Rossis framtid

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vad praktiskt för dig att generalisera denna kunskap; att inte se dig själv i spegeln eller på något alls som du redan vet hur det ser ut kommer att bespara dig massor av energi. Låter som en rolig livshållning...

I racing finns det en psykologisk sida, kalla det gärna för en magi som inte riktigt kan eller bör betraktas och behandlas på ett allt för allvarsamt sätt och definitivt inte på ett allt för avlägset avstånd från händelsens centrum! Ts/Du motsätter dig magin genom att som vanligt tro sig se/ge säkra sanningar! Detta fenomen är som påtagligast i stora fläskiga trådar där det ideligen uppenbarar sig att Du mest av allt är ute för att marknadsföra din mening som den givna sanningen.

Rolig livshållning !!??

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag tycker bara att det är lite onödigt att fylla trådarna med bilder på förarna om de i sig inte tillför diskussionen något. Alla gör som du vill :)

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Rossis framtid ser ljus ut!

:)

Efter första testet är han inte mer än en halv sekund efter Lorenzo och Pedrosa. Tror ni inte han är positivt överraskad? Jag tänker på hans uttalande i augusti:

”...I need to really understand whether I'm able to fight again for the top grid positions, for victories, and finally for the title. Should I carry on scoring fifth and sixth positions, that would mean my time has passed and I will retire: I've been racing for 15 years after all.”

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jo visst ser det bättre ut än med ducatin och race är ju race och där brukar ju Rossi prestera bättre än vad han kvalar, fast då har han ju kvalat rätt dåligt iofs och då är det ju lättare att köra upp sig, det kommer bli svettigt för honom att stå på pallen med gossar som pedrosa, markis och Jörgen.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag skulle bli förvånad om han vinner titeln så länge Jorge, Dani och Mark är friska men en stadig utmanare till pallen ser han ut att kunna bli.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag tror Rossi redan har en plan för hur han ska hantera sina tre största konkurrenter på och vid sidan av banan. Han är ju ingen duvunge när det gäller det mentala spelet och drar sig säkert inte för att även vara fysisk på banan. Ska bli spännande att se hur Marquez tar det.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Efter första testet är han inte mer än en halv sekund efter Lorenzo och Pedrosa....

Det är väl ändå en tredjedel kvar på testet, innan vi kan börja tala om "efter testet". Rossi var närmare toppen efter första dagen än han var efter andra dagen, dessutom.

Det vi sett hittills visar att Rossi inte har kollapsat och tappat allt de senaste två åren, men var det verkligen någon som trodde det? Att vara "slut" i Rossis fall borde (väl?) definieras som att inte kunna utmana om segrar. Det vet vi först en bit in i säsongen.

Nåväl, positivt att han hänger med bra, det gläder även mig! Klart godkänt.

MC Doktorn

Guest
Rossi har inte en chans till titeln enligt Biaggi.http://www.motorrad.se/?nid=1344
Dessutom skrivs det.
Han antydde även att Rossi inte har förtjänat sin körning för Yamaha, på den aktuella vinnarcykeln. Han sade: "Valentino Rossi är som Copperfield \\[amerikanske illusionisten David Copperfield]. Trots två dåliga år fick han världsmästarcykel

Jag tror inte VR46 är där för att ta hedrande pallplatser och gör han inte ens det kommer nog en majoritetet tycka att han fick sin plats oförtjänt.

Ingen förare har väl fått såna förmåner i sin racing karriär och bristen på konkurranskraftiga styrningar har inte varit större.

Hur länge kommer han hålla på innan han inser att allt har ett slut om han inte presterar jämbördiga resultat med de övriga fabrikshojarna som är att räkna med.

Last edited:

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Rossi har inte en chans till titeln enligt Biaggi.http://www.motorrad.se/?nid=1344
Dessutom skrivs det.
Han antydde även att Rossi inte har förtjänat sin körning för Yamaha, på den aktuella vinnarcykeln. Han sade: "Valentino Rossi är som Copperfield \\[amerikanske illusionisten David Copperfield]. Trots två dåliga år fick han världsmästarcykel

Jag tror inte VR46 är där för att ta hedrande pallplatser och gör han inte ens det kommer nog en majoritetet tycka att han fick sin plats oförtjänt.

Ingen förare har väl fått såna förmåner i sin racing karriär och bristen på konkurranskraftiga styrningar har inte varit större.

Hur länge kommer han hålla på innan han inser att allt har ett slut om han inte presterar jämbördiga resultat med de övriga fabrikshojarna som är att räkna med.

Det där är ju bara ännu en tidningsanka. Har man följt Biaggi en längre tid bland annat på twitter så vet man att det inte var det han menade. Det var snarare en komplimang över hur väl han hade återhämtat sig efter två hundår.

Vad det anbelangar Rossi så kommer han att vara frekvent på pallen, och till och med ta någon vinst. Det kommer dock inte att räcka hela vägen fram till titeln.

/Min åsikt

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Hur länge kommer han hålla på innan han inser att...
Rossi tar en stor risk som fortsätter och riskerar att uppfattas som en föredetting utan insikt i sitt eget bäst-före-datum.

Som jag skrev tidigare: för den egna hedern måste han ta titeln en gång till innan han kan lägga av. Att betraktas som en föredetting som inte längre kan vinna är nog hans värsta mardröm. Risken han tar nu är att det blir just så...

:brinnerup

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Rossi tar en stor risk som fortsätter och riskerar att uppfattas som en föredetting utan insikt i sitt eget bäst-före-datum.

Som jag skrev tidigare: för den egna hedern måste han ta titeln en gång till innan han kan lägga av. Att betraktas som en föredetting som inte längre kan vinna är nog hans värsta mardröm. Risken han tar nu är att det blir just så...

:brinnerup
"Sin egna heder," "mardröm" bla bla bla .. Är det någon som sitter säkert i sadeln och har allas fulla respekt kvar oavsett hur 2013 faller ut så är det Valentino Rossi. Verkligen kul att läsa dina ofta helt galna analyser :D

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Är det någon som sitter säkert i sadeln och har allas fulla respekt kvar oavsett hur 2013 faller ut så är det Valentino Rossi.
Nä, det är klart. 56 race (oktober 2010) utan att vinna påverkar varken Rossi eller de som jämför honom med andra.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Nä, det är klart. 56 race (oktober 2010) utan att vinna påverkar varken Rossi eller de som jämför honom med andra.

Räknas alla utan segrar som föredettingar?

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

Det måste bara vara Du som ser Crapbike som en potentiell vinnarcykel! Alla insåg tidigt att Team Rossi inte skulle rå på det svårt mytomspunna DNA. Att dra in att han inte vunnit på länge ger jag inget för i diskussionen ang Valentionos heder hit o dit! Som sagt, Senaste testet på en konkurrenskraftig cykel såg ju riktigt riktigt uselt ut :rolleyes:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Rossi tar en stor risk som fortsätter och riskerar att uppfattas som en föredetting utan insikt i sitt eget bäst-före-datum. Som jag skrev tidigare: för den egna hedern måste han ta titeln en gång till innan han kan lägga av. Att betraktas som en föredetting som inte längre kan vinna är nog hans värsta mardröm. Risken han tar nu är att det blir just så...
Vilken klockren analys. Klart han måste ta en titel till. De 9 han redan har räknas ju inte.

:glömdet

(Bry dig inte om att svara. Det slutar ju ändå bara med att du lämnar tråden när frågorna blir för många och du står där med brallorna vid knävecken :hihi )

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...