Rossis framtid

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
På den medlemmen man önskar slippa ses profilsida finns möjligheten att lägga till denne på sin egen ignorelista. Då ser man ingenting som vederbörande skriver.
Har funnits länge och är ingen nyteknik.

Tack!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Fotboll, basket och tennis kan jag köpa, men någon snubbe som spelar CRICKET på plats 16?!?!?!?!?!?

Tja, det är nog fler som tycker cricket är jordens viktigaste syssla, än tex NASCAR, Football eller Baseball. Så...

Last edited:

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Och vad det betyder i sammanhanget = ingen mer titel. Därvidlag är det sant att Rossi är slut. Lorenzo, Marquez, Pedrosa och även Crutchlow ser ut att köra med kryptonit i innerfickan.

attachment.php

Du är ju knäpp, som är tvungen att lägga in en bild på kryptonit. :dummer
Hur gör man exakt för att se ut som att man kör med kryptonit i innerfickan?
I ett ficklöst skinnställ dessutom.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
P€RRA;5864408 skrev:
Varför är festen slut? För att han inte vunnit sen Assen, bara stått på pallen?

Du får ju hålla med om att den överlägsenhet Rossi hade tidigare i karriären är bruten nu. När man tidigare vunnit race på löpande band, men nu måste kämpa för pallplatser så är det ju ett ganska tydligt tecken på en trend som pekar neråt.

Du är ju knäpp, som är tvungen att lägga in en bild på kryptonit. :dummer
Hur gör man exakt för att se ut som att man kör med kryptonit i innerfickan?
I ett ficklöst skinnställ dessutom.

Du borde släppa din hang upp att kommentera Radares (iofs ofta ganska griniga hårklyverier) inlägg med helt menlösa kommentarer. Skriv något substantiellt istället.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Det verkar väl inte så troligt att Rossi kommer vara aktiv i att leda ett nytt Moto3-team samtidigt som han själv kör MotoGP. Eller? Hans egen bror sägs vara en av förarna som skulle kunna köra för detta team.

http://www.bike.se/nyheter/rossi-startar-team-i-moto3

Det vore iofs intressant med Rossi som team manager, men jag är skeptisk till alla rykten som kommer från eller via italienska skvallerblaskan Gazetta dello Sport. Har de någonsin stämt?

Har för mig att jag läste någon intervju med Rossi alldeles nyligen där han möjligen kunde tänka sig rollen som team manager efter karriären, men lät inte jättesugen på det.

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Nääää, det tror jag inte...:)
Fel, Storbritannien, Australien, Nya Zealand, Indien, Pakistan plus de flesta andra före detta brittiska kolonier stannar helt när det är "Test Matches" - och de håller på i fem dagar.
Var på Isle of Man med britter under en testmatch och ALLA skruvade över transistorradion till cricketreferat ca 15 av racevarvets 20 minuter.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Du får ju hålla med om att den överlägsenhet Rossi hade tidigare i karriären är bruten nu. När man tidigare vunnit race på löpande band, men nu måste kämpa för pallplatser så är det ju ett ganska tydligt tecken på en trend som pekar neråt.
Japp, den överlägsenheten är förbi men nu diskuterades hurvida Yamaha skulle erbjuda honom kontrakt för 2015-16 och där tyckte Radare att det var dags att berätta för Rossi att "festen" var slut. Kan man fortfarande vinna race och stå på pallen är man en tillgång till vilket team som helst och "festen" är sannerligen inte över.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Fel, Storbritannien, Australien, Nya Zealand, Indien, Pakistan plus de flesta andra före detta brittiska kolonier stannar helt när det är "Test Matches" - och de håller på i fem dagar.
Var på Isle of Man med britter under en testmatch och ALLA skruvade över transistorradion till cricketreferat ca 15 av racevarvets 20 minuter.

För de som missade ironin så får jag omformulera mig...

"Nääää, jag VILL inte att cricket skall vara så stort..."

Ok?:)

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
P€RRA;5865244 skrev:
Japp, den överlägsenheten är förbi men nu diskuterades hurvida Yamaha skulle erbjuda honom kontrakt för 2015-16 och där tyckte Radare att det var dags att berätta för Rossi att "festen" var slut. Kan man fortfarande vinna race och stå på pallen är man en tillgång till vilket team som helst och "festen" är sannerligen inte över.

Ja, men är han det bästa alternativet 2015-2016 för Yamahs fabriksteam? Om t.ex. Smiths förmåga utvecklas som Crutchlows, medan Rossi fortsätter sin långsamma nedåtgång så skulle Smith antagligen vara den bättre föraren då. Även Crutchlow själv, som vid det laget är färdig med hundåren hos Ducati, och är sugen på att köra på kompetent material igen, skulle kunna vara ett bättre alternativ. En annan förare som har framtiden för sig är Pol Espargaro, som mycket väl skulle kunna bli en av utomjordingarna om några år. Yamaha måste ju också tänka långsiktigt och se till att få tag i de talanger som har titelmöjligheter, även innan deras förmåga har nått upp till toppnivå. Därmed är det inte självklart att man vill fortsätta ha Rossi i sitt främsta team så långt fram i tiden.

Jag hoppas visserligen att Rossi kommer vara konkurrenskraftig fram till slutet av sin karriär, men det är inget jag skulle satsa någon förmögenhet på (dvs, om jag haft en förmögenhet att satsa...).

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin