JB avfärdade snacket om att Rossi skulle gå till Suzuki som bland det dummaste han hört. Rossi kommer fortsätta som ambassadör för Yamaha efter karriären.
Samma JB som avfärdade Ducatins problem som något annat än 80 sekunders skruvande i garaget. Det är klart att de flesta inte tror att Rossi kommer köra för Suzuki 2015.JB avfärdade snacket om att Rossi skulle gå till Suzuki som bland det dummaste han hört. Rossi kommer fortsätta som ambassadör för Yamaha efter karriären.
Samma JB som avfärdade Ducatins problem som något annat än 80 sekunders skruvande i garaget. Det är klart att de flesta inte tror att Rossi kommer köra för Suzuki 2015.
Jag har bara försökt bemöta all moteld från de som gillar att tro på det mest sannolika utfallet.Tycker det har framförts som ett troligt scenario här men jag kan ha fel.
Nej, du har helt rätt. Radare började skriva om en flytt till Suzuki på sidan 20.Tycker det har framförts som ett troligt scenario här men jag kan ha fel.
Förstår inte varför Rossi skulle bli erbjuden 2015 - 2016 hos Yamaha i MotoGP.P€RRA;5864050 skrev:Rossi själv verkar vara ganska bestämd angående vart han vill kör 2015-2016 och jag hoppas det blir så
För att han är den i särklass populäraste aktiva föraren? För att han bevisligen fortfarande kan vinna race och regelbundet stå på pallen?Förstår inte varför Rossi skulle bli erbjuden 2015 - 2016 hos Yamaha i MotoGP. Yamma måste förr eller senare titta framåt och satsa på framtiden och den heter inte Rossi. Bättre att han efter 2014 går till WSBK och sopar hem den serien ett par år, ett mycket smartare alternativ än att harva i MotoGP på t.ex. en Sukka.
Tja, Redding eller Pol kanske? Rossi är inte oövervinnlig eller oersättlig, det visade ju JL som blev världsmästare på samma hoj.P€RRA;5864101 skrev:För att han är den i särklass populäraste aktiva föraren? För att han bevisligen fortfarande kan vinna race och regelbundet stå på pallen?
Vem tror du skulle göra ett bättre jobb 2015-16 på Yamahan om vi utgår ifrån att DP och MM stannar hos Honda?
Självklart tänker Yamaha framåt men jag är rätt övertygad om att de vill behålla Vale så länge det går. Att de inte kunde lova Cal en fabrikshoj 2015 tycker jag pekar i den riktningen.
Tja, Redding eller Pol kanske? Rossi är inte oövervinnlig eller oersättlig, det visade ju JL som blev världsmästare på samma hoj.
Även den starkast lysande stjärnan någonsin falnar och slocknar och Rossi är inget undantag från den regeln. På två år kan det dyka upp fler potentiella ersättare till Rossi.
Vem trodde att Stoner skulle bli världsmästare 2007 eller att MM skulle vara så fantastiskt bra redan i år? (Förutom jag då... )
Det är med all sannolikhet så men är det så vi vill se Rossi 2015- 2016?Jag tror att Rossi drar in mer värde för Yamaha genom att harva runt mellan ett gäng pallplatser, någon enstaka vinst och några drop down 4-6:e platser... än vad Pol eller Redding gör även om de mot förmodan skulle vinna titeln.. Sen skulle de inte vara så i evighet, men om vi pratar 2015-16 så tror jag så..
Men jag skulle samtidigt inte bli besviken om han sadlade om och var kung i wsbk 2015-2016...
Visst är det så och marknadskrafterna ska man inte bagatellisera. Kombinerar man dem med en kille som faktiskt även kan vinna så blir det bingo.Jag tror att Rossi drar in mer värde för Yamaha genom att harva runt mellan ett gäng pallplatser, någon enstaka vinst och några drop down 4-6:e platser... än vad Pol eller Redding gör även om de mot förmodan skulle vinna titeln..
Nu kommer blodet att koka i Valmers ådror...jag har sett nog av Hayden på Duccen som sitter där bara för att de skall kunna sälja hojar i USA.
Jag tror inte som Suzuki-Rossi-skeptikerna. Jag har aldrig skrivit att det är troligt att det kommer hända, däremot att det vore begripligt. Och spännande.P€RRA;5864050 skrev:Blir inte riktigt klok på dig Radare.
Ena stunden skriver du att det är troligt att Rossi kommer att köra för Suzuki 2015 eftersom han inte kan vinna någon titel på Yamahan för att i nästa stund skriva "Det är klart att de flesta inte tror att Rossi kommer köra för Suzuki 2015"
Yamahas fabriksteam måste ha helt andra förväntningar på Rossi 2015–2016 än att han ska vinna race/mästerskap om de förnyar avtalet med honom. Ett känslomässigt stöd och/eller quarterback för Lorenzo?P€RRA;5864050 skrev:Rossi själv verkar vara ganska bestämd angående vart han vill kör 2015-2016 och jag hoppas det blir så
Du skrev tidigare att du inte skulle bli förvånad och nu att det vore begripligt men inte troligt.Jag tror inte som Suzuki-Rossi-skeptikerna. Jag har aldrig skrivit att det är troligt att det kommer hända, däremot att det vore begripligt. Och spännande.
Yamahas fabriksteam måste ha helt andra förväntningar på Rossi 2015–2016 än att han ska vinna race/mästerskap om de förnyar avtalet med honom. Ett känslomässigt stöd och/eller quarterback för Lorenzo?
Vad får dig att tro att "Kungen av MotoGP" skulle ha ett behov av det?Ett känslomässigt stöd och/eller quarterback för Lorenzo?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|