Kul!
Kul!
Wankel-Sukan har luftkylda avgasrör av en ovanlig modell. Den hade ju problem med kylning generellt.Lånade en RE-5 i Linköping av en lumparkompis för att blåsa ner till västkustvänner som låg med båt i Gamleby.
View attachment 501123
First edition med fungerande kakburk.
"Harmonisk" är inte det första man tänker på... Wankeln är ju enskivig, så den börjar som en enstånka, men mycket hårdare och charmlöst. Den klättrar sedan upp i varv, men ovilligt och tungt - och med en massa trista "trappor" i effektutvecklingen.
Ganska precis motsatsen till vad man väntade sig. Lång men ändå vinglig och spårkänslig. Ovillig att byta spår
Yamaha Tr1
View attachment 501124
The original gångjärnshoj.
Bytlånade min Laverda mot denna med en resekompis några mil på väg ner till Jugoslavien. Jag pekade på flera bra fickor att svänga in och byta tillbaka på, men färden fortsatte flera mil extra.
Jag behöver feedback från styre, fotpinnar och sadel som överensstämmer med det ögonen ser. Eftersom BMW gjort allt för att få bort vägkänsla i GS så blir jag illamående.Bandit 600 Girliebike..Haha du är ju för söt...Nu retar du upp gubben! Så feedbacken är bättre på din cbr 87? än en 1200gs!? Det gör mig illamående! Och vilken feedback söker du? Berätta!
Den gjorde det jag förväntade mig även om det hade varit passande med mer drag i mellanregistret än på toppen.Jag är glad att du inte nämnde din XTZ750 i detta sammanhang.
Tack!Ja snorunge .. ..ingen riktig bandit olje luft kylt ska de vara!
Wankel-Sukan har luftkylda avgasrör av en ovanlig modell. Den hade ju problem med kylning generellt.
För inte har det med någon inblandning av luft innan avgaserna lämnar ljuddämparna?
Vi är mer eniga på dessa ämnen än en del andra…Jag behöver feedback från styre, fotpinnar och sadel som överensstämmer med det ögonen ser. Eftersom BMW gjort allt för att få bort vägkänsla i GS så blir jag illamående.
Jag har samma problem i många bilar.
Den gamla Hondan filtrerar inte bort speciellt mycket alls.
Jag tyckte inte den var undermålig men det var kanske en senare. Demo med lite lull.Ska lägga till en hoj
Yamaha MT09 2019
Hur Yamaha kan till verka en mc med så dålig väg hållning och fördröjning i gasen är helt otroligt
Provkörde 2st med samma problem som var helt nya och exakt samma problem wobbel tendenser och fördröjning i gasresponsen
Fick för mig att jag inte direkt kört ngn dålig hoj men dock tråkiga.Ska lägga till en hoj
Yamaha MT09 2019
Hur Yamaha kan till verka en mc med så dålig väg hållning och fördröjning i gasen är helt otroligt
Provkörde 2st med samma problem som var helt nya och exakt samma problem wobbel tendenser och fördröjning i gasresponsen
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|