Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hur erövrar man ett land? Ett sätt är att starta med en strandremsa för att sätta iland sina soldater och maskiner, som får ta över resten av landet. Du tänker bra långt du.
som sagt, resten av europa kan mobilisera landvägen inåt land och stoppa den landsatta styrkan där. du vet, det får bara plats ett begränsat antal man på en båt medans ett land rymmer hela den militära delen av befolkningen
Då tar vi en geografi-lektion.
Rysslands karta
Som du ser är deras MINSTA kust det baltiska havet.. Kusten mot stilla havet är uppskattningsvis längre än hela Europas samlade kust mot Atlanten.
Om du tittar uppe i högra hörnet på kartan kan du även se att Ryssland och USA är grannar. Mer eller mindre ett stenkast ifrån varandras fasta land...
självklart ser jag det, men har DU sett att det är en jävla omväg till allt annat "norrifrån"? det du inte verkar ha tänkt på är att det bara är den västra sjättedelen (ungefär) av landet som är någorlunda "tätbefolkat" och att resten består av is. hade du tänkt att hela armén skulle åka skidor alla de hundratals mil det trots allt är till usa för att därefter åka båt över sundet (som de skulle ha fått varifrån?) och med klapprande tänder och blåfrusna näsor be de till tänderna beväpnade amerikanerna att ge sig?
Att fartyg färdas med närmare 20-25 knop är inte ovanligt, speciellt inte i militära flottor. 25 knop är knappt 50km/h, och de kan ta "fågelvägen".
Det tar oerhört mycket längre tid att färdas på land.
jämför du de 25 knopen till havs med de 100 km/h till lands och dessutom kortare vägar för sistnämnda och räkna om så får vi se vad du säger sen
Underbara citat. Citeras för att du inte ska kunna editera och ta bort det.
Det märks att du är ung.
jag har som princip att inte editera mina inlägg av andra orsaker än att jag ändrar mig rörande åsikter de förevisar. att du försöker trycka ner mig och mina argument är inte anledning nog så oroa dig inte