Rossis framtid

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bara om han har tur, som om de tre snabbaste vurpar. Det finns helt enkelt förare som är bättre än Rossi nu.
Tror på detta scenario. Tror helt enkelt inte Rossi har förmågan att kunna köra ifrån Lorenzo, Perosa och Marquez samma dag. men jag hoppas jag har fel. :)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Oavsett om Rossi vinner mer eller inte så är han fortfarande det starkast lysande dragplåstret för MotoGP i allmänhet och Yamaha i synnerhet, sen får folk tycka vad de vill om det.

Det räcker ju med att läsa racingtrådarna här på SH. Det spelar ingen roll vem som vinner racet, Rossi är ändå den som orsakar mest diskussion och som det pratas mest om. Även i livesändningarna av racen så pratas det lika mkt om Rossi som om de som råkar ha placering 1-3 tillsammans.

Yamaha lär inte ha kontrakterat honom främst för att vinna GP't utan snarare som reklampelare men de verkar inte folk förstå i diskussionerna om han är "slut" eller inte.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Rossis roll som idol och dragplåster var iofs inte det som diskuterades men du har rätt i att han fortfarande är den största stjärnan. :)

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Tydligen är det enda sättet för VR att visa att han inte är slut att vinna 10-12lopp på säsongen och segla hem mästerskapet igen....
Du besvärar dig inte med att definiera honom som förare, utan låtsas som om det inte är något speciellt med just Valentio Rossi. Rossi betraktas av många som den mest talangfulla föraren någonsin, en beskrivning som han själv inte verkar ha något emot, och om en sådan upphöjd förare (på en konkurrenskraftig hoj) inte ens kan vinna enstaka race – då ÄR han de facto slut. Sopslut till och med.

:fakta

Bifogat

• rossi.kimg_slideshow_169.jpg
    rossi.kimg_slideshow_169.jpg
    119.1 KB · Visningar: 120

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Tror på detta scenario. Tror helt enkelt inte Rossi har förmågan att kunna köra ifrån Lorenzo, Perosa och Marquez samma dag. men jag hoppas jag har fel. :)
Men är det verkligen så osannolikt att han skulle kunna lyckas med det?
På Qatar körde han ifatt och förbi två av dem du nämner.

Jag tror absolut att Rossi fortfarande har förmågan att vinna race men det blir svårare än 2010 då han hade precis den hoj han själv föredrar.

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Nej. Endast CRT-hojarna har mer bensin.

Kör alltså alla fulltankade från start i alla race?

Jag tolkade i alla fall frågan som en undran ifall Crutchlow behöver starta med mer bränsle eftersom att hans maskin inte är lika förfinad som fabrikarna, som det spekulerades i media i samband med att han fick soppatorsk förra året. Men enligt inlägg här på sporthoj ska det ju inte vara någon skillnad på hans material och fabrikarna. Fast Crutchlow är ju ganska stor, så han kanske ändå förbrukar mer än Pedrosa.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kör alltså alla fulltankade från start i alla race?

Jag tolkade i alla fall frågan som en undran ifall Crutchlow behöver starta med mer bränsle eftersom att hans maskin inte är lika förfinad som fabrikarna, som det spekulerades i media i samband med att han fick soppatorsk förra året. Men enligt inlägg här på sporthoj ska det ju inte vara någon skillnad på hans material och fabrikarna. Fast Crutchlow är ju ganska stor, så han kanske ändå förbrukar mer än Pedrosa.
Tror alla prototyper startar med full tank för de har inte stora marginaler på bränslet kontra effekt.
Crutchlow är ju minst av alla Yamahaförare, de väger dock ungefär lika mycket alla fyra, så tror inte direkt hans vikt/storlek är ett problem och alla är större än Pedrosa så den jämförelsen haltar lite tycker jag.

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Bara om han har tur, som om de tre snabbaste vurpar. Det finns helt enkelt förare som är bättre än Rossi nu.

Mycket talar för det, framför allt nu när HRC verkar ha en bättre produkt.
Tror hans mål till och börja med är att vara snabbare än JL som verkar vara lite ur balans.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Alltså jag fattar inte hur folk tråd efter tråd orkar disku med en sån som radar. Han är ju en pinsam pajas och inget mer. Så mycke bajs i varje tråd och allt handlar om Rossi hit & dit.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Alltså jag fattar inte hur folk tråd efter tråd orkar disku med en sån som radar. Han är ju en pinsam pajas och inget mer. Så mycke bajs i varje tråd och allt handlar om Rossi hit & dit.
Du går verkligen från klarhet till klarhet.

Seriöst: ge dig iväg från tråden och diskutera något som du är intresserad av istället för att skriva taskigt formulerade och taskigt genomtänkta inlägg i den här. Det är pinsamt och pajasfasoner.

:fakta

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Säga vad man vill om Rossi men han har i varje fall självdistans.
Det här baksidan på den t-shirt han tryckt upp inför Mugello.

BL0ly9aCcAAfNwL.jpg

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Jag har den och bär den med stolthet! Till skillnad för oss riktiga fans och inte dom som hänger med när det går bra som på detta forum. Han är den största och kommer vara det för long time oavsett va för skit som kommer ur din mun.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har den och bär den med stolthet! Till skillnad för oss riktiga fans och inte dom som hänger med när det går bra som på detta forum. Han är den största och kommer vara det för long time oavsett va för skit som kommer ur din mun.
Spännande! Var fick du tag på den tröjan?

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Jag har den och bär den med stolthet! Till skillnad för oss riktiga fans och inte dom som hänger med när det går bra som på detta forum. Han är den största och kommer vara det för long time oavsett va för skit som kommer ur din mun
Ta det ”lite piano”.

Vad är det med den akterseglade Rossi får dig att känna stolthet, närmare bestämt?

Last edited:

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Den T-shirtsen har funnits ett tag. Är man därifrån och har halva släkten där är det inga problem med sånt. finns även stickers.

Radare: Vi vänder på myntet och frågar vad är det inte han gjort ? Kan du svara på det ?

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Säga vad man vill om Rossi men han har i varje fall självdistans.
Håller med, precis som hjälmen där han är "blåslagen och nere för räkning" som han hade förra året och hjälmen med svordomar över Ducatin året innan.
Eller sköldisen i år.
Han kan verkligen skoja om sig själv och hur magert det går med resultaten, och det är nästan större än alla hans titlar.
Såg aldrig tex Schumacher göra något liknande under comebacken.
vOLt skrev:
Till skillnad för oss riktiga fans och inte dom som hänger med när det går bra
Jag satt på Catalunya-läktarna både 2011 och 2012 och hoppades båda gångerna att få se Rossi ta vinst #80.
Tyvärr hände inte det, men jag vet innerst inne att den inte är långt borta, och då hoppas jag att den tas med stil. Tex med en klassisk Rossi-burnout.

Är det någon som tänkt på att ingen vinnare bränner sönder däcken längre?
Det känns som att det är väldigt, väldigt länge sedan vi såg någon göra det.
Det var ytterligare en grej som Rossi underhöll oss med, han struntade i att däcksteknikerna ville analysera gummit efter målgång, och istället brände sönder det totalt till publikens jubel.
Kommer speciellt ihåg en gång 05-06 när han gjorde en duktig burnout inne i parc ferme, det har jag aldrig sett varken innan eller efter. :tummenupp
Alla dränktes av gummiröken.

Radare skrev:
undrar hur många av hans fans som vill bära den
Antagligen lika många som kommer att köpa och bära sköldpaddehjälmen.
Med andra ord tusentals.
Jag själv har tre Rossi-replica hjälmar, så det kanske blir en fjärde med sköldpadde-motiv.

Radare skrev:
”Sköldpaddan”...?
Jobbigt med andra språk, eller hur? Jättejobbigt.
La Tarta del Mugello blir ungefär "sköldpaddan i Mugello".

Du kanske inte fick titta på tv eller läsa böcker när du var en liten Radare (är du vuxen nu?),
men det finns en klassisk berättelse som är flera hundra år gammal som i princip alla känner till, där i en tävling en sköldpadda till slut vinner över den överlägsna och snabbare haren, genom listighet.

Internet är din vän, prova att till exempel använda Google, så kanske du hittar en bra källa.

Jag är ingen raketforskare, men jag tror att Rossi menar att han är sköldpaddan och Marquez/Lorenzo/Pedrosa för tillfället är harar.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...