Pucken
Arbete ger frihet !
- Gick med
- 7 Feb 2006
- Hoj
- Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Erkänn, du har flippat och även börjat säga "ja ja ja!" och "nej nej nej!" när du håller med eller är emot folk i Götttellabörg.
You tell me! You seems to be the expert!
Det är nog kört för min del nu, kommer bli arkebuserad så fort jag kommer tillbaks till Stockholm.
Kanske inte expert, får referera till http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4171123&postcount=61
Dö tjäjjään!
Jag SÅG faktiskt den, redan då jag skrev!
Men! Jag sket i den du!
(jag VISSTE nämligen att det skulle komma en petimeter och anmärka snart nog... )
Men..återigen, (som jag sa i inlägg SJU) denna tråd handlar inte om stavning, inte heller tillfällig särskrivning, utan om systematiska fel, och i detta fallet, och i DENNA tråden: SÄR SKRIV NING!
Det verkar som att de flesta tror att detta har med utbildning att göra. Så är det säkert i många fall och i vissa fall är jag tamejfan övertygad om att det är ren dumhet. Men, jag har som ett exempel en kollega som är högutbildad, vältalig och professionell på alla sätt och vis. Hans enda problem är vid rapportskrivning där han särskriver något fruktansvärt. Stavningen är ju såklart inga problem eftersom Officepaketet har stavningskontroll, men som någon nämnde tidigare så slår den ju inte larm vid särskrivning. Vad som felas här har jag ingen aning om, men det kanske är någon mild form av dyslexi?
Det är väldigt jobbigt för en ordpolis som mig att läsa särskriven text. Flytet förstörs helt och det tar evigheter att ta sig igenom en rapport på ett antal sidor när man hela tiden måste stanna upp och tänka till vad fan som menas.
Det finns folk i höga projektledar roller på min arbets plats som sär skriver. Jag var med på ett möte där personen i fråga roddade i ett Excel blad under tiden och gjorde anteckning. Han sär skrev som fan. Det var såklart ingen som sa någonting, han var ju projekt ledare. Problemet är att jag tror ingen hade sagt något även om det så var en 10-åring som skrev. Det börjar bli mer och mer accepterat och det är oro väckande.
Jag håller fast vid att folk som sär skriver och som inte kan skylla på dyslexi eller något annat är dummare än andra. Hur svårt kan det vara att skriva ett ord som det låter!
Problemet är inte att lära ut, snarare att lära in.Det verkar onekligen som att skolan misslyckats på den här punkten.
En sak = ett enda ord.
Hur svårt skall det vara att lära ut?
Jo men du vet att jag alltid kommer att förbli en retsticka i all framtid när det gäller dig nu.
Men jag får väl prata om Styv pappa och Skum tomte eller något istället då.
Mjä mjä mjää!
Jag sticker in ett och annat stavfel - bara för att hålla dig på tå och i form!
Bra då kan jag äta godis idag med.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |