Jag var med om en allvarlig olycka för några månader sedan (http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=194047) då allt gick sönder förutom hjälmen (hojen, skydd, rådjur). Det måste vara ett mirakel att hjälmen inte ens fick en enda repa i olyckan! Så jag fortsätter nästa säsong med att använda den.
Bara för att smällen tog där framme så betyder ju inte det att inte krafterna transporteras runt i skalet.Skadan är ju på hakskyddet så den skyddar ju fortfarande bättre än en öppen hjälm som många åker med.
Men det ser ut att ha varit en hyfsat bra smäll
låter jätte smart......![]()
ja blev påkörd i somras och allt va helt förutom hjälmen som sprack helt. hade inte en enda repa på stället men lämna in det ändå och fick ett helt nytt. det ja hade va ca 4 månader gammalt.
men som sagt better safe then sorry, speciellt skallen.....
låter jätte smart. hade inte en enda repa på stället men lämna in det ändå och fick ett helt nytt.
Ehhh....?
Så om ja får en fenderbender med bilen, så ska jag kräva nya kläder. Även om dom ja hade på mig inte gick sönder?![]()
Vad i helvete var det för förs-bolag som gick med på det här?
Jag vill byta till dom![]()
vet du varför det står att tappar du så köper du! när du provar hjälmar i affären?
hade inte en enda repa på stället men lämna in det ändå och fick ett helt nytt. det ja hade va ca 4 månader gammalt.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |