Runars fel?

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Borde inte Norge vara mål för attacken???
Kan vi inte utvisa Runar? :confused:

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
XT 600
Spiken sa:
...troligtvis även idkade sexuellt umgänge med dessa.

Jag önskar se en seriös källa till detta. Först och främst så gifte sig de flesta kvinnor sig ganska tidigt, även i Sverige och långt fram i tiden. Det är i vissa kulturer, även kristna, vanligt att gifta bort kvinnor tidigt. Bara för att några gifter sig tidigt i dessa kulturer, så kan man inte likställa det med att brudparet ska ha sex omgående, bara för att det är så i vår kultur. Ett exempel är en vän som är muslim, och "fick" sig en fru på 15 år tilldelad. Han var 24. De hade inte sex förrän tre år senare.

I övrigt så representerar Pingstkyrkan i Knutby alla oss kristna över hela världen, oavsett om vi är religiösa eller inte. Det finns en stor grupp judar, som varenda dag tackar gud för att de inte blev en kvinna - dessa representerar alla judar i hela världen. Aum Shinri Kyo representerar alla japaner, eller varför inte alla asiater i hela världen? Sarin till folket! På en ö i Bengaliska viken bor en grupp människor som inte vill ha kontakt med andra människor - dessa representerar alla asiater runt Bengaliska viken. Christer Pettersson representerade alla Stockholmare och Leif "Loket" Olsson alla Göteborgare. Vad säger då Naken-Janne om alla Uppsalabor? Jackie Arklöv representerar alla adopterade i Sverige.

Ironi för imbecillerna där ute!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Spiken skrev:

Gustav Vasa gifte sig vid 58 års ålder med den då 16årige Katarina Stenbock efter att hans tidigare fru avlidit.
Värt att notera är att den bortgångne frun var moster till hans nya, 42 år yngre hustru...

Detta en sissådär 1000 år efter att Muhammed.....

Egyptiska Faraoner och även Romerska härskare idkade väl sexuellt umgänge med unga pojkar om inte jag blivit felunderrättad...

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
XT 600
korvgubbe skrev:
Egyptiska Faraoner och även Romerska härskare idkade väl sexuellt umgänge med unga pojkar om inte jag blivit felunderrättad...

Även grekerna, enligt EPOS. Grekerna anses ju dessutom vara grunden till vår kultur och vårt politiska system. Tänk att grundarna till den så fina demokratin var bögpedofiler. ;)

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Gren skrev:
Även grekerna, enligt EPOS. Grekerna anses ju dessutom vara grunden till vår kultur och vårt politiska system. Tänk att grundarna till den så fina demokratin var bögpedofiler. ;)

Ja, och eftersom vi hyllar de ideal som de grundade som demokrati o.s.v. så måste ju vi vara lite halvpeddos vi med?!

"i det gamla Grekland ansågs ett sexuellt förhållande mellan en vuxen man och en yngling befrämja gossens fysiska och psykiska utveckling."
http://www.primavi.se/sexuella_foreteelser/artikel.cfm?newsID=799&Sex med barn

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Spiken skrev:

Ja som vanligt så får man ut ingenting av att sätta en historisk person i ett nutidsperspektiv. Visst hade en som gifte sig med småflickor/hade sex med småpojkar betraktats som ett sjukt svin idag men så betraktades de inte på den platsen de levde vid den tidpunkten som de levde.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Coola Ola skrev:
Muslimer är väldigt sociala, iaf de jag träffat. Ofta mer än svenskar i allmänhet.

De svenskar jag känner är mer laglydiga än muslimer i allmänhet;) (Generaliseringar är kanon, eller hur?)

Coola Ola skrev:
De fundamentalistiska muslimerna har ungefär samma krav som de fundamentalistiska kristna eller fundamentalistiska judar, dvs att de som inte delar deras tro och livsåskådning är otrogna hundar som inte är vatten värda. Hade en hängivet muslimskt troende "kändis" gått ut och sagt att Jesus var pedofil eller att Maria var en herpessmittad hora kan du ge dig på att en eller annan galen kristen hade tagit saken i egna händer och hotat muslimer till höger och vänster via anonyma websidor.

På vilket sätt skulle en räd i eller stängning av moskéer förbättra troende muslimers inställning till det svenska samhället? Speciellt som de här hoten inte verkar härröra från Sverige på något sätt.

Vi har ju som bekant en del antisemiter i Sverige, inte har jag sett någon Israelisk terrorgrupp hota vår nation för det. Jämförelsen du gör stämmer i teorin, men inte i praktiken. En väsentlig skillnad till är att Islamister tenderar att göra verklighet av sina hot.

Och vad beträffar muslimers inställning till det svenska samhället, om de inte gillar detta samhälle kan de åka hem igen och jag startar gärna en insamling till deras flygbiljetter (eller så köper jag gummijollar på COOP). Frågan är om vi ska tillmötesgå dem, ignorera dem eller bekämpa dem.

Braxen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
RD125twin
Gren skrev:
Japp, och det är därför dagens politiker och rättsystem "försvarar" våldtäkter och pedofili!

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Att Mohammed inte var "normal" borde vara utom all tvivel. Är man en bra bit över 50 år och tittar åt en flickas håll, som inte ens fyllt 10 år.. Det kan inte bortförklaras, vilken tidsålder man än lever i. "Tvingar" man dessutom sin adoptivson skilja sig från sin fru, för att själv gifta sig med henne borde ju vara spiken i.
Lite vagt att jämföra Mohammeds personlighet med t ex Gustav Vasa, som ju trots allt är en vanlig människa och inte anses som helig eller förebild för kristna.

