Rossis framtid

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Sant, men glöm inte att han bröt benet och missade ett par race. Lorre hade nog vunnit ändå men man vet aldrig.

Exakt, Lorenzo var nog riktigt besviken när Rossi bröt benet, han måste ju ha förstått att många skulle skylla
Rossis förlust av VM-titeln på just benbrottet.

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Ang CC35 till Ducati...
Jag tror att Cal's körstil passar Duccen.
Kolla hur han behandlar Yamman.
Men han kommer få samma problem som de andra, att få däcken att hålla.
Skulle hellre vilja se Hayden och Cal i samma team.
Tror det skulle ge mer resultat än med Rossi kvar.

Rossi till Tech3??

MC Doktorn

Guest
Rossi är fortfarande det största varumärket inom motogp. Att rossi skulle köra i ett satelitteam kommer inte att hända.

Håller med.
Ingen vinner eller utmanar om Motogp titeln med en satellithoj, så då finns i praktiken bara 2 märken.

Tror när rookie regeln togs bort så visar man ganska tydligt att Marques kommer kliva in i repsolteamet.
Frågan är hur säker är Pedrosa, inga tydliga rykten om honom. Tolkas det som han sitter ganska säkert?

Spies är den av fabriksförarna som ifrågasätts mest och är nog ganska rökt tror jag och Yamaha M1 verkar vara den som alla vill ha möjlighet att styra.

Visserligen vill nog både Cal och Dovi åt denna men jag skulle inte förvåna mig om Rossi sitter på en YZF M1 2013.

Till Brno vet vi mera :)

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Lorenzo & Pedrosa i samma stall, mitt tips!
Rossi & Marques kör Repsol. Dovi kvar i Tech3 med Smith. Cal kör Ducati med Hayden som får köra 1 år till för team spagetti. Hayden vinner 1 race nässta år.
Hoppas Spies & dePuniet kör motoGP hoj nästa år, men vad?!

Ok Sandis, då fick jag lära mej ngt nytt om Cola & Monster.

Last edited:

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Det är nog sista skriket från Spanien innan deras Banksystem klappar ihop tror jag....
Spanien är # 2 efter Grekland och när dom får lov att rädda banksystemet så
är sponsorpengarna därifrån slut...:näsblod

Jaha!!!
Det dröjde bara några timmar så slog min gissning in...
Bankia slutar att betala Sponsning nu!!!

http://motomatters.com/

Smagatusk

Guest
Nej alltså den är inte stängd på det sätt ni menar men Rossi lämnade ju Yamaha efter diskussioner som: det är Jlo eller jag som är förste förare. Nu har Jlo signat för nästa år = rossi kommer i så fall att få spela andra fiol vilket är tveksamt om han är intresserad av. Alltså mer en personlig tro än fakta....

Vilken fördel har en försteförare? De har väl samma resurser, eller?

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Förutsatt att det körs med samma däckstyp antar jag?
Jag spånar bara rent allmänt.
Cal kör med mycket bakhjulsspinn och verkar köra på ett liknande sätt som Hayden/Stoner.
Kolla bara hur hårt han kunde köra med att tajta till svängarna och "slänga" runt hojarna på Assen.

Rossi är fortfarande det största varumärket inom motogp. Att rossi skulle köra i ett satelitteam kommer inte att hända.
Varför inte?
Jag spånar bara men varför skulle inte Rossi köra ett satellitteam?
Kanske inte Tech 3 men varför inte ett eget?

Att jag skrev Tech3 var bara för att då skulle Hayden och Cal hamna i samma team.
Tror att den utvecklingen skulle gagna Ducati mer än att Rossi stannar.

Men som sagt, bara spånar(i tomma luften:) )

Mera spån:
Jag tror Marquez tar en plats i Repsol. :(
Scott Redding kommer gå upp till MotoGP....kanske ett Ducati satellit? (om inte Kallio kan råda honom till nåt annat team)
Dovi eller Cal får Spies plats
Spies kommer köra satellit(Tech 3 kanske)
Colin Edwards slutar om han inte får en satellitplats(undrar om han skulle tillföra nåt på en Honda?)
Kawasaki och Suzuki gör entré 2013 :gnissla :tungan

Nelsen

#169 Superbike
Gick med
28 Jan 2009
Hoj
Panigale 899
Ingen som sett/hört mer om de där CocaCola ryktena? :va

Ett ryckte som startade när rycktet gick att Cola skulle köpa upp Monster som Rossi är sponsrad av, Köpet gick inte igenom så den planen är crashad sen nån månad tebax.

Repsol är rätt uteslutet att han inte lär hamna i, Fabriks Yamaha är nog rätt utelsutet med, Tech3 har kontrakt med Smith från moto2 men det hänger löst sa komentatorn på Motogp.com med tanke på att han knappt löser en top 5 placering i moto2 men ett kontrakt är ett kontrakt och blir nog svårt att avbryta.
Dovi kommer nog hamna hos fabriks Yamaha.
Crutchlow har fått förfrågan av Ducati men dem behövde svar snabbt vad ja hörde tror han vill åka Fabriks Yamaha han med.

Antingen stannar rossi eller så blir det eget team med en honda alternativ Gresini? inte koll hur länge bautista har kontrakt med HRC, någon som vet?

Sillyseason 2013 kommer nog bli bästa silly ever..

:hej

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Tech3 har kontrakt med Smith från moto2 men det hänger löst sa komentatorn på Motogp.com med tanke på att han knappt löser en top 5 placering i moto2 men ett kontrakt är ett kontrakt och blir nog svårt att avbryta.

Nja, tydligen innehåller kontraktet även några prestationsdelar, typ att han måste sluta inom en vissa placering
totalt, eller kanske ett visst antal pallplaster eller liknande. Men ingen har hört vad exakt han måste uppfylla,
men som det är nu, så tror jag inte han får köra MotoGp.

Nelsen

#169 Superbike
Gick med
28 Jan 2009
Hoj
Panigale 899
Nja, tydligen innehåller kontraktet även några prestationsdelar, typ att han måste sluta inom en vissa placering
totalt, eller kanske ett visst antal pallplaster eller liknande. Men ingen har hört vad exakt han måste uppfylla,
men som det är nu, så tror jag inte han får köra MotoGp.

Alright ! Nej det tror inte ja heller. Ianone får man inte glömma han har ju testat den ena å andra motogp cykeln kan även han ta steget upp nästa år ?

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
På Misano dog tråden...
Även om Stoner och Pedrosa inte var med så såg vi alla att han inte är "slut" :Bugar

Definitionen av "slut" när det gäller Rossi är nog inte så förlåtande som för de flesta andra - kan inte Rossi utmana om MotoGP-titlar så är han slut, skulle man kunna hävda. Han visade på Misano att han fortfarande är riktigt bra, men det säger inte så mycket om förmågan att ta en titel till, egentligen. Det får nästa år utvisa! Han får det svårt, tror jag, riktigt svårt.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Definitionen av "slut" när det gäller Rossi är nog inte så förlåtande som för de flesta andra - kan inte Rossi utmana om MotoGP-titlar så är han slut, skulle man kunna hävda. Han visade på Misano att han fortfarande är riktigt bra, men det säger inte så mycket om förmågan att ta en titel till, egentligen. Det får nästa år utvisa! Han får det svårt, tror jag, riktigt svårt.
Fast det är väl det som gör det hela så spännande, att han får kämpa? När någon är en halvminut före tvåan i mål varje tävling så försvinner ju rätt mycket av spänningen.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Fast det är väl det som gör det hela så spännande, att han får kämpa? När någon är en halvminut före tvåan i mål varje tävling så försvinner ju rätt mycket av spänningen.

Javisst, ska bli skitspännande att se hur han står sig nästa år. Vore ju riktigt kul om han kan utmana om titeln ordentligt. Het Rossi = fajter att titta på :)

Frågan är om han kan återvinna det han tappat i självförtroende. För att utmana måste det vara på topp. Men Rossis psyke är nog stenhårt, han kommer nog tillbaks på topp bara han får en hoj han gillar mellan benen.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...