Chris Ash skrev:Ok låter bra, det känns som att det kommer att orsaka väldigt mycket lidande för den stora majoriteten muslimer som verkligen sköter sig bra. Vad gott ska tex ett stängande av moskeér föra med sig?
Det skulle onekligen sätta press på de du påstår är majoritet att motverka extremismen. Jag säger inte att det vore frid och fröjd för alla om man gjorde så, men vilket politiskt beslut är bra för alla och saknar motståndare?
Chris Ash skrev:Jag undrar om den internationella antiterrorismen inte skjuter sig själv i foten jag....att vara hårdare och mer offensiv mot terrorister och andra kämpande minoritetsgrupper i syfte att kuva de´ras stridsvilja har ALDRIG någonsin fungerat,tvärtom är det direkt kontraproduktivt, studera vilket krig/konflikt du vill och du kommer se det själv.
Jo, den skapar naturligtvis fler terrorister. Men vad vore alternativet? Som jag ser det så är det bättre att ha 1000 terrorister som man jagar än 10 som har fritt spelrum.
Om vi nu ponerar att det kommer ske ett terrordåd inom kort med många svenska offer i sverige pga Runars predikan, vad gör vi då? Skall vi verkligen vänta till dess?
Vad tycker du att man ska göra?
Jag är fullt medveten om de flesta problem mina förslag för med sig, men vad fasicken ska man göra då? Det är ju fullständigt orimliga krav de kommer med, och orsaken att de ens kan hota oss är att vi släpper in dem i Europa.