Fortfarande klumpigt av Runar att uttala sig på det sättet, trots att vi borde kunna tala fritt utan att livet hotas...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
JoUh skrev:
Att Mohammed inte var "normal" borde vara utom all tvivel. Är man en bra bit över 50 år och tittar åt en flickas håll, som inte ens fyllt 10 år.. Det kan inte bortförklaras, vilken tidsålder man än lever i. "Tvingar" man dessutom sin adoptivson skilja sig från sin fru, för att själv gifta sig med henne borde ju vara spiken i.
Lite vagt att jämföra Mohammeds personlighet med t ex Gustav Vasa, som ju trots allt är en vanlig människa och inte anses som helig eller förebild för kristna.

Fortfarande klumpigt av Runar att uttala sig på det sättet, trots att vi borde kunna tala fritt utan att livet hotas...

Jag förstår i och för sig inte varför diskussionen ens delvis handlar om huruvida Mohammed var det ena eller det andra, vi har yttrandefrihet i Sverige och om någon vill säga att Mohammed, Kalle Anka eller någon av de tre vise männen var bilmekaniker, kronofogde, pedofil eller bög så är det kanske korkat eller felaktigt eller rätt eller oförskämt eller klumpigt - lik förbannat ska det vara vår rättighet att uttala oss i frågor utan att ta hänsyn till några importerade fundamentalister. Om muslimerna, judarna, jehovas, knutby-posse eller någon annan inte gillar vår frihet kan de flytta härifrån illa kvickt. Om de gillar vår frihet däremot är det dags att de visar det i ord och handling.

Braxen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
RD125twin
korvgubbe skrev:
Gustav Vasa gifte sig vid 58 års ålder med den då 16årige Katarina Stenbock efter att hans tidigare fru avlidit.
Värt att notera är att den bortgångne frun var moster till hans nya, 42 år yngre hustru...
Nu kommer Sveriges "nynazister" att mordhota dig och även utföra terrordåd i ditt hemland, eftersom du hädat! :Bugar

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Markus skrev:
Nej, islamisterna som hatar vår frihet.

Något annat har väl aldrig varit aktuellt? Om du med bekämpa menar gripa dem och straffa dem när de gjort något brottsligt eller om möjligt hindra dem från att göra något brottsligt. Det är ju dessutom på tapeten att det ska bli en uppgift för försvaret att möta hotet från dessa vettvillingar.

-Freddy-

Guest
Chris Ash skrev:
Ja som vanligt så får man ut ingenting av att sätta en historisk person i ett nutidsperspektiv. Visst hade en som gifte sig med småflickor/hade sex med småpojkar betraktats som ett sjukt svin idag men så betraktades de inte på den platsen de levde vid den tidpunkten som de levde.

Common sense säger att det där är skitsnack.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Chris Ash skrev:
Något annat har väl aldrig varit aktuellt? Om du med bekämpa menar gripa dem och straffa dem när de gjort något brottsligt eller om möjligt hindra dem från att göra något brottsligt. Det är ju dessutom på tapeten att det ska bli en uppgift för försvaret att möta hotet från dessa vettvillingar.

Jag förespråkar mer osvenska metoder. Att vänta in ett dåd är inte tillräckligt bra. Och vad vårat hemvärn bestående av 60-åriga män kan göra för att möta terrorismen vågar jag inte ens tänka på, kasta bullens prinskorv på dem? Om de vill straffa oss kollektivt så måste vi tyvärr straffa dem kollektivt - hur ociviliserat det än är. Jag tror inget annat kan få dem att avstå. Israelerna med deras riktade mord (nej, sverige ska inte göra exakt likadant) har ju varit hyfsat framgångsrika. Varje gång de placerat en stinger i munnen på en av Hamas ledare så har de gastat om hämnd, men inget har hänt. (Inget som står i proportion till att få sin ledare torpederad).

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Markus skrev:
Jag förespråkar mer osvenska metoder. Att vänta in ett dåd är inte tillräckligt bra. Och vad vårat hemvärn bestående av 60-åriga män kan göra för att möta terrorismen vågar jag inte ens tänka på, kasta bullens prinskorv på dem? Om de vill straffa oss kollektivt så måste vi tyvärr straffa dem kollektivt - hur ociviliserat det än är. Jag tror inget annat kan få dem att avstå. Israelerna med deras riktade mord (nej, sverige ska inte göra exakt likadant) har ju varit hyfsat framgångsrika. Varje gång de placerat en stinger i munnen på en av Hamas ledare så har de gastat om hämnd, men inget har hänt. (Inget som står i proportion till att få sin ledare torpederad).

Okej, kan du utveckla lite? Vad är det du vill att vi ska göra? Inte som Israel tydligen. Men vad?

-Freddy-

Guest
Chris Ash skrev:
Du menar att de allmänt kända förhållandena under antiken bara är påhittade för att ditt "common sense" säger det? Man baxnar.....

Vad menar du med allmänt kända förhållandena? Att folk visste att det förekom eller att allmänheten ansåg det som någon naturligt? Det sista tvivlar jag på.

Jag tror ialf inte att dåtidens folk var mindre intellektuella än nu, visste hade dom inte tillgång till all information vi har nu men ändå. Dom hade väl känsloattraherat sex på den tiden oxå :tummenupp Allmänheten utgör oftast det som anses normalt och mest naturligt tillskillnad från dem som tvingade barn till att vara med dem.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM