Rossi tillbaks först 2011

När och hur kommer Rossi tillbaks?


  • Antal röstningar
    0

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Det är bara kärringar på detta forum ;) spelade amerikanskfotboll efter gipset åkt av, 6 veckor i gips märgspik, najtråd, skruvar och skit... djä... vad kort hälsenan kändes ... fick springa på tå :)
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Såg en sådan operation på TV3:s sjukhuset för ett tag sedan, STOR glidhammare som kirurgen slog med så att den stackars patienten nästan flög ner på golvet! springa:tummenuppåka hoj:tummenuppknulla:tummenuppköra knäböj:glömdet
Operatören slet i 6 timmar med att få ut allt mitt järnskrot 2005. Man vet att man lever dagen efter, men det var värt varenda smärtsam minut nu när jag kan göra allt det som var omöjligt med skiten kvar i kroppen.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Frågan avser när han kommer tillbaks för att tävla. Inte testa.

:fakta
Ja, och med tanke på att han redan testar för att se när han kan tävla samt själv säger att han vill köra Sacshenring så lär man inte få mycket pengar tillbaka på att satsa på att det blir tävlingar i år - på en Yamaha.
 

Cinquantadue

Il Campione
Gick med
21 May 2009
Ort
Långbrodal
Hoj
Rising Sun
Kan man gå kan man köra hoj,
Man får gå direkt efter operationen som Rossi gjorde...

Förstår inte va allt snack handlar om. Allt annat än en comeback i årets säsong vore ju pinsamt, dels med tanke på skadan och dels med tanke på hur Rossi hanterat tidigare skador (han har ju knappast varit skadefri sen -95).

Dessutom har han världseliten inom ortop...ja va fan de nu heter, vid sin sida.


Skattefifflarn kör Sachsen, däri ligger min pippipeng.
 

Cinquantadue

Il Campione
Gick med
21 May 2009
Ort
Långbrodal
Hoj
Rising Sun
Vilka tidigare skador tänker du på? Ömmande leder och stukningar? Jämför du det med öppen fraktur?

Tänker inte på några specifika skador men det ska väl inte va så svårt att plocka fram lite info på vad för frakturer och skador Rossi kört med. Sen ska man ju inte glömma vad andra förare kört med för skador tidigare, högerbenet har ju bevisats ha marginell betydelse när det kommer till att köra GP.


Å Rossi har ingen öppen fraktur, och så länge han inte har någon yttre fixering så finns det ingen anledning till att han inte ska kunna köra hoj. Å att han kan köra, det visade han ju igår, med full funktion så vitt jag kunde se.

Däremot blir det spännande om han ska prova en till highsider, titanet gör lite mer motstånd än märgen när benet vill gå av:tungan
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Enda skadan tidigare för Rossi är väll en stukning av handen som han fick för 1-2 år sen på Assen?

Första riktiga skadan är väll från i år som han gjorde med en cross?

Kollar man filmer där Rossi kraschar från 125-250-500 så ser han ut som gummimannen som gör annorlunda konster men aldrig skadar sig när han kört omkull.
 
Last edited:

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Det är först när allt skrot är borta som du kan springa/åka hoj/knulla/köra knäböj obehindrat. :fakta

För att fortsätta på OT-spåret här va. Jag har kvar skrot i låret och det ger mig inga som helst obehag. Gnällde så smått hos läkaren att jag ville ha bort det på grund av hojåkningen men de tyckte nog mest 'glöm det' så jag skiter i det.
 

xeptme

Hayden Fan
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Huskvarna
Hoj
tyvärr inget på gång
Det är väl bara en spekulation. Förmodligen kör han först på Brno.

på motogp.com har han provkört nya R1an och visst han hade lite smärtor men hoppas vara tillbaks till nästa race beroende på hur det känns för honom då
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Tänker inte på några specifika skador men det ska väl inte va så svårt att plocka fram lite info på vad för frakturer och skador Rossi kört med. Sen ska man ju inte glömma vad andra förare kört med för skador tidigare, högerbenet har ju bevisats ha marginell betydelse när det kommer till att köra GP.


Å Rossi har ingen öppen fraktur, och så länge han inte har någon yttre fixering så finns det ingen anledning till att han inte ska kunna köra hoj. Å att han kan köra, det visade han ju igår, med full funktion så vitt jag kunde se.

Däremot blir det spännande om han ska prova en till highsider, titanet gör lite mer motstånd än märgen när benet vill gå av:tungan
"Valentino Rossi has suffered a displaced and exposed fracture of his right tibia after crashing in practice for the Italian Grand Prix in Mugello this morning," said a Fiat Yamaha statement.

För att fortsätta på OT-spåret här va. Jag har kvar skrot i låret och det ger mig inga som helst obehag. Gnällde så smått hos läkaren att jag ville ha bort det på grund av hojåkningen men de tyckte nog mest 'glöm det' så jag skiter i det.
Det är givetvis individuellt, har man absolut inga besvär kanske det är bättre att inte riskera en andra operation.
Fast vad händer i framtiden? Det kan du inte vara säker på.
 
Last edited:

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Rossi klarar nog inte av att sitta hemma med benet i högläge och titta på TV när Lorenzo krossar allt motstånd när han vet att han själv i form är minst lika snabb.
Suget efter race slår nog att sitta hemma fram till hösten och låta hela kroppen läka till 100% som var hans initiala uttalanden...
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Exakt.

