Sär skrivning......WTF!!!!

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
.....

Bifogat

• hdpab.jpg
    hdpab.jpg
    43.9 KB · Visningar: 33

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Erkänn, du har flippat och även börjat säga "ja ja ja!" och "nej nej nej!" när du håller med eller är emot folk i Götttellabörg. :D

Naj naj naj! Så säger jag inte hööördduu!

Å nej. Snart kommer jag väll få byta namn till Glenn Sven och köra med 2 kg baksnus under läppen, för att sedan söka jobb på volvo. Det är nog kört för min del nu, kommer bli arkebuserad så fort jag kommer tillbaks till Stockholm. :(

Last edited:

bOnKe

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2005
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS -84
Det verkar som att de flesta tror att detta har med utbildning att göra. Så är det säkert i många fall och i vissa fall är jag tamejfan övertygad om att det är ren dumhet. Men, jag har som ett exempel en kollega som är högutbildad, vältalig och professionell på alla sätt och vis. Hans enda problem är vid rapportskrivning där han särskriver något fruktansvärt. Stavningen är ju såklart inga problem eftersom Officepaketet har stavningskontroll, men som någon nämnde tidigare så slår den ju inte larm vid särskrivning. Vad som felas här har jag ingen aning om, men det kanske är någon mild form av dyslexi?

Det är väldigt jobbigt för en ordpolis som mig att läsa särskriven text. Flytet förstörs helt och det tar evigheter att ta sig igenom en rapport på ett antal sidor när man hela tiden måste stanna upp och tänka till vad fan som menas.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Dö tjäjjään!

Jag SÅG faktiskt den, redan då jag skrev!
Men! Jag sket i den du!
(jag VISSTE nämligen att det skulle komma en petimeter och anmärka snart nog... :p :FU )

Men..återigen, (som jag sa i inlägg SJU) denna tråd handlar inte om stavning, inte heller tillfällig särskrivning, utan om systematiska fel, och i detta fallet, och i DENNA tråden: SÄR SKRIV NING! :fatta!

:D

Jo men du vet att jag alltid kommer att förbli en retsticka i all framtid när det gäller dig nu.

Men jag får väl prata om Styv pappa och Skum tomte eller något istället då. :hihi

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det verkar som att de flesta tror att detta har med utbildning att göra. Så är det säkert i många fall och i vissa fall är jag tamejfan övertygad om att det är ren dumhet. Men, jag har som ett exempel en kollega som är högutbildad, vältalig och professionell på alla sätt och vis. Hans enda problem är vid rapportskrivning där han särskriver något fruktansvärt. Stavningen är ju såklart inga problem eftersom Officepaketet har stavningskontroll, men som någon nämnde tidigare så slår den ju inte larm vid särskrivning. Vad som felas här har jag ingen aning om, men det kanske är någon mild form av dyslexi?

Det är väldigt jobbigt för en ordpolis som mig att läsa särskriven text. Flytet förstörs helt och det tar evigheter att ta sig igenom en rapport på ett antal sidor när man hela tiden måste stanna upp och tänka till vad fan som menas.

Han kan ju inte vara speciellt högutbildad inom svenskan då det är där skon klämmer, är det inte ett krav på minst svenska B numer på högskoleutbildningar och uppåt?
Har man hängt med på en lektion för 10-åringar så har man lärt sig hur man skriver korrekt. Och att man slarvar lite när man skriver här men nån jävla måtta får det vara och skulle någon skriva en rapport på det viset du beskriver så är det i sig en anledning till att skicka människan på en kurs eller ge honom en rejäl jävla varning där man förklarar att han ryker vid nästa särskrivning :D

bOnKe

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2005
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS -84
Det finns folk i höga projektledarroller på min arbetsplats som särskriver. Jag var med på ett möte där personen i fråga roddade i ett Excelblad under tiden och gjorde anteckning. Han särskrev som fan. Det var såklart ingen som sa någonting, han var ju projektledare. Problemet är att jag tror ingen hade sagt något även om det så var en 10-åring som skrev. Det börjar bli mer och mer accepterat och det är oroväckande.

Jag håller fast vid att folk som särskriver och som inte kan skylla på dyslexi eller något annat är dummare än andra. Hur svårt kan det vara att skriva ett ord som det låter!

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det finns folk i höga projektledar roller på min arbets plats som sär skriver. Jag var med på ett möte där personen i fråga roddade i ett Excel blad under tiden och gjorde anteckning. Han sär skrev som fan. Det var såklart ingen som sa någonting, han var ju projekt ledare. Problemet är att jag tror ingen hade sagt något även om det så var en 10-åring som skrev. Det börjar bli mer och mer accepterat och det är oro väckande.

Jag håller fast vid att folk som sär skriver och som inte kan skylla på dyslexi eller något annat är dummare än andra. Hur svårt kan det vara att skriva ett ord som det låter!

Håller med. Tycker dock att det kan bli fel åt andra hållet när man skriver engelska och det faktiskt ofta ska särskrivas men det brukar lösa sig när man suger lite på det.

Dr.Bike

Guest
Jo men du vet att jag alltid kommer att förbli en retsticka i all framtid när det gäller dig nu.

Men jag får väl prata om Styv pappa och Skum tomte eller något istället då. :hihi

Mjä mjä mjää! ;)

Jag sticker in ett och annat stavfel - bara för att hålla dig på tå och i form!

Dr.Bike

Guest
Bra då kan jag äta godis idag med. :)

Du glömde kommat efter ordet bra. :blah

Eller så kunde du kanske ha haft en punkt, och sedan börjat på ny mening.
Meningsbyggnaden blir konstig utan skiljetecken efter ordet bra.
Likaså heter det inte: idag med. Det heter idag också! :D

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...