Rossis framtid

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
P€RRA;5744749 skrev:
Vilken klockren analys. Klart han måste ta en titel till. De 9 han redan har räknas ju inte.
Det stämmer, de räknas inte. Att vinna räknas, inte att ha vunnit. Kanske extra mycket för den-bästa-föraren-genom-tiderna-som-inte-har-vunnit-på-2,5 år.

MC Doktorn

Guest
"Sin egna heder," "mardröm" bla bla bla .. Är det någon som sitter säkert i sadeln och har allas fulla respekt kvar oavsett hur 2013 faller ut så är det Valentino Rossi. Verkligen kul att läsa dina ofta helt galna analyser :D

Efter mardrömsåren på Ducati där han vart genomskådad som "mänsklig" så ska han nu återupprätta sitt alter ego som den magiske roadracingföraren.
Pressen på honom att prestera är att han måste vara minst lika bra som "de övriga" annars kommer man säga att hans tid är förbi vilket han säkert vill motbevisa.

Förutsättningarna kunde varit bättre med tanke på omständigheterna

Jag tror han hade slutat om hade lyckats med Ducati men nu "riskerar" han att bli ihågkommen som den detroniserade mästaren som desperat försökte in i det sista bevisa motsatsen till They never come back

@Sleven det låter motsägelsefullt att det skulle vara ett missförstånd, menade han tvärtom att det är beundransvärt?

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Jag hoppas verkligen att Valle tar titeln i år efter att ha gästat det sjunkande skeppet ett par år,,,
har svårt att ta det till mig att skeppet som sjunker köpte det största namnet genom tiderna och
bara VISSTE att dom var överlägsnast,,,,,,,,,Valle är en underbar talang,,, fel av mig,, Valle är en ikon inom sporten och länge leve Rossi :Bugar

Chaval

Ny medlem
Gick med
6 May 2003
Hoj
KTM SXF450 SM
Ska blir grymt spännande att se honom köra iår iaf.
Att fortsätta och inte ge sig när det går dåligt, det är vinnar-installning.

Han har vunnit flera titlar under många år, sen förlorar han två år med en ny hoj...so what, ska han lägga av för det? Det skulle säga ngt om hans inställning och motivation.

Jag antar att han kör för sig själv och att han älskar racing, men who knows, jag känner inte honom personligen.....

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
"Heder", "detroniserad", " föredetting" - klyschorna haglar...

De som följt Vale sedan han började åka 125-VM vet att maken till komplett 'racer'* inte setts hittills. Oavsett framtida resultat förblir han MÄSTAREN som alla andra mäts emot - och hittills har ingen ens kommit nära!

Googlande läktarexperter får sedan tycka och tro precis vad de vill. "Hä gå int å förklar för en som int begrip" som Stenmark sa.

*Racer: Använder avsiktligt detta engelska uttryck eftersom motsvarande inte finns i svenskan. Det räcker inte att kunna åka fort och/eller vinna ett par titlar, att vara en 'racer' är mycket mer.
Schwantz, Mamola, Doohan, Capirossi, Simoncelli och kanske Marquez - för att nämna några få - är 'racers',
Lorenzo och Pedrosa är tveksamma fall.
Stoner, Hayden, Biaggi & Co. kvalar inte in.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Vad vill du ha sagt som har med ämnet att göra?
Jag tror han försöker förklara hur patetiskt det är att slänga skit på den bäste genom tiderna och att det inte spelar någon roll om Rossi inte lyckas ta någon mer titel. Han kommer ändå att bli ihågkommen som en fantastiskt racer som inte behövde starta i första led för att vinna.

Men det är bara vad jag tror...

MC Doktorn

Guest
P€RRA;5745391 skrev:
Jag tror han försöker förklara hur patetiskt det är att slänga skit på den bäste genom tiderna och att det inte spelar någon roll om Rossi inte lyckas ta någon mer titel. Han kommer ändå att bli ihågkommen som en fantastiskt racer som inte behövde starta i första led för att vinna.

Men det är bara vad jag tror...

Vi diskuterade hans framtid missade du det.

Med ditt resonemanget uppfattar man att du menar det som inte beskriver VR46 i superlativ innebär att man kastar skit på honom och är patetiskt eftersom du anser att han är en helig ko som är okränkbar.

Ditt resonemang är patetiskt när Rossis comeback till M1 är kanske den största nyheterna inför MotoGP 2013 med utgångspunkt från ett nytt faktum och sannolikt sista år i hans karriär.
Att diskutera hans framtid måste vara en de mest intressanta nyheterna inför denna säsong.
"I think to go at the top level after two difficult seasons will be hard for me, and I and my team have to work to 100 percent to achieve the type of result.

"If we want to try to fight with them, we have to work, we have to improve. It will be difficult."

Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
P€RRA;5745391 skrev:
...patetiskt det är att slänga skit på den bäste genom tiderna och att det inte spelar någon roll om Rossi inte lyckas ta någon mer titel.
Fel på bromsarna, sa Rossi för att förklara varför han körde i mål fyra sekunder efter Bradl i Texas. Fel på bromsarna på kvalet också (plats åtta)?

Är det någon som tror att Rossi hade haft 7 titlar om han varje säsong hade konkurrerat mot Stoner, Lorenzo och Marquez?

”Den bäste genom tiderna” eller ”Bäst tajming genom tiderna” som prickade in tomrummet efter Doohan och före Stoner/Lorenzo/Marquez?

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Fel på bromsarna, sa Rossi för att förklara varför han körde i mål fyra sekunder efter Bradl i Texas. Fel på bromsarna på kvalet också (plats åtta)?

Är det någon som tror att Rossi hade haft 7 titlar om han varje säsong hade konkurrerat mot Stoner, Lorenzo och Marquez?

”Den bäste genom tiderna” eller ”Bäst tajming genom tiderna” som prickade in tomrummet efter Doohan och före Stoner/Lorenzo/Marquez?
Rossi "säger bara som det är", Spies, Crutchlow med flera klagar. Det trodde jag alla visste nu.

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Hoj
-97 CBR600, -07 CBR1000RR, -02 Transalp

Svårt att svara på, men(!) hade Lorenzo varit så bra som han är idag om det inte varit för Rossi?

Det är ju den som är först som får de andra att försöka bli bättre, är man ordentligt bäst är det svårt att titta på någon annan hur man kan bli bättre.

Skulle Lorenzo varit dubbel världsmästare om han och Marques började i MotoGP samtidigt? Omöjligt att svara på.

Vi kan väl anta att Rossi inte lika lätt som när han var yngre kan ändra/förbättra sin körning, men hans uppkörning till en andraplats talar för att det inte är vem som helst som sitter på hans Yamaha.

Jag ser fram emot fortsättningen av årets säsong då ingen varit överlägsen hittills så kan det svänga fler gånger.

mvh. Fredrik

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Frågan är hur många av dagens gp förare som hade varit sönderslagna i kampen att tygla en GP500 som rossi fick göra! Många som trillade bort pga skador.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
För fan. Nu skulle man vilja snabbspola för att redan ha facit i hand. :fakta

Klart som tusan att Rossi har ett svårt motstånd i årets uppställning. Inget snack om det.

Men ingen kan väl säga att han vunnit sina jävla titlar på räkmacka. Han har kampat mot både Sete och Max. Och emellanåt var det hårda bud. Det känns oxå som att det då, var mer förare mot förare.

Nu för tiden känns det som det är hoj mot hoj som kampen står.

Nä. Fan. Nu väntar jag otåligt till helgens rejs. :biterpånaglarna :brinnerup

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
...hade Lorenzo varit så bra som han är idag om det inte varit för Rossi?
En lika hypotetisk fråga som:

”...hade Rossi varit så bra som han är idag om det inte varit för Biaggi och Gibernau?”

och

”...hade Doohan varit så bra som han var om det inte varit för Rainey och Schwantz?”

Men din fråga framstår som mindre relevant, tycker jag.

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Hoj
-97 CBR600, -07 CBR1000RR, -02 Transalp
En lika hypotetisk fråga som:

”...hade Rossi varit så bra som han är idag om det inte varit för Biaggi och Gibernau?”

och

”...hade Doohan varit så bra som han var om det inte varit för Rainey och Schwantz?”

Men din fråga framstår som mindre relevant, tycker jag.

Av det jag läst av dina tidigare inlägg förstår jag att du finner min fråga mindre relevant.

Jag tycker dock att det spelar roll att Rossi kan ha fått Lorenzo att bli bättre, eftersom du frågade om han haft 7 titlar om han kört mot bla Lorenzo och Stoner, vilka han körde mot när han tog sina 2 senaste titlar, minst 2 kan vi konstatera att han skulle haft och hur det gått om de andra killarna börjat på GP500-hojar är ju ingen ide att fundera på, då vi inte kommer få fram något av värde.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...