en mäj
Aha, då är du lägre stående en mäj.
en mäj
Aha, då är du lägre stående en mäj.
det tar ju den där båten till månen
maxfart!?
USS Missouri - Lika mäktigt i verkligheten som på bild. Om ni någonsin är i närheten av Pearl Harbor så missa inte att besöka henne.
Isbrytaren på bilden skall ha toppat strax över 21 knop vilket får anses som helt ok
Det påstås att den kan göra 29 knop under vattenytan. Kan nog stämma med tanke på att deras Typhoon, med betydligt större deplacement, skulle ha gjort närmare 26.
Den ryska Alfa-klassen ska ha nått 45 knop under vattnet och ska även ha testats ner till ett djup överstigande 1300 meter, titanskrov som var svindyrt....här snackar vi top of the line
Rolig "Tänk-om-de-blir-krig" diskusion...
För de som liksom tror att Ryssen måste gå landvägen eller vattenvägen för att invadera Sverige kan jag ju upplyssa att det finns falskärmssoldater.
Nu är jag inte så inne på Ryska armén etc etc men dom har nog tillräkligt med grabbar som kan "hoppa från himmelen" för att kunna nedgöra större delen av de svenska försvaret på väldigt kort tid.
Stämmer - dock är Alfaklassen inte hälften så brutal som Typhoon/Borei
RMT_Racing skrev:När vi ändå snackar fartyg:
*artilleriporr*
USS Missouri - Lika mäktigt i verkligheten som på bild. Om ni någonsin är i närheten av Pearl Harbor så missa inte att besöka henne.
en Caddillac varje gång...
Den där bilden hade jag som plansch på instruktörsrummet...
1800 Kg väger EN granat... du skjuter alltså iväg en Caddillac varje gång...
SSBN är otäcka skapelser. Bara tanken på hur mycket död och förintelse som är förpackat i en sådan för mig mest att rysa av avsmak. Synd att det fortfarande projekteras nya.
Om det nu blir krig någong gång så har jag inget emot att sitta ett par hundra meter under vattenytan..
För att till sist komma upp till vad ?
Nä, då fångar jag nog hellre långdistansmissiler med fältspade.
Nu vore det intressant om du visade var jag ska ha påstått att det här är "ett uttryck för rysk expansionism". Om du ursäkar mig så ska jag ägna mig åt andra, mindre fåniga, personer nu. Fåntratt. Grammofon. Fonetik!Man bygger en pipeline för att transportera gas från Ryssland till Tyskland. Man måste inte tolka det som ett uttryck för rysk expansionism.
Adresslappen på gasen är ovidkommande och det är aldrig mottagaren som har varit problemet.Sverige är inte ens mottagare av gasen så vad är problemet?
Sverige är inte mycket att spana på...
Precis som jag påpekade för Bingo så har jag inte påstått att ryssarna skulle invadera Sverige, för det tror jag inte att de skulle. Däremot skulle ansträngda politiska relationer inte gynna oss, vilket skulle kunna bli ett resultat av den här gasledningen.förklara då vad de har att spana på i Sverige, tror du att de skulle invadera Sverige?
Det finns väl en anledning till att man inte ökar försvarsbudgeten eller menar du att regeringen är helt inkompetent?
Haha, tänk att vara så kaxig...Nu vore det intressant om du visade var jag ska ha påstått att det här är "ett uttryck för rysk expansionism". Om du ursäkar mig så ska jag ägna mig åt andra, mindre fåniga, personer nu. Fåntratt. Grammofon. Fonetik!
suck.. man kan väl glädjas över att du presenterar typexemplet av en person vars argument sinar; du märker ord. Dum känner man sig först när man påstår något som är fel och sedan blir rättad av en smartare person, men så är inte fallet härHaha, tänk att vara så kaxig...
Vi börjar med begreppet expansionism:
"...more commonly expansionism refers to the doctrine of a nation's expanding its territorial base (or economic influence) usually by means of military aggression."
Sen tar vi ditt inlägg:
"Det är bara ett sätt för ze russkis att ha mer hävstångseffekt och makt över Baltländerna."
Fattar du nu vad det är du skriver eller skall jag förklara det för dig, fast långsammare
En annan rolig sak förresten. "mer hävstångseffekt". Haha, det är humor av rang. Inte bara hävstångseffekt, utan mer hävstångseffekt. Jag tror inte att du vet vad hävstångseffekt betyder.
Du känner dig rätt dum va?
Nja, det är en "råttan i pizzan myt" att de rör sig så mycket...
Åter till Iowa-klassen: 6 meter rör sig skutan i sidled vid en bredsalva - fatta krafterna som är i rörelse!!!!
...
Nej, du har rätt.. Världsledande forskning inom framförallt militärteknik är inte mycket att hurra över, inte heller djup diplomatisk förbindelse med västvärldens underrättelsetjänster.
Mm, kanoner är roliga saker för pojkar. De två tyska skapelserna är typexempel på varför tyskarna förlorade kriget, felprioritering deluxe. Den första modellen var väl mer eller mindre kass medan den andra (Dora) åtminstone lyckades panga iväg ett tiotal laddningar. Har sett en siffra på att kanonerna hade sin egna lilla armé, nästan 2000 personer avsattes för att vakta, underhålla och operera en av dessa kanoner. Sanslöst.Vad fint ni pucklar på varandra...
*not*
Var snälla istället och försök iaf förstå vad andemeningen i den andres budskap är.
Åter till Iowa-klassen: 6 meter rör sig skutan i sidled vid en bredsalva - fatta krafterna som är i rörelse!!!!
Fler kanoner jag älskat:
Schwere Gustav, http://en.wikipedia.org/wiki/Schwere_Gustav
Adolfkanonen (vilken jag oxå besökt), http://hela.com.pl/galerie/trondenes/trondenes-no.htm och
Pariserkanonen. http://fr.wikipedia.org/wiki/Pariser_Kanonen
men vad som händer efter det finns inte på deras horisont.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|