Rossis framtid

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
På Misano dog tråden...
Tråden handlar inte om huruvida Rossi kan ta en pallplats för Ducati, utan om hans framtid och så vitt jag förstår har alla som fortfarande lever en framtid. Av de alternativ jag nämde i första inlägget i april blev detta besannat:

Radare skrev:
...fortsätter i MotoGP hos en annan tillverkare och får en sista chans att återupprätta sin heder på en hoj som inte är så olik de han tagit sina titlar med.

Frågan nu är ju om han kommer kunna återupprätta sin heder, och som nazurro skriver tycker jag att han bara kan göra det på ett sätt: bli MotoGP-mästare 2013 eller senast 2014.

Slumpen har gjort det 50% lättare för honom att lyckas eftersom Stoner och Simoncelli inte kommer konkurrera om samma titeln.

Bifogat

• Marco-Simoncelli-5.jpg
    Marco-Simoncelli-5.jpg
    140.1 KB · Visningar: 99
  • 635139-casey-stoner-and-wife-adriana.jpg
    635139-casey-stoner-and-wife-adriana.jpg
    43.5 KB · Visningar: 126
Last edited:

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Jag förtydligar:

Med 2:a placeringen på Misano bevisade Rossi att han inte är slut. Min kommentar var riktad till er som påstått att det är Rossi som är "har det" längre.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Jag förtydligar:

Med 2:a placeringen på Misano bevisade Rossi att han inte är slut. Min kommentar var riktad till er som påstått att det är Rossi som är "har det" längre.
Det blev blev väl inte tydligare? Sista meningen förstår jag inte alls.

Vad gäller Rossi, så gav han allt nu senast. Det räckte hyffsat långt, men mot mediokert motstånd.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vad gäller Rossi, så gav han allt nu senast. Det räckte hyffsat långt, men mot mediokert motstånd.

Allt förutom Jlo, Dani & Boner är "mediokert" ! Möjligt att du ha rätt, fast när man tänker efter ärdet ju bara fan va trist.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Allt förutom Jlo, Dani & Boner är "mediokert" ! Möjligt att du ha rätt, fast när man tänker efter ärdet ju bara fan va trist.
Om man vänder på det så är det enbart de tre som klarat av att ta första eller andra platsen denna säsongen. När HRC är utslaget, och fördel av hemmabana så blev det en bra chans till en topplacering. "Öppet mål".

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Mediokert? Jo jag tackar jag.
De är inte många förare som lyckas ta podium i år. Hur många av de som varit på podium i år körde han egentligen ifrån? Toppen är smal i MotoGP.
Han slog iaf. Yamahas B-uppställning.

Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Något som skulle imponera storligen, och redan innan bytet till Yamaha visa alla som undrar, att Rossi kommer vara boss 2013, är en vinst på Philip Island.

Inte realistiskt, men det skulle bli en seger som Rossi i retrospektiv med säkerhet skulle ranka som den mest minnesvärda (och betydelsefulla?) i sin karriär.

Stoner har vunnit massa år i rad på Philip Island och kommer ge precis allt för att göra det sista gången.

http://youtu.be/Yw24pY6ScNA

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
På Misano dog tråden...

Varken Rossi själv eller Ducati jublar särskilt mycket över helgens resultat. De förstår att de inte hade varit tvåa om Pedrosa hade varit kvar i racet. De förstår att de inte hade varit på pallen om Stoner hade närvarat. Och de förstår att de hade varit ytterligare tio - femton sekunder efter Lorenzo om han hade pressats av Pedrosa eller Stoner. Som racet utvecklades så blev det en trevlig men lugn söndagstur för Lorenzo (titta på varvtiderna så förstår du). Man slog dock samtliga Yamaha och Honda satellitcyklar vilket får betraktas som helgens verkliga glädjeämne.

Därmed inte sagt att någons karriär är över eller att någon saknar framtid.

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Frågan nu är ju om han kommer kunna återupprätta sin heder, och som nazurro skriver tycker jag att han bara kan göra det på ett sätt: bli MotoGP-mästare 2013 eller senast 2014.

Slumpen har gjort det 50% lättare för honom att lyckas eftersom Stoner och Simoncelli inte kommer konkurrera om samma titeln.

...men.....hans enda egentliga trovärdiga konkurent är högst densamma som pressade honom så långt att han tvingades ta i så pass att han skadade sig ordentligt sist...på Mugello för ett par år sedan.....

När Stoner lägger av så är det bara en kvar som har psyke nog att hantera Rossi...och talang för övrigt......

För mig så är mr Rossi på defensiven när han går till Ducati - jag hade gärna sett att det hade gått väl för honom där men jag tror att han var så pressad att han inte kunde göra mycket annat då.

Varför han går tillbaka nu är en svår fråga - och för mig så tappar han en hel del cred i detta.......

Men han är trotts allt en av historiens största....

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX

Hur definierar du hans heder, dvs den som han bara kan återupprätta genom att vinna MotoGP något av de två kommande åren?

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Varför han går tillbaka nu är en svår fråga - och för mig så tappar han en hel del cred i detta.......
Är det en svår fråga? Hans motiv torde ha varit segerlystnad. Skulle det ligga honom till last ur ett moraliskt perspektiv?

:va

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Hur definierar du hans heder, dvs den som han bara kan återupprätta genom att vinna MotoGP något av de två kommande åren?
Heder är kanske ett olyckligt ordval. Anseende är nog bättre. Rossis heder (moraliska anseende) är nog ganska intakt.

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Tråden handlar inte om huruvida Rossi kan ta en pallplats för Ducati, utan om hans framtid och så vitt jag förstår har alla som fortfarande lever en framtid. Av de alternativ jag nämde i första inlägget i april blev detta besannat:

Vilken tur att du inkluderade bilderna, jag hade nämligen ingen aning om hur Stoner och Simoncelli ser/såg ut.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Vilken tur att du inkluderade bilderna, jag hade nämligen ingen aning om hur Stoner och Simoncelli ser/såg ut.
Vad praktiskt för dig att generalisera denna kunskap; att inte se dig själv i spegeln eller på något alls som du redan vet hur det ser ut kommer att bespara dig massor av energi. Låter som en rolig livshållning...

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Vad praktiskt för dig att generalisera denna kunskap; att inte se dig själv i spegeln eller på något alls som du redan vet hur det ser ut kommer att bespara dig massor av energi. Låter som en rolig livshållning...
Men håll med om att bilder på förarna knappast behövs i det här forumet för att förtydliga vem man pratar om. Lite som att lägga in en bild på Tiger Woods när man diskuterar golf eller Steve Jobs på ett Apple-forum.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Men håll med om att bilder på förarna knappast behövs...
Det beror på vem man frågar. Våra hjärnor är ganska olika i det avseende som bestämmer vilka av våra sinnen som dominerar hur vi tar in information och processar den till output. Somliga människor är mer auditiva, andra mer visuella och ytterligare andra mer taktila. Så även om vi förstås vet hur Stoner ser ut kan en bild av honom fungera som en katalysator i skapandet av nya tankar om honom. Den som ”är” auditiv har bättre hjälp av en muntlig framställning än att läsa om samma sak i en bok med bilder, vilket istället kan vara bättre för den som ”är” mer visuell. Så man kan inte säga att bilder ”knappast behövs”. Dagstidningar har inte bilder på Reinfeldt och Kungen därför att vi inte vet hur de ser ut.

Last edited:

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Vilket gnäll för några bilder. Den här hösten/vinter kommer nog bli lång och jobbig för somliga.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...