Tjena!
Har nyligen skaffat mig en 2011:as Rsv4 factory aprc. Färsch hoj med lite godis.
Tanken är att under sommaren och vintern göra en bandagsräcer av hojen. Då den blev dyrare än jag tänkt mig så får jag kitta lite pö om pö i takt med att löner dimper in på kontot.
Men några frågor har jag hunnit kommit på!
Here goes.
1. Vad är modellbeteckningen på dämparna? Har sökt men ej funnit. Dom borde väl ha nått nummer så man kan söka upp dom på öhlins hemsida?
2. Smidigt sätt att ordna raceväxlat? Om jag flyttar om växelpinnen på den ingående axeln så att jag fortfarande kan använda OEM QS-Sensorn så tar sensorn i sidostödet när jag fäller ner det.. Går det att lösa på nått sätt? Annars så får jag klara mig utan sidostöd..
3. Var ute idag och testade lite vad den gick för och när jag gjorde hårda inbromsningar från höga hastigheter var det som den började "orma" sig. Nästan som om bakdäcket åkte upp i luften, men det tror jag inte det gjorde.. Nån som kan ha nån aning om vad det beror på?
4. Hur är serviceintrevallerna? Hittar ingenting om det i böckerna jag fått med mig..
Dämparna? Hur ofta ska dom servas?
5. Vad är lämplig allrounddrevning för våra svenska banor? Original är 16-42 va?
6. Har ni några allmänna tips till en stackare som aldrig kört italienskt förrut? Saker man ska se upp med, vanliga fel mm..
Det får räcka.. Kommer säkert på mer i sinom tid!
Jag blir väldigt tacksam för folk som tar sig tid att svara!
//Mats