag har skrivit innan.

Är övertygad att om mike/sm/so hade samma uppbackning av media som stcc så hade det eventet varit 5 ggr bättre och större än stcc, självklart så hade toppförarna kört där i huvudsak också.

När jag vinner på lotto så ska jag köpa storbildsskärmar och nya högtalare till Mike så han kan smälla upp dom på sm/so.
Fråga till den som vet: kan man hyra in storbilds skärmar till event? Typ som reklamskärmar på släp som folk ställer ut lite här och där?



Visst är tanken god, men tyvärr är nog den dörren stängd.
Men om fler börjar att jobba för sporten på något sätt så att betalande besökare ökar, så kommer arrangörerna att få mer spelrum till att testa nya saker, likt "halva priset för SMC:s kursdeltagare".

Om man räknar bort arrangörer, SVEMO, vilka blir kvar då? Och vilka är det som måste börja promota sporten för att få en förändring?

Här är ett citat från en arrangör:


Pysch pysch pysch.. Vad är en bra idé då egentligen? Och varför måste du säga emot alla förslag bara, för att det inte har gått med ngt liknande en gång med en arrangör så betyder väl inte det att det kanske skulle funka igen på andra ställen. "Att den dörren är stängd" är en mentalitet som måste ändras...

Om det är tex 300 på en sm/so tävling och om det dessutom kom smc folk som har fått halva priset så kanske det kommer 300 till.
Då tjänas det ju in att dom biljetterna var billigare.
Eller tror du att det blir så mycket mer omkostnader för att det kommer mer publik så det inte är värt för arrangören att det kommer mer publik?

Det behöver ju inte vara halva priset på en biljett heller det kan ju vara vad som helst till förmån som lockar tex bra platser på läktaren som är reserverade tillsammans med rabatt vid köp av något på banan, extra info av någon på plats som är med från smc med info om tävlingen, gratis tävlingsprogram: info-folder om förarna och vilka som kör vart. Vad som helst så dom som kommer känner att dom är lite privelerade!
Tror/hoppas att många arrangörer är beredda att göra ngt extra för att dubbla publikantalet.

Men det kan säkert någon arrangör svara på!

Tycker att det var en bra idé!
Om man kan få upp ögonen för fler så snacket kan gå om positiva saker mellan folk så är ett stort slag vunnet. Och ju fler folk destå fler som snackar och det sprids snabbare..

Hmm...

Det finns ca. 400 MC klubbar som är anslutna till SMC. Några har endast 8 medlem, andra flera tusende!

Ku man tänka sig att SMC fick en lista över vart f. ex. PSB förarna bor - vartefter SMC koppler listan mot några klubbar som ligger i närheten av vart det bor en PSB förra.

Kanske SMC kan vara med att koppla några av dom större "landsvägs klubbarna" med närmsta förare - som kan komma en klubb afton och ha tema "RR"
-Måste väl vara en racer intresserat i dom enstaka landsvägs klubbar, som kan koordinera detta.

- Sedan, är steget väl inte större än att klubbkvällen kan besluta att man drar iväg gemensamt till en tävling! Föraren kan ju t. ex. locka med att klubben kan komne "lite inside" på tävlingen. Tror att flera inte har en aning om man får komne in och kolla runt mellan alla depåtält - och det faktisk går att prata med alla trevliga förare..

Jag tar gärna på mig att SMC:s kansli kan vara med på lite koppleri verksamhet...

Om idéen tycks bra, vett inte jag - men, det alltid att posta mig på; jesper.christensen(kanelbulle)svmc.se

---

SMC har sannolikt nästan 4.000 kursdeltagare på bana - som alla tycker det är jättekul. Kanske vi kan komne på några bra idéer mht att få dom iväg som publik på tävlingar..

Mycket bra idé! FIXA:):tummenupp
 
Last edited:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
ARC delade ju publikintäkterna med oss förare på SM, just för att vi skulle vara med och locka dit folk. Jag vet inte hur stor del det gjorde, men jämfört med 2010 tredubblades antalet besökare! :Bugar Så trots allt så fick klubben in mer pengar i år än förra året! :fakta

Om en person som inte skulle ha gått annars kommer in gratis så är det iaf pengar in, sen köper han nån glass, burgare osv. Sen tycker han förhoppningsvis att det va himla skoj, och berättar det för sina polare, och kanske kommer nästa gång också, till fullpris, kanske tom med några polare i släptåg. Därför tror jag att man är ute på djupt vatten om man säger att det inte gör någon skillnad, eller inte finns någon ekonomisk marginal för det.

Sen tror inte jag heller att det är priset i sig det sitter i, dom flesta måste åka en bra bit för att ta sig till en bana, och om då inträdet kostar 120 eller 60kr tror jag är oväsentligt, men det kanske är just att få den rabatten som får folk att få tummen ur och verkligen åka iväg.

Vi är helt i samma spår!
Spela det någon roll om intäkten blir 50:- eller normala 100:- om det är en besökare som kommer just pga rabatten. Arrangör har fått 50:- mer i intäkt + ev intäkter för läktare eller mat.

Så här ser arrangör på det hela:
Om vi får in 500 fler besökare tack vare att vi har annonserat för tex 30.000:- och då får in 75.000:- mer i intäkter, då har vi fått tillbaka 40.000:- av våra tidigare förluster. Men om vi ska dela intäkterna med förarna så blir vi antingen stående med annonskostnaderna eller så får vi aldrig igen våra tidigare förluster.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Pysch pysch pysch.. Vad är en bra idé då egentligen? Och varför måste du säga emot alla förslag bara, för att det inte har gått med ngt liknande en gång med en arrangör så betyder väl inte det att det kanske skulle funka igen på andra ställen. "Att den dörren är stängd" är en mentalitet som måste ändras...

Om det är tex 300 på en sm/so tävling och om det dessutom kom smc folk som har fått halva priset så kanske det kommer 300 till.
Då tjänas det ju in att dom biljetterna var billigare.
Eller tror du att det blir så mycket mer omkostnader för att det kommer mer publik så det inte är värt för arrangören att det kommer mer publik?

Det behöver ju inte vara halva priset på en biljett heller det kan ju vara vad som helst till förmån som lockar tex bra platser på läktaren som är reserverade tillsammans med rabatt vid köp av något på banan, extra info av någon på plats som är med från smc med info om tävlingen, gratis tävlingsprogram: info-folder om förarna och vilka som kör vart. Vad som helst så dom som kommer känner att dom är lite privelerade!
Tror/hoppas att många arrangörer är beredda att göra ngt extra för att dubbla publikantalet.

Men det kan säkert någon arrangör svara på!

Nu tycker jag personligen att idén är bra!
Det är arrangör som inte anser det vara en bra ide att samarbeta. Dock har inte detta förslag presenterats, så det kanske var lite tidigt att säga att dörren är stängd...
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
arrangörens sida..


Skulle jag också vilja veta och om det är samma arrangör eller flera.
Och få reda på villken arrangör det är som säger i ett citat att det inte var värt att få in fler folk i publiken för omkostnaderna ökar så mkt..

Och om det är samma arrangör pysch skrev om som inte tyckte att det värt att få dit xxx antal fler personer som skulle få biljetten för halva priset.

Nu kan det va så att jag inte minns helt rätt om hur just det var och orkar inte gå tillbaka å läsa om allt igen..
Så hur många personer och siffror har jag bara hittat på men det var ett liknanade exempel som det här: ?

Säger att den arrangören hade ?400 personer i sin publik som betalat fullt pris som vi säger är ?100.
Och blev erbjuden att det kommer ?100-150+? pers till om dom kan få 50% rabatt på inträdet?
Men som tackade nej till det för omkostnaderna skulle bli för stora för den publiken som kom och inte täcka andra kostnader som var inräknat i dom där 50 kronorna i varje biljett.

Eller hur var det pychs?
 
Last edited:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Skulle jag också vilja veta och om det är samma arrangör eller flera.
Och få reda på villken arrangör det är som säger i ett citat att det inte var värt att få in fler folk i publiken för omkostnaderna ökar så mkt..

Och om det är samma arrangör pysch skrev om som inte tyckte att det värt att få dit xxx antal fler personer som skulle få biljetten för halva priset.

Arrangören i båda citaten är samma person. Vem personen är går jag inte ut med.


Hur många personer och siffror har jag bara hittat på men det var ett liknanade exempel som det här: ?

Säger att den arrangören hade ?400 personer i sin publik som betalat fullt pris som vi säger är ?100.
Och blev erbjuden att det kommer ?100-150+? pers till om dom kan få 50% rabatt på inträdet?
Men som tackade nej till det för omkostnaderna skulle bli för stora för den publiken som kom och inte täcka andra kostnader som var inräknat i dom där 50 kronorna i varje biljett.

Eller hur var det pychs?

Ang halva priset för SMC:s kursdeltagare är inte framfört till denna arrangör, utan något som jag personligen antog att "dörren var stäng för", då 50% av entréintäkten inte ville delas med förarna.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det här är inget personligt mot någon, men Mossbergs tråd om allt som är bra inom RR har 44 inlägg, varav många behandlar samma sak. Alla trådar som handlar om missnöje, vilket tenderar att bli dom flesta, får hur många inlägg som helst. Men det är sällan några som helst konstruktiva förslag på hur vi ska gå framåt, förutom att alla ska starta bolag och bli rika, men det kanske inte funkar i praktiken. Dom få förslag som kommer rinner ut i sanden, eller så ska någon annan göra det eller så kommer en bunt förståsigpåare/bruksmentalister och är livrädda för förändringar och slår ner förslagen.

Vips är vi tillbaka på ruta ett igen, vi har lagt timmar på att spy galla över allt på SH, vi har möjligen satt upp en lista på saker som Någon Annan ska göra, men mer blir det inte. Sen undrar vi varför inget händer, varför allt är lika dåligt som vanligt och varför ingen gör något nytt, så vi kan klaga på det också.

I helgen är det SM/SO i Falkenberg, jag kommer att köra, och jag kommer att ställa ut min infotavla utanför tältet, för jag avskyr anonymiteten i depån, och jag tänker inte vara en del av den själv, trots att jag är en okändis bland dom långsammaste. Ett litet strå till stacken, men börjar ingen så lär ingen följa efter.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ang halva priset för SMC:s kursdeltagare är inte framfört till denna arrangör, utan något som jag personligen antog att "dörren var stäng för", då 50% av entréintäkten inte ville delas med förarna.

Med tanke på dagens publikintäkter ser jag inget som helst problem i att man ger 50% eller t.o.m. 100% rabatt till SMC:s kursdeltagare.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
I helgen är det SM/SO i Falkenberg, jag kommer att köra, och jag kommer att ställa ut min infotavla utanför tältet, för jag avskyr anonymiteten i depån, och jag tänker inte vara en del av den själv, trots att jag är en okändis bland dom långsammaste. Ett litet strå till stacken, men börjar ingen så lär ingen följa efter.

Du är en förebild i depån!
Såg din info på Anderstorp och tankarna börjar rulla och visionerna på hur depån skulle kunna se ut börjar att ta form.
Det krävs inte mycket för att anonymiteten ska försvinna. Samma lilla inforuta som många har på sin hemsida kombinerat med en förarbild utanför depåtältet gör mycket! Publiken har fått ett ansikte på vem föraren är när de ser hojen på banan...
 

Bifogat

  • 78.jpg
    78.jpg
    69.6 KB · Visningar: 55

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Du är en förebild i depån!
Såg din info på Anderstorp och tankarna börjar rulla och visionerna på hur depån skulle kunna se ut börjar att ta form.
Det krävs inte mycket för att anonymiteten ska försvinna. Samma lilla inforuta som många har på sin hemsida kombinerat med en förarbild utanför depåtältet gör mycket! Publiken har fått ett ansikte på vem föraren är när de ser hojen på banan...
Tackar :)

Och tack för bilden, den ligger redan ute på min sida :)
 
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top