Men är det regler vi ska ändra på, eller höja standarden lite så att besökarna kan tänkas att besöka fler tävlingar?
Både och om det kan tänkas bli positivt för både utövare och publik, och det görs lättast om utövare/svemo/arrangörer samarbetar vilket dom inte gör idag och därför ser det ut som det gör idag.
Hur ska vi gå från det vi har idag, till att alla ska engagera sig? Det är ett enormt steg...så varför kan inte utövarna börja?
Tex att börja med att förarna har möten, utser en förarrepresentant som macke och eric kom fram till (om jag nu minns rätt) som sedan gemensamt tar upp saken med arrangör eller med den som dom vill påverka så att dom kan komma överens om något och gemensamt jobba åt det hållet.
Om utövarna vill köra inför en publik samt tillhöra något större än idag så kan de inte säga till SVEMO/arrangör: FIXA!
Det är utövarna som får komma på förändringar/lösningar, presentera dessa för ansvariga och sedan arbeta för att förändringen skall genomföras.
Jaha och varför ska bara utövarna jobba med det själva då det ligger i arrangörens bästa också att få mer publik.
Och det borde väl vara bättre att dom samarbetar än att bara förarna ska göra något?
Varför ska utövarna arbeta på varsitt håll?
För att det är så det ser ut nu och om förarna ska fortsätta själva så kommer det se likadant ut när ingen lyssnar.
Det finns helt enkelt inte nog med driftiga personer som racar själva som har tid/ork/pengar för att klara av att höja nivån själva utan arrangörers/organisationers samarbete.
Målet är publik på läktaren.
Detta uppnås om samtliga inblandade engagerar sig. Men när mentaliteten är att någon annan får göra det händer inget! Och vem vill köra inför publik, utövarna, vem bör därför börja anstränga sig?
Nu säger du nästan samma sak som jag. Men skillnaden är fortfarande att du inte förstår att det ligger i både förarnas och arrangörernas intresse att få dit både mer publik och nöjd publik.
Varför ska bara förarna börja anstränga sig när det ligger i bådas intresse och det är förmodligen enklare att samarbeta?
JAG FÖRSTÅR FORTFARANDE INTE VART DU HAR FÅTT FÖR DIG ATT DET BARA ÄR FÖRARNAS FEL?
Från dig då du hela tiden säger att det är förarna som måste börja anstränga sig och du håller inte med om att alla bör samarbeta när jag skriver det utan tycker att det är förarna som borde jobba mer.
Även fast du själv skrev några rader innan att alla samtliga måste samarbeta. Förstår inte när du säger emot mig och sen skriver samma sak själv.
Tänk så här istället:
Arrangören skiter i antalet besökare, medan utövarna vill köra inför publik. Vem får då engagera sig för att besökarna ska komma då? (extremt tänkande)
(extremt svar??)
Tror inte att arrangörerna skiter i antal publik då det ligger i både förarnas och arrangörernas intresse att få mer publik då det är det som gynnar sporten i stort, bättre argument för förare för sponsorer, mer intäkter till arrangören i form av biljetter mm.
Självklart hade det vart guld om utövare och arrangör samarbetade, men så är det inte idag (känns det som). ARC började nu med att locka med pengar för att engagera utövarna. Hur många engagerade sig verkligen i att öka antalet besökare?
Nej det är inte så idag, men som jag hela tiden har sagt så borde det väl vara bättre om dom gjorde det och fick gemensamma mål som dom kommit fram till gemensamt att jobba emot istället som jag föreslagit istället för att förarna ska jobba själva som du hela tiden återkommer till och inte håller med om det jag skrivit om samarbete. (tills nu när du i vissa delar av ditt inlägg håller med för att i nästa rad säga emot dig själv igen.)
Jättebra av arc men allt händer inte över en natt, däremot så hade dom väl ca 300 fler i år än förra året så lite måste några förare ha gjort, och redan där ser man vad ett samarbete kan ha för potential.
Du har ett extremt försvarstagande gentemot utövarna, samt att du har hakat upp dig på det bara är utövarna som ska engagera sig.
Jag tycker att det är BRA att du skriver, för du ser hur intresset är bland resterande utövare i denna forumsdel...ingen bryr sig!
Nej det är inget försvarstagande mot förarna utan mer en fråga till dig varför du tycker att allt är förarnas jobb då det inte stämmer och det fungerar inte så i verkligheten. Varför jag hakar upp mig på att förarna ska göra allt är för att det är du som säger det som svar till mig hela tiden.
Självklart bryr sig andra också (kanske inte många nog) men eftersom det inte finns något att jobba emot och ingen organisation att vända sig till så vet inte många vad dom ska göra. Om det däremot fanns ett samarbete mellan förare/organisation/arrangörer så kanske det skulle finnas gemensamma mål som alla vill arbeta mot och då kanske det tom skulle gå att dela ut uppgifter till dom som vill göra något.
Men som det känns just nu så vet ingen vart dom ska vända sig och vad dom ska göra.
Återigen, alla är inte lika driftiga som andra och sitter på alla ideér själva utan skulle behöva en organisation med tydliga mål till hjälp vilket det inte finns nu.
Det är ju inga revolutionerande ideér jag kommer med direkt utan bara att alla borde samarbeta då det redan finns gemensamma mål för både förare och arrangörer vilket är mer publik.
Då borde det väl inte vara så svårt att tänka ut att det vore bra med ett samarbete.
Tänk om det också fanns en stark organisation som också hade samma mål och engagerade sig i samma frågor. Vore inte det bra för alla?
Att det ska bli sånt käbbel för att man tycker att alla borde samarbeta istället för att ha det som det är nu. Helt otroligt.
Nu orkar jag inte mer utan har förhoppnigsvis (kanske?) fått fram det lilla jag ville säga från början som resulterade i typ 3 sidors platsbrist på sporthoj.com.......