RR SM Knutstorp 7-9 Augusti 2009

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det tråkigaste som skulle kunna tänkas hända är ju att Rookie deltagandet blir så lågt att Hyllinge nästa år bara kör Elit och sm klasserna.
Detta är ju en möjlig utgång på ett lågt deltagande iår.

MVH Oskar

Det verkar som om elitförarna är nöjda med upplägget, det är dessutom endast ett fåtal rookies som skriver att dom är missnöjda med årets upplägg.

Det är säkert fler som tycker och tänker saker utan att skriva det på SH, det trista är om vissa av rookiförarna hoppar över en tävling enbart för att dom inte gillar upplägget till 100% eller att dom vill visa sitt missnöje.

Jag verkligen hoppas att rookieförarna kommer till Knudan trots allt.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det verkar som om elitförarna är nöjda med upplägget, det är dessutom endast ett fåtal rookies som skriver att dom är missnöjda med årets upplägg.
Varför skulle elitförarna vara missnöjda?

Ett fåtal rookies som är missnöjda? Jag får det till 34 st i dagsläget av de ca 60 som brukar köra i de två klasserna. Ett fåtal, jora så att....
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=209463

Men som Lawner skriver är det ingen större idé att fortsätta diskutera. Hyllinge har gjort ett val, lagt ett schema och det blir säkert ett kanonarrangemang med gott om deltagare.

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro

Jag hade inte gillat att få totalt 25 min träning på hela fredagen. Möjligtvis om det låg på eftermiddagen. Dom har ju faktiskt bara hälften så mycket träning som dom vanligtvis har.........

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag hade inte gillat att få totalt 25 min träning på hela fredagen. Möjligtvis om det låg på eftermiddagen. Dom har ju faktiskt bara hälften så mycket träning som dom vanligtvis har.........
Tror de tar 25 minuters träning på fredagen och race både lördag och söndag för 2100:- med glädje.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj

Ett fåtal rookies som är missnöjda? Jag får det till 34 st i dagsläget av de ca 60 som brukar köra i de två klasserna. Ett fåtal, jora så att....
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=209463

Men som Lawner skriver är det ingen större idé att fortsätta diskutera. Hyllinge har gjort ett val, lagt ett schema och det blir säkert ett kanonarrangemang med gott om deltagare.

Det är skillnad på att skriva eller att trycka på en röstknapp i en poll.

Anledningen till att rookieracen inte får plats på lö-sö står ej heller att läsa i din poll, det blir liksom lite partiskt.

Eliten vill ha dubbla race och därför får inte rookie plats på lö-sö, det går ej hellre hur mycket man än vill att skohorna in fler klasser på lö-sö.

Gör en poll om dubbla race eller inte, elit och rookie alternativ, jag är rätt säker på att dom flesta vill ha dubbla race trots allt.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det är skillnad på att skriva eller att trycka på en röstknapp i en poll.
Ja, det är svårt att få till en poll som ger ett korrekt svar. Som om det inte vore nog är det här SH och när någon skriver vad de egentligen tycker får folk frispel. Ibland är det svårt att tro att det är vuxna människor som diskuterar.

Anledningen till att rookieracen inte får plats på lö-sö står ej heller att läsa i din poll, det blir liksom lite partiskt.
Trodde det var uppenbart att det berodde på att de som tagit fram schemat gjort det enkelt för sig och helt enkelt flyttat på rookie-klasserna. För 40 år sedan åkte vi till månen men nu kan vissa arrangörer inte ens få till vettiga racehelger...

Gör en poll om dubbla race eller inte, elit och rookie alternativ, jag är rätt säker på att dom flesta vill ha dubbla race trots allt.
Gör den själv. Jag får ändå så mycket skit för att jag skriver för mycket och 2 polls på en månad skulle väl få Swedies inbox att svämma över.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gör den själv. Jag får ändå så mycket skit för att jag skriver för mycket och 2 polls på en månad skulle väl få Swedies inbox att svämma över.
Har du någon teori om varför du får så mycket skit för det du skriver :confused:

Fredrik_H

SÅ Motorsport
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
Mekar racehojjar!
Om man skulle skriva ett frågeformulär och dela ut till alla som tävlar sen samla in dom.. skulle detta resultat ens påverka nästa års arrangemang?

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Jag orkar inte skriva och utveckla nåt för det verkar ändå helt dött.

Men jag tycker det är ett jävla skit-schema med en massa stress bara. Hade jag inte flyttat nyligen och halverat min resväg så hade jag avanmält mig.
Kan säga att jag inte åker dit med glädje utan enbart för att jag älskar att köra racing och lär väl träffa några bekanta kamrater under dom ca 20tim jag kommer spendera där.

Det positiva, allt avklarat snabbt, snabbt in och snabbt ut, ungefär som samlag :rolleyes:

//Nitrous

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Har du någon teori om varför du får så mycket skit för det du skriver :confused:
Det beror nog på att det finns ett gäng bittra medlemmar som är vana att få som de vill sedan dagistiden. Så fort någon snodde deras bil i sandlådan ropade de på fröken, sen var de ordningsmän i skolan eller så satt de tysta i ett hörn, här skickar de PM till en moderator istället.

Lustigt nog är de som gnäller mest de som tillför minst.

Fredrik_H

SÅ Motorsport
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
Mekar racehojjar!
Har en helt annan fråga!
Köpte en mini-pc till mina syskon för att kunna få tiderna vid räcket utan att behöva springa som en idiot och kolla placeringar!
Nu undrar jag hur tidtagningen funkar på knutan.. hörde att mylaps inte gäller där? och hur får man regelbunden uppdatering på mylaps när det är dax för en bana med just mylaps!? Bör jag starta en ny tråd om detta ämne?

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Har en helt annan fråga!
Köpte en mini-pc till mina syskon för att kunna få tiderna vid räcket utan att behöva springa som en idiot och kolla placeringar!
Nu undrar jag hur tidtagningen funkar på knutan.. hörde att mylaps inte gäller där? och hur får man regelbunden uppdatering på mylaps när det är dax för en bana med just mylaps!? Bör jag starta en ny tråd om detta ämne?

Knutstorp använder inte mylaps, dom har något eget annat system. Säkert något danskt eller skånskt :)

Har du med en egen tv och en box så har du antennuttag och kan få tiderna på en tv i boxen :tummenupp

Du kan få Mylaps programmet av mig, ta med en usb sticka till Knutstorp.
Samma Mylaps gäller sen på dom banor som använder Mylaps, för varje bana så måste du få IP-adressen till servern och tillgång till det trådlösa nätverket av arrangören för att det ska fungera.

//Nitrous

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Det beror nog på att det finns ett gäng bittra medlemmar som är vana att få som de vill sedan dagistiden. Så fort någon snodde deras bil i sandlådan ropade de på fröken, sen var de ordningsmän i skolan eller så satt de tysta i ett hörn, här skickar de PM till en moderator istället.

Här tänkte jag skriva något sarkastiskt, men jag tror jag låter bli. För mej får det vara nog nu. Jag nöjer mej med att konstatera att det är enklare att arrangera en tävling om man slipper ta ansvar för budgeten. Det är även betydligt enklare att sitta på läktaren och klaga än att köra.

@Perra: Tack för PM:et, du kan vara lugn. Jag ska inte svara på de personangreppen.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Mycket mummel och gruff nu, lättar upp med en gammal onboardfilm från Flykay.

[YOUTUBE-ID]7lI9NsBGuEU[/YOUTUBE-ID]

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj

Intressant att du reflekterade över detta, fråga dig själv vad du tillför Svensk RR.

Att verka för att främja sporten är viktigt om vi ska kunna fortsätta med RR.

:)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...