Ett motiv skulle kunna vara att visa konkurrenterna, depån och världen i största allmänhet att Valentino Rossi är något eljest än andra förare. Ett fenomen. En vandringssägen. Någon som det inte går att överträffa. Rossi är kanske mer mentalt instabil än han ger sken av under intervjuerna. Kom ihåg att detta är hans FÖRSTA MOTGÅNG i karriären. Han har tills nu varit grabben som glidit runt på den största räkmackan i GP-historien: mest talang, minst skador, bäst hoj, bäst team, mest pengar och mest populär. Nu är han i underläge. Han förlorar titeln till en spoling i samma team. Det är osäkert om han alls kommer ta en ytterligare titel. Troligen är inte detta vad han har planerat för – att se sin stjärna dala och risken att pensionera sig som en haltande och småbitter has been.

Det där är ett intressant kapitel. För många år sedan visades en dokumentär på tV som fångade mitt intresse, "När aplåderna tystar" vill jag minnas att den hette. Den tog upp det där som det sällan talas om. Vad gör alla avdankade idrottsstjärnor när karriären är över? De gjorde ett urval från den tidens stora svenska idrottare och visade på den stora variationen i hur de hanterade situationen. En del på köpte en sportbil, gick ut på krogen och knarkade ner sig, andra blev svenssons och ett fåtal hade planerat sin pension från idrotten och hade nya karriärer som väntade. RR på internationell nivå är nog inte så annorlunda. Gällande skador, trauman och motgångar har det om och igen visat sig ha en negativ effekt på idrottsresutat, undantag finns givetvis, man kommer givetvis att tänka på Doohan. Det är däremot svårt att på rak arm börja rabbla upp alla som fallit men sen inte orkat ta sig upp igen. Men självklart måste det vara så att merparten av alla människor, om de nu skulle befinna sig i Rossis situation, blir negativt påverkade. Nu är ju förstås inte Rossi som alla andra, men ändå, frågan är värd att ställa. Jag har läst intervjuer med både Schwantz och Barros som öppenhärtligt berättat om de negativa mentala effekterna av skador. Trots framgångsrik läkarvård och en osviklig järnvilja ger skador hjärnspöken. Konstigt vore det annars, eller hur? Den som aldrig skadat sig allvarligt har väl lättare att föreställa sig själv som odödlig och har lättare att bortse från konsekvenserna med att utstätta sig för fara. Det ska bli intressant att se vad det blir av med Rossi, men att hans storhetstid i o m detta är förbi är väl ingen vild gissning. i o f s råkar detta sammanfalla med att han numer är en medelålders racingförare, att han redan haft en osannolikt framgångsrik karriär och att han i Lorenzo har en likvärdig förartalang som stallkamrat.
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Jag undrar lite hur mycket hans axel störde honom innan hans krasch på Mugello. Han säger fortfarande att den gör ont och att han saknar styrka i den, den om något på hans kropp borde blivit bättre. En axel går utmärkt att träna även utan ben så att säga.

Tror axeln var mer sargad i racen innan än han gett sken av.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
...Kom ihåg att detta är hans FÖRSTA MOTGÅNG i karriären. Han har tills nu varit grabben som glidit runt på den största räkmackan i GP-historien: mest talang, minst skador, bäst hoj, bäst team, mest pengar och mest populär. Nu är han i underläge. Han förlorar titeln till en spoling i samma team. Det är osäkert om han alls kommer ta en ytterligare titel. Troligen är inte detta vad han har planerat för – att se sin stjärna dala och risken att pensionera sig som en haltande och småbitter has been.

Hans första motgång vet jag inte om det är, men det är klart att han har haft en del tur med skador under åren.

Men att han glidit runt på "den största räkmackan i GP-historien" vette fan om jag håller med om. Det beror ju iofs på hur DU definerar räkmacka, men för mig är det nån som glider runt på "tur" och "flyt", får oförtjänt bra material och lite för bra hjälp. Och som lyckas prestera bättre än vad man egentligen är.

Om det är en "räkmacka" att ha mest talang (som du skrev) vette fan. Och bäst hoj och bäst team kan ju helt enkelt bero på att han varit jävligt duktig på att omge sig med bra folk, och varit sjukt duktig på att utveckla hojarna till att bli dom bästa. Han bytte ju inte direkt till den bästa hojen när han gick från Honda till Yamaha, utan genom sin "talang" att utveckla motocyklar om omge sig med bra folk, och hårt arbete så lyckades dom få fram en riktigt bra cykel. Det är väl en ganska stor del av sporten som är MotoGP? Att kunna få fram bra material...

Så jag vette fan om det är historiens största räkmacka... Jag tycker det finns andra som glidit fram på större räkmackor, och lyckats snubbla in lite resultat med en jävla tur, än just Rossi... Finns dessutom dom som åker fram på så otroligt stora räkmackor att dom bara kan flyta runt år efter år i GP-cirkusen utan att ens prestera nånting, och ändå få vara kvar...
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
OT: Hur tar man ut en 30-40 cm lång spik som ligger inuti ett - förhoppningsvis väl hopläkt - rörformat ben?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
[YOUTUBE-ID]sJABgnGltvU[/YOUTUBE-ID]
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är ju lite intressant hur till synes snabbt och enkelt de syr ihop ett privat test åt en förare också. Bana, hoj och egen tid fixat lite så där.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top