Rossis framtid

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Är det någon som tror att Rossi hade haft 7 titlar om han varje säsong hade konkurrerat mot Stoner, Lorenzo och Marquez?

”Den bäste genom tiderna” eller ”Bäst tajming genom tiderna” som prickade in tomrummet efter Doohan och före Stoner/Lorenzo/Marquez?
picard-facepalm.jpg

Hur många 500/motogp-tävlingar har du sett sedan 2000?

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
För att kunna få ett svar.
Du frågade hur många 500/MotoGP-race jag sett angående mitt inlägg nedan. Vad menar du, närmare bestämt?

:confused:

Är det någon som tror att Rossi hade haft 7 titlar om han varje säsong hade konkurrerat mot Stoner, Lorenzo och Marquez?

”Den bäste genom tiderna” eller ”Bäst tajming genom tiderna” som prickade in tomrummet efter Doohan och före Stoner/Lorenzo/Marquez?

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Skulle inte förvåna mig om Valentino hänger kvar i depå i framtiden. Där han tar sig an någon grym talang o fungerar som personlig coach etc etc..

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
2009, Yamaha R6
Jag tror det blir svårt för Rossi att komma tillbaks men hoppas verkligen att han köttar på! :yoparty

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
P€RRA;5796720 skrev:
På årets första race var han "med" som Moderaterna.
Vet iofs inte vilka opinionsundersökningar du läser...
Även Annie Lööf lyckas glimma till ibland och ge intrycket att hon är någon att räkna med, men ser man till helheten är hon ingen lyckad partiledare och hennes framtid ser inte speciellt ljus ut, vilket påminner mig om en italiensk MotoGP-förare med neongula kläder.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Även Annie Lööf lyckas glimma till ibland och ge intrycket att hon är någon att räkna med, men ser man till helheten är hon ingen lyckad partiledare och hennes framtid ser inte speciellt ljus ut, vilket påminner mig om en italiensk MotoGP-förare med neongula kläder.

Skillnaden mellan just dessa två måste väl ända vara att man inte snackar bort nio titlar?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Skillnaden mellan just dessa två måste väl ända vara att man inte snackar bort nio titlar?
Rossi har åkt räkmacka i princip hela sin karriär, kört för de bästa teamen, på de bästa hojarna osv. I princip vem som helst hade tagit 9 titlar med samma förutsättningar bla bla bla....

I desperata försök att detronisera en mästare tar folk till väldigt konstiga argument som de dessutom upprepar gång på gång. De vill vara först med att få rätt och när det inte riktigt går som de har tänkt sig öser de på med ännu fler ovidkommande argument. Jag tror kanske att det stärker deras självbild men är lite osäker. Att referera till en partiledare kanske kan få en att framstå som intellektuell?

Jag tycker personligen att det drar ett löjets skimmer över debattören då det påvisar en okunskap om vad roadracing egentligen är och på vilken otroligt hög nivå förarna kör. Man undrar om de överhuvudtaget har sett mer än några enstaka race under Rossis karriär?

Att Rossi för tillfället inte når upp till samma nivå som tidigare innebär ju inte att han är slut, bara att han är sämre än tidigare. Står man på pallen i MotoGP är man inte slut, oavsett förutsättningar. Punkt!

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
hm "SLUT" ska det då kanske bara vara typ 3-4 förare inom MOTO GP efter som alla de andra är "SLUT"
Bara de som har en absolut stor chans att ta en titel är de enda som inte är SLUT !
Rossi ÄR en av de absolut största inom Racing genom alla tider oavsett vad som händer i framtiden PUNGT !!!

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
P€RRA;5798591 skrev:
Rossi har åkt räkmacka i princip hela sin karriär, kört för de bästa teamen, på de bästa hojarna osv. I princip vem som helst hade tagit 9 titlar med samma förutsättningar bla bla bla.......

Att Rossi för tillfället inte når upp till samma nivå som tidigare innebär ju inte att han är slut, bara att han är sämre än tidigare. Står man på pallen i MotoGP är man inte slut, oavsett förutsättningar. Punkt!

Förutom alla hans titlar så tycker jag personligen att det är sjukt starkt att fortsätta. Pengar har han så det räcker livet ut, titlar lika så... Ändå vill han köra hoj och kämpa på. Det är annat än vad man kan säga om ett stort antal jävla primadonnor/fittor som inte känner sig "uppskattade" nog eller något annat jävla trams och sluta köra efter nåt år eller två. Fundera själva på hur man fortsätter kämpa när man redan bevisat allt och vunnit mest?

En annan sak vissa borde ta till sig är att sport ALDRIG NÅGONSIN enbart handlat om att vara bäst. Det finns inget egensyfte i att vara snabbast runt en asfaltsbana. Det handlar om att underhålla människor som betalar pengar. Om ingen blir underhållen så finns det inget motoGP. :fakta

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...