Runars fel?

Bjork1

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Hoj
På jakt!
Troende extremister är bara ett rent skämt!

Satt och läste den bifogade artikeln om Runars uttalande och det kan bara finnas ett sett att se det hela med, och det är med en aning lätt dumhet.Troende :Bugar extremister är bara ett rent skämt! :lol
Man får ju observera att de förmodligen inte vet bättre :va , att vara så obildad och tro så hårt på en sak att man är beredd att döda för den är ju skrämmande dumhet. Att stå med ak 4 i höger hand och iden vänstra koranen eller bibeln,och ha mage att säga att det står i boken. Ni måste ju skämta, hur dum får man vara. Nu vet jag att man inte ska dra alla över en kam men tyvärr så gör många det även jag, så jag tycker att om inte mina skatte pengar duger är det bara resa hem och bo i nåt jävla sand slott på berget med alla getter. jag ska väl tilläga att jag aldrig träffat en troende muslim som har våra svenska värderingar om saker och ting och det hjälper ju inte muslimerna till att få det lättare i sverige. skitsamma nu är det fest och valborg :fyllisar /bjork

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Runar ger mig blandade känslor - visserligen är han en mega-mupp men han är ju *vår* mega-mupp och vem ska vi annars tänka på för att framkalla kräkreflexer om dom avlivar honom???

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Problemet med denna typ av konflikter är att motståndarsidan, Islamisterna, har helt orimliga krav. Det handlar inte om att någon ska lämna deras territorium eller frige någon gammal mohammedan, utan om att vi måste anpassa vår yttrandefrihet till deras religon. Det är det som gör denna fråga omöjlig att hantera, man kan göra som US och Israel och använda våld, man kan också ge vika för kraven som Spanien gjorde eller så kan man göra som vi i Sverige gör, låtsas som det regnar. Av dessa tre alternativ menar jag att våldet är bäst, om än jag ogillar våld. För varje hot, för varje dåd, för varje aggression - straffa dem. Om de halshugger en italienare i Irak borde italien skicka mer trupp, om de hotar sverige borde SÄPO raida moskéerna (eller ännu hellre stänga dem).

Biker__boy

Bannad
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Fightejj
korvgubbe skrev:
Min fördommar bevisas ytterligare en gång... -86:a
snälla sluta nu jag har inte fördomar men jag säger vad jag tänker ..det är nog största problemet med mig.......jag lovar jag ska bättra mig...

men jag tycker iaf att deras metoder är ruskigt fel

Coola Ola

Guest
Oldman skrev:
Ut med alla asociala muslimer :confused:

Muslimer är väldigt sociala, iaf de jag träffat. Ofta mer än svenskar i allmänhet.

Markus skrev:
Problemet med denna typ av konflikter är att motståndarsidan, Islamisterna, har helt orimliga krav. Det handlar inte om att någon ska lämna deras territorium eller frige någon gammal mohammedan, utan om att vi måste anpassa vår yttrandefrihet till deras religon. Det är det som gör denna fråga omöjlig att hantera, man kan göra som US och Israel och använda våld, man kan också ge vika för kraven som Spanien gjorde eller så kan man göra som vi i Sverige gör, låtsas som det regnar. Av dessa tre alternativ menar jag att våldet är bäst, om än jag ogillar våld. För varje hot, för varje dåd, för varje aggression - straffa dem. Om de halshugger en italienare i Irak borde italien skicka mer trupp, om de hotar sverige borde SÄPO raida moskéerna (eller ännu hellre stänga dem).

De fundamentalistiska muslimerna har ungefär samma krav som de fundamentalistiska kristna eller fundamentalistiska judar, dvs att de som inte delar deras tro och livsåskådning är otrogna hundar som inte är vatten värda. Hade en hängivet muslimskt troende "kändis" gått ut och sagt att Jesus var pedofil eller att Maria var en herpessmittad hora kan du ge dig på att en eller annan galen kristen hade tagit saken i egna händer och hotat muslimer till höger och vänster via anonyma websidor.

På vilket sätt skulle en räd i eller stängning av moskéer förbättra troende muslimers inställning till det svenska samhället? Speciellt som de här hoten inte verkar härröra från Sverige på något sätt.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Biker__boy skrev:
snälla sluta nu jag har inte fördomar men jag säger vad jag tänker ..det är nog största problemet med mig.......jag lovar jag ska bättra mig...

men jag tycker iaf att deras metoder är ruskigt fel

Jag tycker deras metoder är ruskigt fel jag med... men med "deras" menar jag det fåtal idioter som uttalat hotet på hemsidan..... och detta fåtal är INTE detsamma som alla 930 miljoner muslimer som trots allt finns...

Varför inte besöka en moské här i Sverige? Fråga de som besöker den hur de ser på Runars uttalande.. Fråga hur många i den församlingen som är beredda att binda sprängmedel runt midjan och detonera laddningen i Sthlm för att hämnas... Fråga hur många som tycker att Runar är representativ för Sveriges befolkning... Lika lite som jag ser norrmannen Runar som är Livets Ord:ere som representant för Sverige ser jag dessa muslimer som representativa för den Muslimska befolkningen i Sverige eller ens värden...

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Coola Ola skrev:
...Hade en hängivet muslimskt troende "kändis" gått ut och sagt att Jesus var pedofil eller att Maria var en herpessmittad hora...

...så hade nog den muslimen suttit löst till hos alla andra muslimer, då Jesus respekteras mycket av muslimer (han är en Guds profet enligt islam). Även Maria hans mor ses med väldig vördnad och är "utvald".

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Jag satt och såg nåt program på fyran där runar satt och vart intervjuvad om just detta uttalande och självklart fegade han ur och vågade inte riktigt stå för det han sagt. Men det som var intressant var att dom också pratade med ett gäng unga muslimer som var väldigt upprörda och inte tyckte att man fick använda vår yttrandefrihet på det sättet. Men det som gjorde mig lite fundersam var att ingen av dessa (trots att dom verkade hyfsat vettiga) nämde eller fördömde dödshoten!!

Även om Runar i mina ögon är en idiot tycker jag att ett dödshot är långt mycket
jävligare än att kalla en muslimsk profet för pedofil!!

Jag har jobbat en tag med en kille från irak som var muslim och även om han kanske levde efter lite andra värderingar än mig tyckte jag att han var riktigt vettig, mycket vettigare än en del kristna personer jag träffat!

Biker__boy

Bannad
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Fightejj
korvgubbe skrev:
Jag tycker deras metoder är ruskigt fel jag med... men med "deras" menar jag det fåtal idioter som uttalat hotet på hemsidan..... och detta fåtal är INTE detsamma som alla 930 miljoner muslimer som trots allt finns...

Varför inte besöka en moské här i Sverige? Fråga de som besöker den hur de ser på Runars uttalande.. Fråga hur många i den församlingen som är beredda att binda sprängmedel runt midjan och detonera laddningen i Sthlm för att hämnas... Fråga hur många som tycker att Runar är representativ för Sveriges befolkning... Lika lite som jag ser norrmannen Runar som är Livets Ord:ere som representant för Sverige ser jag dessa muslimer som representativa för den Muslimska befolkningen i Sverige eller ens värden...
men jag förstår att inte alla är röt ägg men vissa är riktigt puckade

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Biker__boy skrev:
men jag förstår att inte alla är röt ägg men vissa är riktigt puckade
Vissa är riktigt puckade ja. Och JAG syftar inte på muslimer, utan på medlemmar här på sporthoj som drar dåligt rykte över min hemstad. Din mentala utveckling matchar din avatar.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Spiken skrev:
Att svartmåla muhammed kan man väl inte direkt kalla det. Det är ju fastställt att han gifte sig med barn och troligtvis även idkade sexuellt umgänge med dessa. Vad hade du kallat någon sådan idag? Inte pedofil va?

Det är fullständigt ointressant vad du kallar det idag, din 2005-måttstock fungerar illa på Muhammed som levde i en annan tidsålder. Felet folk ofta gör är att missa detta självklara faktum.

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Chris Ash skrev:
Det är fullständigt ointressant vad du kallar det idag, din 2005-måttstock fungerar illa på Muhammed som levde i en annan tidsålder. Felet folk ofta gör är att missa detta självklara faktum.
jasså du

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...