Bearing
Gudomlig sporthojare
Ja detta verkar vara ett ämne som Roberts inte längre har något större intresse i, utan han har babblat en stund för att nöja journalisten.
http://www.bike.se/nyheter/rossi-tjugonde-rikaste-idrottaren-94382BIKE skrev:Av de 220 miljonerna är 114 miljoner lön från Ducati och resten pengar från sponsorer.
Artikeln var uppe tidigare i tråden, eller någon annan tråd om Rossi, men de två sista meningarna är lite roliga:
You don't have the perfect bike every season. If you see it once in your career you're lucky.
Menar Kenny att Rossi haft tur och fått en perfekt hoj 7 säsonger eller vad är det han försöker säga?
Jag blir mer o mer av en annan åsikt! Som Italienare har man säkert svårt att lämna Ducati i "vredesmod" utan att fullfölja sitt kontrakt! det vi kunnat läsa hos Ducati är att möjligen en deal med Cal skulle knuffa Nicky åt sidan! Vilket oxå Nicky offentligt sagt att så e fallet och att han (nicky) känner av pressen än mer nu. I Valentinos fall finns en annan racekultur där nere i Italien och säkert någon oskriven lag som vi blåögda nordbor inte känner till och att du ska fan stå upp för ditt land/fabrikat/fans tills tiden är bara "lagom" känslig att lämna. Det hela blir oavsett vilket rätt knivigt för Vale som med största säkerhet igentligen drömmer om att sitta på något av de stora märkena igen, allt utom Ducati!
Dock så har man också kunnat läsa (lite mellan raderna)att från Cals sida sett verkar han inte särkilt sugen på Ducati, han vill ha en fabriksstyrning men helst hos yamaha. Om inte han får en plats brevid Lorentzo söker han nog fullspec fabrikare fast kvar hos Tech 3.Jag blir mer o mer av en annan åsikt! Som Italienare har man säkert svårt att lämna Ducati i "vredesmod" utan att fullfölja sitt kontrakt! det vi kunnat läsa hos Ducati är att möjligen en deal med Cal skulle knuffa Nicky åt sidan! Vilket oxå Nicky offentligt sagt att så e fallet och att han (nicky) känner av pressen än mer nu.
Mr Roos - Varför är dörren stängd för en plats brevid lorre? (har för mig att chefen där sagt något om det du säger men kommer inte ihåg varför?)
Kollar man racen från 2010 är det svårt att tro att Rossi skulle ha tappat allt sitt kunnande på ett par månader över vintern.
Jag vill också se honom på en annan hoj och jag tror det kommer ett besked relativt snart. Skulle bli väldigt förvånad om han stannar hos Ducati.
Tech 3 har kontrakt med Bradl för nästa år
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |