En stackars s-te på en Ducati.P€RRA;5797965 skrev:Med tanke på att Rossi är "sopslut", vad är då Hayden?
En stackars s-te på en Ducati.P€RRA;5797965 skrev:Med tanke på att Rossi är "sopslut", vad är då Hayden?
Fast jag tycker inte ett dugg synd om honom. Han får nog åtskilliga miljoner per år för sitt jobb.En stackars s-te på en Ducati.
Tja, han körde ju jämnbra med en niofaldig världsmästare 2011, och var inte särskillt långt efter honom 2012 även om han inte tog några pallplatser. Om #69 fått fabriksstyrning hos Yamaha hade han också klarat av att vara andre förareP€RRA;5798696 skrev:Det man kan fundera på är hur kul det kan vara att veta att man får behålla sin styrning för att man ska sälja Ducati i USA, inte för att man är en förare med potential att vinna race?
Han kan köra hur jämt som helst, någon vinnare var det många år sedan han var. Hur många år sedan är det han vann ett race? 2006, 2007?Tja, han körde ju jämnbra med en niofaldig världsmästare 2011, och var inte särskillt långt efter honom 2012 även om han inte tog några pallplatser. Om #69 fått fabriksstyrning hos Yamaha hade han också klarat av att vara andre förare
En riktig beskrivning. Han vann sitt senaste race i oktober 2010.P€RRA;5798857 skrev:Han kan köra hur jämt som helst, någon vinnare var det många år sedan han var. Hur många år sedan är det han vann ett race?
P€RRA;5798745 skrev:Jag tror att det även hos de bästa utövarna inom alla idrotter smyger sig in en liten bekvämlighet. Har man brutit en massa ben, svävat mellan liv och död ett par gånger så tänker man lite för mycket. Det är nog därför de unga talangerna, som tex Marquez, tar större risker utan att riktigt förstå det. De är "dummare" helt enkelt.
Kollade och det var 2006. Drygt 6 säsonger utan vinst, trist läge.En riktig beskrivning. Han vann sitt senaste race i oktober 2010.
Då får vi hålla tummarna för att det smakar lite blod på Le MansDäremot de gånger (typ Qatar) han får smak av blod så hittar sig nog det där sista tillbaka som behövs för att kapa tiondelarna.
Tja, han körde ju jämnbra med en niofaldig världsmästare 2011, och var inte särskillt långt efter honom 2012 även om han inte tog några pallplatser. Om #69 fått fabriksstyrning hos Yamaha hade han också klarat av att vara andre förare
Jag kan bara se 4 potentiella vinnare, de andra är snäppet efter.Håller med.. Skulle vara intressant att se honom på en bra hoj...
Men å andra sidan.. skulle tro topp 10 har kapacitet att vinna.... med RÄTT material.
Lorenzo debuterade med sviten tvåa, trea och etta i sina tre första lopp på en M1. Då var den byggd av/för Rossi och Burgess.Visst kan jag hålla med om att det inte är bra att han inte fixar att haka på de tre framför men det har fortfarande bara gått tre race. Det tåls att säga att M1 inte är samma hoj som när han stack och den har utvecklats för Lorenzo under två år. Sätt ihop detta med ganska lite testtid så kan man kanske ge honom lite mer tid att hitta rätt. Visst MM hittade rätt direkt och ingen cred ska tas från honom men Hondan är inte Yamma osv
Tycker du och radarsnurren - ser jag som en komplimang!Är det inte dina inlägg som är fulla av känslomässigt tyckande?
Rossi har inte sagt att han fortsätter trots bedrövelserna hos Ducati därför att MotoGP ”är så himla kul”. Rossi fortsätter därför att han vill ha ytterligare en titel – han vill sluta som mästare.Som för alla mästare så kommer det en dag då den yngre generationen är bättre...människans evolution... Då kan man antingen fortsätta som gammal för att det är så himla kul...
Rossi har inte sagt att han fortsätter trots bedrövelserna hos Ducati därför att MotoGP ”är så himla kul”. Rossi fortsätter därför att han vill ha ytterligare en titel – han vill sluta som mästare.
Orkar inte sitta en halvtimme och söka efter intervjun där han första gången efter återkomsten till Yamaha berättar öppenhjärtigt om sina ambitioner: en till titel.Källa på det?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |