Rossis framtid

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Tror iofs att det skulle bli bra åka av med Vale eller Nicky på en Tech3 cykel! Den går ju inte direkt kattskit nu med Dovi o Cal!
 
Last edited:

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
"I don't want to sound like a hater, just because they're offering him my bike" - Hayden.

Han är ganska skön.

Det är svårt att hitta en lojalare förare i något team.:fakta :D:tungan
Det är möjligt att han har passerat bäst före datumet men om man ska
kolla "Uppfostran" För teamwork så är Jänkarna värdsbäst på det,(Nicky Collin + Spisen)
jämfört med alla Spanjorer och Italienare.
Jag hoppas med hela mitt hjärta att han får en sjyst styrning nästa år :=))
:tummenupp
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
"I don't want to sound like a hater, just because they're offering him my bike" - Hayden.

Han är ganska skön.
De vore kul om Cal tar hans plats, och Hayden får en plats i tech 3, och att Hayden är snabbare än Cal 2013.:arsele
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
De vore kul om Cal tar hans plats, och Hayden får en plats i tech 3, och att Hayden är snabbare än Cal 2013.:arsele

Tech 3 har ju redan klart med Bradley är det sagt vilket lämnar bara en plats kvar.
Jag har skitsvårt att tro att dom vill ha två helt nya förare till nästa år vilket lämnar dom helt utan erfarenhet
på att sätta upp deras maskiner.
Mitt tips är att Dovi blir kvar där.
Cal blir tillsammans med Lorran
och att Ducati blir oförändrat.
Valle kommer ingen annan stans.
Calle kommer att växa sig ännu starkare till nästa år
Om han teamar up med Lorran förståss..
Även så Bradl
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Tech 3 har ju redan klart med Bradley är det sagt vilket lämnar bara en plats kvar.
Jag har skitsvårt att tro att dom vill ha två helt nya förare till nästa år vilket lämnar dom helt utan erfarenhet
på att sätta upp deras maskiner.
Mitt tips är att Dovi blir kvar där.
Cal blir tillsammans med Lorran
och att Ducati blir oförändrat.
Valle kommer ingen annan stans.
Calle kommer att växa sig ännu starkare till nästa år
Om han teamar up med Lorran förståss..
Även så Bradl

Om inte Vale får en ny styrning är jag övertygad om att han lägger av. Men, å andra sidan är jag även övertygad om att det redan är klart vad Vale ska göra nästa år. Det är bara det att vi på SH inte har en blekaste aning.

Med tillräckligt stor påse pengar från en huvudsponsor kan Vale säkerligen välja och vraka på vilket team som helst (förutom Repsol). Och sponsorer lär inte vara ett problem för honom.

Har redan glömt 2011-2012 nu ser jag framemot 2013.
 

MC Doktorn

Guest
Om inte Vale får en ny styrning är jag övertygad om att han lägger av. Men, å andra sidan är jag även övertygad om att det redan är klart vad Vale ska göra nästa år. Det är bara det att vi på SH inte har en blekaste aning.

Med tillräckligt stor påse pengar från en huvudsponsor kan Vale säkerligen välja och vraka på vilket team som helst (förutom Repsol). Och sponsorer lär inte vara ett problem för honom.

Har redan glömt 2011-2012 nu ser jag framemot 2013.

Risken är stark att han slutar tror jag om han inte hittar en konkurrenskraftigt material.
Det kanske dags för den gamle att kliva av och ge plats åt de yngre.

Spies är nog den som sitter lösast till av fabriksförarna skulle jag tro, Cal ser ut att vara hetast att ta över den styrningen.

Lite tråkigt att det ser ut som att 3 spanska förare kommer få fabriks styrningar 2013.
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Lite tråkigt att det ser ut som att 3 spanska förare kommer få fabriks styrningar 2013.

Det är nog sista skriket från Spanien innan deras Banksystem klappar ihop tror jag....
Spanien är # 2 efter Grekland och när dom får lov att rädda banksystemet så
är sponsorpengarna därifrån slut...:näsblod
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Risken är stark att han slutar tror jag om han inte hittar en konkurrenskraftigt material.
Det kanske dags för den gamle att kliva av och ge plats åt de yngre.

Lite tråkigt att det ser ut som att 3 spanska förare kommer få fabriks styrningar 2013.
Jag tror Rossi är av ganska hårt virke och inte kliver av bara för att han inte får allt precis som han vill. Självklart vill han ha en konkurrenskraftig hoj och det är jag rätt övertygad om att han kommer att ha 2013.

Spanien och Italien är utan tvekan de två största och bästa RR-länderna så att Spanien lägger beslag på hälften av fabriksstyrningarna känns rätt naturligt.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det är nog sista skriket från Spanien innan deras Banksystem klappar ihop tror jag....
Spanien är # 2 efter Grekland och när dom får lov att rädda banksystemet så
är sponsorpengarna därifrån slut...:näsblod
Frankrike är tydligen också på väg in i krisen. Heja EU :banana

EDIT: En känga från Pedrosa till Ducati (och Rossi?):

Asked about the possibility of going to Ducati, the Spanish Repsol Honda said that the challenge of the Italian brand is for pilots who are already near retirement.
(Google Translate från spanska till engelska)
 
Last edited:

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Frankrike är tydligen också på väg in i krisen. Heja EU :banana

EDIT: En känga från Pedrosa till Ducati (och Rossi?):

Asked about the possibility of going to Ducati, the Spanish Repsol Honda said that the challenge of the Italian brand is for pilots who are already near retirement.
(Google Translate från spanska till engelska)
Kaxigt sagt =) och han har ju rätt i att förarna är nära pension, sen behöver de inte vara förenat med att dom är kassa... men men.
Hoppas de fortsätter gå kattskit för Rossi så han inte får upp hoppet om att stanna kvar hos Ducati. Skulle han lyfta sig från 6:e-10:e plats till 4:e-6:e plats tror ja han eventuellt får för sig att det kommer ordna sig och stannar kvar, vilket JAG inte tror de kommer göra...
Min önskelista för Rossi 2013
1:a val - Brevid Lorre hos Yamaha (tror hornen i pannan skulle växa sig extra stora om han sitter på samma material som lorre och vägrar va sämre än han då)
2:a val - eget team med fullspec fabrikshonda
3:e val - Repsol honda
4:e val - Tech 3 Yamaha
5:e och sista utvägen, kvar hos Ducati.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ingen som sett/hört mer om de där CocaCola ryktena? :va
 

MC Doktorn

Guest
Jag tror Rossi är av ganska hårt virke och inte kliver av bara för att han inte får allt precis som han vill. Självklart vill han ha en konkurrenskraftig hoj och det är jag rätt övertygad om att han kommer att ha 2013.

Spanien och Italien är utan tvekan de två största och bästa RR-länderna så att Spanien lägger beslag på hälften av fabriksstyrningarna känns rätt naturligt.

Jag tror det finns bättre virke där ute på sikt.
Inget varar för evigt som bekant.

Naturligt att de största talangerna får chansen ur sportslig synvinkel.
Utan tvekan verkar Marques vara av rätt kaliber.

Men årets mest utvecklande Motogp förare måste vara Cal.
 

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
Kaxigt sagt =) Min önskelista för Rossi 2013
1:a val - Brevid Lorre hos Yamaha (tror hornen i pannan skulle växa sig extra stora om han sitter på samma material som lorre och vägrar va sämre än han då)
.

Det försökte han med 2010 och det funkade inte då och kommer inte funka 2013 heller. (tror jag).
 
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Top