Chris Ash
Kapten Gars
Btw, vilka är det egentligen du anser att vi skall starta krig mot? Att det är det du vill har jag fattat. Men inte mot vem. Men det kanske kvittar
Det kvittar, mest så jag kan skriva "Vad var det jag sa" här på sporthoj.
Btw, vilka är det egentligen du anser att vi skall starta krig mot? Att det är det du vill har jag fattat. Men inte mot vem. Men det kanske kvittar
En kommande pipeline i Östersjön med placering i svenskt vatten som ska bevakas av ryska militärfartyg är absolut inte inskränkande eller början på något otrevligt. :skygglapparSverige är liksom inte med i det som nu utspelar sig med olja, gas, mellanöstern osv., lyckligtvis.
Då har du förstått fel. "Missilbaserna" är, officiellt, anti-missilvärn som ska skjuta ned ev. robotar från ryssland och mellanöstern.Som jag fattar det är det direkt relaterat till att USA har långt gående planer och deals på att bygga baser/missilbaser i forna öst stater.
Yep, du hörde rätt...USA vill FORTFARNDE bygga nya missilbaser......helst så långt ifrån deras egna gränser som bara möjligt.
Tror fan Ryssarna upprustar.....glöm inte att notera för eftervärlden VEM som startade skiten den här gången.
Man har alltid en Arme´.
Eller varför lades ubåtsjaktskapaciteten ner, när den äntligen kommit upp ur marianergraven och var på sin absoluta topp?
Blev de svenske FÖR bra?
För hur skulle DET sett ut, i et storpolitiskt perspektiv, om illa Sverige haft ihjäl et gäng Amerikanska, eller föralldel Tyska ubåtsmatroser?
Sov du lilla videung, än så är det vinter...
Politiker vill inte se
En kommande pipeline i Östersjön med placering i svenskt vatten som ska bevakas av ryska militärfartyg är absolut inte inskränkande eller början på något otrevligt. :skygglappar
Pipelinen behöver givetvis bevakning för att puckade aktivister eller puckade terrorister (skillnad odefinierbar) inte ska få för sig något dumt. Personligen ser jag hellre att ryska räktrålare spanar på oss i "hemlighet" än att deras Baltiska flotta ligger och skvalpar utanför Gotland.har du några länkar till den pipelinen i fråga?
vad är så otrevligt ifall de ska bevaka den pipelinen, varför de nu skulle behöva göra det, knappast att bevakning kommer ske på svenskt vatten.
Och vem skall ha gasen? Jo, tyskarna! Resten kan ni räkna ut själva...En kommande pipeline i Östersjön med placering i svenskt vatten som ska bevakas av ryska militärfartyg är absolut inte inskränkande eller början på något otrevligt. :skygglappar
Tyskarna då, mottagarna av gasen, vilka baksluga avsikter har de? Världsherravälde? Är tyskarna och ryssarna i maskopi?Det är bara ett sätt för ze russkis att ha mer hävstångseffekt och makt över Baltländerna.
Du behöver inte göra dig till gubben, du är tillräckligt fånig ändå.Tyskarna då, mottagarna av gasen, vilka baksluga avsikter har de? Världsherravälde? Är tyskarna och ryssarna i maskopi?
Tänk, just ordet "fånigt" var vad jag tänkte när jag läste ditt första inlägg om saken.Du behöver inte göra dig till gubben, du är tillräckligt fånig ändå.
Pipelinen behöver givetvis bevakning för att puckade aktivister eller puckade terrorister (skillnad odefinierbar) inte ska få för sig något dumt. Personligen ser jag hellre att ryska räktrålare spanar på oss i "hemlighet" än att deras Baltiska flotta ligger och skvalpar utanför Gotland.
http://www.nord-stream.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Nord_Stream
1. Grovt förenklat för att de har råd och för att de verkar ha utrikespolitiska ambitioner av tuppfäktningskaraktär.
2. De gör både och, framst moderniserar man mha enorma materialinköp och -utveckling men vissa saker är under utbyggnad, till exempel har man utfäst ett mål att på 10-20 års sikt skaffa världens andra största flotta (Idag innehar Royal Navy den platsen) med bland annat sex hangarfartygsstridsgrupper.
Sverige är inte ens mottagare av gasen så vad är problemet?
Sverige är inte mycket att spana på...
korkat av ryssarna att sätta upp såna mål, skulle de mot förmodan försöka avnända sig av denna flotta i fientlig mening kan britter och amerikaner lätt spärra av utloppet mellan sverige och danmark varpå ryssen sitter fetfast i sin lilla bukt.
korkat av ryssarna att sätta upp såna mål, skulle de mot förmodan försöka avnända sig av denna flotta i fientlig mening kan britter och amerikaner lätt spärra av utloppet mellan sverige och danmark varpå ryssen sitter fetfast i sin lilla bukt.
Så att de kan placera sina hangarfartyg och ha ett par hundra stridsflygplan 100 mil närmre resten av europa?
Att de blir "blockerade" i öresund är nog det minsta problemet om de lägger östra delen av Europa under sig.
större delen av ryska flottan är knappast placerat i st.petersburgområdet
Mycket sällan man ser så många dumma uttalanden från en och samma person på så kort tid.
Är du född sådan eller låtsas du bara?
hur tänker du nu?
visst, de kommer kunna jämna tysklands, polens, danmarks östra och baltikums västra strandremsor med marken men sen då?
de har ju ingen som helst möjlighet att anfalla britterna, fransmännen, spanjorerna, amerikanerna eller någon annan utanför baltiska havet...
sen att de kan frakta folk, material och verktyg/vapen sjövägen är en sak, men för resten av europa som kan skicka sakerna landvägen för att möta upp det ryska hotet kommer det ju gå bra mycket fortare.
förvisso sant, men resten är ändå infryst i tundrans is så den spelar ingen roll.
förklara då vad de har att spana på i Sverige, tror du att de skulle invadera Sverige?
Det finns väl en anledning till att man inte ökar försvarsbudgeten eller menar du att regeringen är helt inkompetent?
..tyvärr är inte världen sådan idag, och då du inte verkar förstå det så tänker jag inte ödsla tid med att förklara det. Slöseri med tid, verkar det som. Hejdå.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|