Rossis framtid

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
JB avfärdade snacket om att Rossi skulle gå till Suzuki som bland det dummaste han hört. Rossi kommer fortsätta som ambassadör för Yamaha efter karriären.

Smagatusk

Guest
JB avfärdade snacket om att Rossi skulle gå till Suzuki som bland det dummaste han hört. Rossi kommer fortsätta som ambassadör för Yamaha efter karriären.

Men det var väl inte så många andra än Radare som trodde det skulle bli verklighet. Ungefär som när samme Radare skrev nåt i stil med "att det är mer troligt att vi ser Ellison och Rossi i ett nytt Kawasaki-team, än att Rossi blir stallkompis med Lorenzo".

:hihi

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Samma JB som avfärdade Ducatins problem som något annat än 80 sekunders skruvande i garaget. Det är klart att de flesta inte tror att Rossi kommer köra för Suzuki 2015.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Samma JB som avfärdade Ducatins problem som något annat än 80 sekunders skruvande i garaget. Det är klart att de flesta inte tror att Rossi kommer köra för Suzuki 2015.

Tycker det har framförts som ett troligt scenario här men jag kan ha fel.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
I en intervju med tyska Speedweek säger Rossi att han vill ha ett nytt 2-årskontrakt med Yamaha som sträcker sig till slutet av 2016. Google Translate-översättning nedan.

In February will fulfill 35 years. Your contract with Yamaha expires at the end of 2014. You think to continue?
V.R. "My plan is to remain competitive with Yamaha. I want to still be able to fight to finish on the podium or even victory. As I did after Assen. After 2014 I want another contract with Yamaha for two more years, until the end of 2016 in the factory team, where Yamaha agrees. After which I think will be enough." (Valentino laughs).

So you have 37 in your last season in MotoGP?
V.R. (Starts counting on fingers) "37, yes. Most age that has won a race in MotoGP has been in 37 years. I know the age, but do not know which driver was."

When he won in Valencia in 2006, Troy Bayliss was 37 years and 213 days. Fergus Anderson in 1953 was already 44 and Jack Findlay Salzburgring won in 1977 when he was 42 years old.
V.R. "Besides, I have 106 wins and Agostini GG.PP 122."

Still thinking about that record? To do this you would have to win six GG.PP average per year until 2016.
V.R. "For me it would be very difficult. Although I have to win as a couple more runs and put some fear in the body to Aug, haha."

And with 37 years would give the jump to the cars?
V.R. "For me it is. I would be delighted if this was possible. It will not be the same level as with the bikes. GT, DTM, rally, something."

Are the rallies are not very dangerous?
V.R. "Yes, I'd rather run on a road course."

Also in rallies would have to have a co ...
V.R. "Yeah, besides that. So I prefer GT, DTM, 24 Hours of Le Man or something. My future could go out there, but again just for fun. I would not have the same expectations in MotoGP."

With 37 years it will be time to start a family?
V.R. "I have no hurry. While in MotoGP I will focus on it 200%. I want to have children, that's for sure, but I have to find the right woman (laughs). No, no, I have a girlfriend who I adore. She is also younger than me, so no hurry."

If you were a team leader, what drivers would you hire?
V.R. "Uhmm, a difficult question. Now I have a school in which young drivers helped. It started with my brother Luca Marini, who is a good driver. I want to work with very young riders. So I would say Fenati and Moto3 Antonelli."

I meant your favorite riders of MotoGP ...
V.R. "We'll see ... if I had a MotoGP team (he thinks) ... Marquez and Redding."

Lorenzo?
V.R. "Speaking of drivers, then Lorenzo and Márquez. If it was talent, Redding would catch instead of Jorge."

When you started, did you think you'd get this far?
V.R. "No. I knew I could be strong. Something that I realized in 1995, when I won the 125cc Italian National. Then I also took European. Then I thought: 'uhmm, maybe I can become a competitive driver."

http://www.speedweek.com/motogp/news/42614/Valentino-Rossi-Kann-er-aeltester-GP-Sieger-werden.html

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Blir inte riktigt klok på dig Radare.

Ena stunden skriver du att det är troligt att Rossi kommer att köra för Suzuki 2015 eftersom han inte kan vinna någon titel på Yamahan för att i nästa stund skriva "Det är klart att de flesta inte tror att Rossi kommer köra för Suzuki 2015" :confused:

Rossi själv verkar vara ganska bestämd angående vart han vill kör 2015-2016 och jag hoppas det blir så :)

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
P€RRA;5864050 skrev:
Rossi själv verkar vara ganska bestämd angående vart han vill kör 2015-2016 och jag hoppas det blir så :)
Förstår inte varför Rossi skulle bli erbjuden 2015 - 2016 hos Yamaha i MotoGP.
Yamma måste förr eller senare titta framåt och satsa på framtiden och den heter inte Rossi. Bättre att han efter 2014 går till WSBK och sopar hem den serien ett par år, ett mycket smartare alternativ än att harva i MotoGP på t.ex. en Sukka.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Förstår inte varför Rossi skulle bli erbjuden 2015 - 2016 hos Yamaha i MotoGP. Yamma måste förr eller senare titta framåt och satsa på framtiden och den heter inte Rossi. Bättre att han efter 2014 går till WSBK och sopar hem den serien ett par år, ett mycket smartare alternativ än att harva i MotoGP på t.ex. en Sukka.
För att han är den i särklass populäraste aktiva föraren? För att han bevisligen fortfarande kan vinna race och regelbundet stå på pallen?

Vem tror du skulle göra ett bättre jobb 2015-16 på Yamahan om vi utgår ifrån att DP och MM stannar hos Honda?

Självklart tänker Yamaha framåt men jag är rätt övertygad om att de vill behålla Vale så länge det går. Att de inte kunde lova Cal en fabrikshoj 2015 tycker jag pekar i den riktningen.

Semlan84

Sådär ja...
Gick med
17 Jul 2013
Hoj
cb1000ra -11
Han vann över mig redan när han började med MotoGP och jag har följt honom genom alla klasserna och jag tror inte jag är ensam om att känna så. Så mycket som han har bjudit på sig själv och som han bjudit på sån jävla bra körning så finns det ju ingen annan:yoparty
De här sista åren i MotoGP kan aldrig förstöra för honom hur det än blir för han är fortfarande populärast av alla och ingen kommer någonsin kunna komma i närheten.

Det är vad jag tror ialf:)

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
P€RRA;5864101 skrev:
För att han är den i särklass populäraste aktiva föraren? För att han bevisligen fortfarande kan vinna race och regelbundet stå på pallen?

Vem tror du skulle göra ett bättre jobb 2015-16 på Yamahan om vi utgår ifrån att DP och MM stannar hos Honda?

Självklart tänker Yamaha framåt men jag är rätt övertygad om att de vill behålla Vale så länge det går. Att de inte kunde lova Cal en fabrikshoj 2015 tycker jag pekar i den riktningen.
Tja, Redding eller Pol kanske? Rossi är inte oövervinnlig eller oersättlig, det visade ju JL som blev världsmästare på samma hoj.
Även den starkast lysande stjärnan någonsin falnar och slocknar och Rossi är inget undantag från den regeln. På två år kan det dyka upp fler potentiella ersättare till Rossi.
Vem trodde att Stoner skulle bli världsmästare 2007 eller att MM skulle vara så fantastiskt bra redan i år? (Förutom jag då... ;))

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Tja, Redding eller Pol kanske? Rossi är inte oövervinnlig eller oersättlig, det visade ju JL som blev världsmästare på samma hoj.
Även den starkast lysande stjärnan någonsin falnar och slocknar och Rossi är inget undantag från den regeln. På två år kan det dyka upp fler potentiella ersättare till Rossi.
Vem trodde att Stoner skulle bli världsmästare 2007 eller att MM skulle vara så fantastiskt bra redan i år? (Förutom jag då... ;))

Jag tror att Rossi drar in mer värde för Yamaha genom att harva runt mellan ett gäng pallplatser, någon enstaka vinst och några drop down 4-6:e platser... än vad Pol eller Redding gör även om de mot förmodan skulle vinna titeln.. Sen skulle de inte vara så i evighet, men om vi pratar 2015-16 så tror jag så..
Men jag skulle samtidigt inte bli besviken om han sadlade om och var kung i wsbk 2015-2016...:)

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Jag tror att Rossi drar in mer värde för Yamaha genom att harva runt mellan ett gäng pallplatser, någon enstaka vinst och några drop down 4-6:e platser... än vad Pol eller Redding gör även om de mot förmodan skulle vinna titeln.. Sen skulle de inte vara så i evighet, men om vi pratar 2015-16 så tror jag så..
Men jag skulle samtidigt inte bli besviken om han sadlade om och var kung i wsbk 2015-2016...:)
Det är med all sannolikhet så men är det så vi vill se Rossi 2015- 2016?
Inte jag i alla fall, jag har sett nog av Hayden på Duccen som sitter där bara för att de skall kunna sälja hojar i USA.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag tror att Rossi drar in mer värde för Yamaha genom att harva runt mellan ett gäng pallplatser, någon enstaka vinst och några drop down 4-6:e platser... än vad Pol eller Redding gör även om de mot förmodan skulle vinna titeln..
Visst är det så och marknadskrafterna ska man inte bagatellisera. Kombinerar man dem med en kille som faktiskt även kan vinna så blir det bingo.

Jag ser inte Pol eller Scott som någon ny Rossi eller Marquez. Yamaha kanske har någon helt annan förare som ersättare till Rossi och Lorenzo.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
P€RRA;5864050 skrev:
Blir inte riktigt klok på dig Radare.

Ena stunden skriver du att det är troligt att Rossi kommer att köra för Suzuki 2015 eftersom han inte kan vinna någon titel på Yamahan för att i nästa stund skriva "Det är klart att de flesta inte tror att Rossi kommer köra för Suzuki 2015" :confused:
Jag tror inte som Suzuki-Rossi-skeptikerna. Jag har aldrig skrivit att det är troligt att det kommer hända, däremot att det vore begripligt. Och spännande.

P€RRA;5864050 skrev:
Yamahas fabriksteam måste ha helt andra förväntningar på Rossi 2015–2016 än att han ska vinna race/mästerskap om de förnyar avtalet med honom. Ett känslomässigt stöd och/eller quarterback för Lorenzo?

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag tror inte som Suzuki-Rossi-skeptikerna. Jag har aldrig skrivit att det är troligt att det kommer hända, däremot att det vore begripligt. Och spännande.
Du skrev tidigare att du inte skulle bli förvånad och nu att det vore begripligt men inte troligt.

Snacka om helgardering :)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Yamahas fabriksteam måste ha helt andra förväntningar på Rossi 2015–2016 än att han ska vinna race/mästerskap om de förnyar avtalet med honom. Ett känslomässigt stöd och/eller quarterback för Lorenzo?

Affischnamn/reklampelare är svaret på din fråga.
Folk bryr sig mer om hur det går för Rossi än vem som vinner MotoGP.

Det är ju bara att lyssna på kommentatorerna så pratar de nästan alltid mer om Rossi än samtliga andra förare i pågående race.

Detta tillsammans med att han sitter på en Yamaha är ovärderlig PR.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin