Mike frågade ju förarna på ett förarmöte på ett SO förra året, där var det en sån kraftig majoritet till att köra dubbelrace att även om alla förare som har tänkt sig deltaga på SO framöver inte var där, så skulle inte de frånvarande kunna vända majoritetsbeslutet. (Alla inom RR behöver ju inte frågas, det räcker väl med ett majoritetsbeslut utav dem som skall tävla på de tävlingarna som det handlar om)
Sen fick väl LMS utmärkelsen bästa arrangerade tävling året de började med dubbelrace. Så det måste finnas en hel del positiva till att köra dubbelrace.
Tack för ett vettigt svar. Då vet jag bakgrunden lite mer. Men nog borde väl alla tävlande i RR få säga sitt i frågan.
Kul att du tar upp LMS, för dom klarar dubbla race, på LÖRDAG och SÖNDAG. Det är ju helt kanon och helt klart riktigt bra arrangemang där.
När dom på mötet tog upp om dubbla race, tog man då upp att en del klasser då automatiskt måste sluta jobba på fredagar och köra sina race på fredagar?
Undra om lika många sagt okej då när dom vet vad som gäller.
För att ta ett beslut (val) bör man veta vad som gäller från alla håll och kanter. Vad det positiva är och det negativa. För vilka det blir negativt och för vilka det blir positivt.
Det måste vara än svårare att få funktionärer till en fredag än på helger. Själv skulle jag aldrig kunna ta ledigt för vara funktionär en fredag. Men helger hjälper jag gärna till när jag kan. Så det är mycket man ska tänka på innan man bara ser glädjen i att Yes, dubbla race, jag kan köra mer och vinna två pokaler samma helg...
Ja ja, vi får se om några år vad RR går. Det finns några personer som gör ett kanonjobb för RR i Sverige. Mike Luff, Rashid (stavas det så),Hult och andra. Att lägga ner det dom gör för alla som vill tävla är faktiskt beundransvärt. Ja, jag vet att Mike t ex tjänar pengar på Gelleråsen, men det är enligt mig helt okej.
Jag hoppas det går att finna ett koncept för att få RR utvecklas och få alla kunna köra på helger. Kanske har vi någon på SH som en dag knäcker den nöten och finner ett riktigt bra koncept som fungerar ekonomiskt, för förarna, för funktionärer, för banägare och för publiken.