Sälja mc, ska det va så här??

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jag ser inte problemet. Om man får ett bud som man inte är nöjd med så är det väl för fan bara att skita i att svara på SMS eller e-mail...? Eller bara slänga på luren om man blir uppringd...? Varför lägga ner tid på att argumentera eller driva med någon som ändå inte kommer att köpa varan till det pris du vill...? Min tid är värd mer än så.

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Jag ser inte problemet. Om man får ett bud som man inte är nöjd med så är det väl för fan bara att skita i att svara på SMS eller e-mail...? Eller bara slänga på luren om man blir uppringd...? Varför lägga ner tid på att argumentera eller driva med någon som ändå inte kommer att köpa varan till det pris du vill...? Min tid är värd mer än så.

Rakt svar från en Norrbottning :hihi

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Rasist much?

Blir du lurad så är det minst lika mycket ditt fel. Andelen oärliga är lika stor här som i andra länder.

Sålde hoj förra året och den killen kunde knappt skilja på fram och bak jag fick tom visa hur man kollade oljan. Fick något mail där jag erbjöds snabb affär 20kkr under utsatt pris.

Buhu, buhu.
Man får inte säga att mångkultur innebär flera kulturer.
PK, much?

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Idiot much?

Ja det har blivit mer lurendrejeri nu förtiden tack vare öppnare gränser, uppenbarligen vet du inte va faan du pratar om.
Sen visar du tydligt med din subtila "Svensk-rasism" att du inte har ditt ursprung i Sverige, pojke lilla :pannkyss

Mina föräldrar och deras familjer kommer från Dalarna och Härjedalen de senaste hundra åren eller så och det är väl chockerande för dig att vi valde att utvecklas under tiden vilket du tydligen undvek...

Grejen är att jag inte bryr mig var du kommer ifrån, vem du ligger med eller vad du tror på utan endast stör mig på idioter och dom finns i alla läger och samhällsklasser.

Det som verkligen stör mig är att många här som svär över de öppnare gränserna säkert inte har några problem att handla mc-delar och dylikt från samma länder tullfritt. Likadant som jag många gånger sett folk som gillar uttrycka sig negativt om invandrare handla pizza av Mohammed.

Faktum kvarstår att det är verkligen ditt eget fel om du blir lurad i en mc-försäljning och att lägga tid på att hetsa upp sig över skambud och bedragare är verkligen att öda tid på ingenting. Att få dessa är för mig samma sak som skräppost och jag ser ingen klaga överdrivet på detta?

Last edited:

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Finns det inte auktionssiter i Sverige så man slipper sköta budgivningen manuellt?

Jag handlar framförallt hos den lokala nasaren, mestadels för att han är en härlig kuf som håller liv i en MV/Ducati-firma i garderobsstorlek och som faktiskt reparerar/renoverar hellre än att bara byta delar. Lite yrkesstolthet och gedigen kunskap helt enkelt - betalar gärna extra för det.

Har inte han, som för övrigt titulerar sig både Chairman och President, det jag behöver så handlar jag på Yahoo Auctions, som är att jämställa med eBay här i Japan. Smidigt för alla inblandade - jag kan hitta och beställa det jag behöver mitt i natten, ofta med leverans nästa dag, och säljaren kan högaktningsfullt ignorera de bud han/hon inte är intresserad av.

Nu tillhör jag vill-ha-allt-nu generationen, vilket innebär att det mesta klubbas till Buy-It-Now pris, vilket i sin tur leder till snabba och smidiga affärer.

moddlaren

Guest
Det är inte bara på blocket det kommer skumma förfrågningar:hihi

Hej kära
Jo jag kom över dina Efterlysningar och jag vill bara berätta för dig med
detta några ord till mig som jag har objektet i ovanstående ämne för
försäljning med alla dess reservdelar och delar .... ger mig ett samtal på
eller skriva mig ett mail för att göra ditt intresse känt och jag kommer att få tillbaka
till dig med alla
mina uppgifter och information.hope att höra från dig snarast
bästa hälsningar Walter Rodriquez

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Mina föräldrar och deras familjer kommer från Dalarna och Härjedalen de senaste hundra åren eller så och det chockerande är väl för dig att vi valde att utvecklas under tiden vilket du tydligen undvek...

Grejen är att jag inte bryr mig var du kommer ifrån, vem du ligger med eller vad du tror på utan endast stör mig på idioter och dom finns i alla läger och samhällsklasser.

Ack du stackars hjärntvättade lilla pojke - du ska se att du också växer upp en dag........ :fakta

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Det verkar vara lite för högt i tak här, på den gamla goda tiden var inte personangrepp tillåtet.
Denna sida har blivit vidrig på sistone :tummenner

Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Det som verkligen stör mig är att många här som svär över de öppnare gränserna säkert inte har några problem att handla mc-delar och dylikt från samma länder tullfritt. Likadant som jag många gånger sett folk som gillar uttrycka sig negativt om invandrare handla pizza av Mohammed.

Faktum kvarstår att det är verkligen ditt eget fel om du blir lurad i en mc-försäljning och att lägga tid på att hetsa upp sig över skambud och bedragare är verkligen att öda tid på ingenting. Att få dessa är för mig samma sak som skräppost och jag ser ingen klaga överdrivet på detta?

Jasså? Det är vad som verkligen stör dig? Att folk har problem med ökad kriminalitet samtidigt som de köper delar från företag som befinner sig i länder där kanske många kriminella kommer ifrån. Har jag tolkat det rätt?
Så man ska alltså inte få köpa delar från legitima företag o samtidigt irritera sig över ökad kriminalitet (oavsett ursprung)
O att man stör sig på att människor med invandrarbakgrund begår mer brott procentuellt än svenskar (o då även trots att dom är en minoritet) borde då alltså innebära att man automatiskt ska ha problem med en hederlig o skötsam pizzabagare?
O du har inte heller hört talas om att de som oftast blir lurade är de som har några år på nacken och inte är så klara i skallen (oavsett om det gäller irländska asfaltsläggare, dörrpåringande skojare, blufffakturor etc). Ska de få skylla sig själva..o ska resten av oss inte inse att problemet har ökat och samtidigt ignorera det för att det inte drabbar oss som är friska eller inte lika godtrogna/lättlurade.
Så många fel i ditt resonemang..

Last edited:

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Men för helvete.
Det är precis lika många idiot-Ali som idiot-Anders som hör av sig till mig. jag har nu 2 seriösa köpare på hojen, en med "icke-svenskt" namn och en Fredrik. Jag skiter fullkomligt vad fan folk kommer ifrån bara de beter sig som folk.
Jag trodde detta var en tråd om muppiga köpare på blocket och lite bedrägerier, inte ännu en där det ska bjäbbas invandrare, politik, tiggeri osv.

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Men för helvete.
Det är precis lika många idiot-Ali som idiot-Anders som hör av sig till mig. jag har nu 2 seriösa köpare på hojen, en med "icke-svenskt" namn och en Fredrik. Jag skiter fullkomligt vad fan folk kommer ifrån bara de beter sig som folk.
Jag trodde detta var en tråd om muppiga köpare på blocket och lite bedrägerier, inte ännu en där det ska bjäbbas invandrare, politik, tiggeri osv.

Inte för att jag orkar ge mig in i den debatten men allt som oftast så visar sig "Fredrik" och "Martin" egentligen heta Fahkir och Muhammed med ett telefonnummer som inte går att se ägaren till.

För övrigt finns det väl ungefär 9 gånger så många svenskar som araber i landet så om det lika ofta är idiot-Fredrik som idiot-Ali så är väl det också en varningsklocka.

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Hoj
2015, BMW S1000R
En tråd full av psykologer som pratar begagnatmarknad, trodde hjärnskrynklare tjänade bra med kosing:fyllisar

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Inte för att jag orkar ge mig in i den debatten men allt som oftast så visar sig "Fredrik" och "Martin" egentligen heta Fahkir och Muhammed med ett telefonnummer som inte går att se ägaren till.

För övrigt finns det väl ungefär 9 gånger så många svenskar som araber i landet så om det lika ofta är idiot-Fredrik som idiot-Ali så är väl det också en varningsklocka.

Ja med tanke på tongångarna här så är det kanske så att man måste kalla sig för Martin om man heter Fahkir.

Men lite förvånad blir jag ändå att detta upplevs som ett problem på mc-marknaden, jag har bytt hoj ett antal ggr senaste åren och de flesta affärerna har varit privat. Inte en endaste gång har det varit en invandrare som har hört av sig (bortsett från de obligatoriska pay-pal skojarna)

Däremot har jag sålt en och annan bil till invandrare utan att bli blåst eller på annat sätt förnärmad av deras närvaro.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Det verkar vara lite för högt i tak här, på den gamla goda tiden var inte personangrepp tillåtet.
Denna sida har blivit vidrig på sistone :tummenner
Ändå får jag dagligen höra att det modereras för hårt och att alla moderatorer är för pk och skitnödiga i största allmänhet.

Föreslår att vi låter tråden återgå till sitt ursprungliga ämne.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vare sig man tål ett skambud eller inte så slösar de min tid och är ganska tröttsamma. Det kan ringa någon som inte ens läst annonsen. Senast sålde jag en trasig VW Transporter med elfel som gjorde att den inte startade, vilket jag tydligt beskrev i annonsen men ett lågt pris drar ju till sig idioter som en koskit drar till sig flugor så ändå ringer träskallar och frågar om de kan köra köra den till Göteborg etc.
Andra skickar SMS att de kan komma ikväll och hämta den direkct om jag släpper den för X kr. Att de har över 100 mil resa verkar de sällan fatta.
Var precis på väg att ta bort annonsen och annonsera ut den i delar för att slippa alla idioter när en ryss kommer och köper den, prutar bara en femhundring och frågar inte ens om det fanns sommardäck så han fick bara vinterdäcken som satt på.
Det komiska var att hans brytning och språk via sms mm gjorde att jag var rädd för att det var någon slags scammer som dök upp. Troligen har en och annan säljare avpolletterat honom som oseriös innan han kom till mig.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ändå får jag dagligen höra att det modereras för hårt och att alla moderatorer är för pk och skitnödiga i största allmänhet.

Föreslår att vi låter tråden återgå till sitt ursprungliga ämne.

Tänkte väl passa på att flika in här att jag tycker ni moderatorer gör ett jättejobb, och ni är uppskattade.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Jo, jag brukar ge motbud iofs, men det är i princip aldrig någon här i landet som kan ge mer än ett bud ändå. :( Men, stör man sig på något så är det ju fantastiskt lätt att skita i det och gå vidare och på så vis vara mer nöjd med dagen rent allmänt när den är till ända.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Blocket kryllar ju lycksökare på andra sidan också, för en månad sedan hörde jag av mig angående ett "priceless" objekt som ville ha in bud. Jag mailade lite frågor samt även en fråga om ungefär vad de tänkt sig.

Fick svaret
"För närvarande ligger budet på 175000 plus moms"
vilket var långt mer än vad jag tycker är motiverat. En månad senare är objektet fortfarande inte sålt och de har prutat till 125kkr + moms. Fortfarande för dyrt.

Ungefär samma historia på en "priceless" tvåhjuling ger mig följande svar:
Jag har fått bud mellan 4000 och 10000 så nu sitter jag och svarar för att höra hur seriöst det är.Om du lägger ett bud är du ju med, man vet ju aldrig vad som blir kvar i slutändan."
Än mer fantastiska är att detta var ett dygn efter att annonsen lades in, en månad senare är tvåhjulingen fortfarande inte såld utan fortfarande till salu. Jag mailar igen och bjuder 3000 kr vilket är lite lågt men inte orimligt, men får svaret att det finns flera bud på det dubbla. Trots det är objektet kvar.
Vissa verkar försöka göra om Blocket till någon slags Tradera med dold budgivning. Och den här tvåhjulingen tror jag att säljaren faktiskt lyckas få såld en bit över dess rätta marknadsvärde genom att lura i folk att Molgan bjudit mera.

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
Ingen :´(
Kan nämna att det är samma laj med företagsannonser med :/

En riktig underlig människa köpte en produkt med en viktangivelse. Sedan returnerar denne varan med hänvisning till att det stod en högre vikt på fraktsedeln :va

Sist jag kollade kör inte DHL etc emballaget inpå utan det är vikten på själva kollit inklusive emballage som det debiteras för.

Sålde en gammal dieselbil med automat på blocket.. En glad ryss från Stockholm köpte den osedd och skickade upp en löpare och körde ned den till 08land..

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!