Så mycket bättre

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Ska vi ta det i klasser eller var och ett för sig? Du har ju stränginstrument, blåsinstrument, slagverk, klaviatur och säkert fler. Att härma ett instrument på digital väg är fusk OCH det låter illa :mad: Sen är de fula också, syntharna.

Jisses vilken trist inställning. Elinstrument då? Är det okej?

Själv bryr jag mig inte om hur ljudet framställs bara låtarna är bra. Även om jag aldrig skulle gå på en konsert av exempelvis Avicii eller SHM. Men det är mest för jag inte förstår hur man vill betala för att se någon spela en cd-skiva. Det kan jag göra själv hemma.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
OK. Jag också. :rodnar
Men inte hela! :mattias

Jag stör mig på konceptet brutalt:
Skådisunge med bak och framvänd keps och grava vänstertendenser gör trallvänlig dansmusik med någon typ av underground-paketering.

Avicii är Trance Dance.

:youregonnagetit

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
OK. Jag också. :rodnar
Men inte hela! :mattias

Jag stör mig på konceptet brutalt:
Skådisunge med bak och framvänd keps och grava vänstertendenser gör trallvänlig dansmusik med någon typ av underground-paketering.

Avicii är Trance Dance.

:youregonnagetit

Yep, han har verkligen svängt i sitt sound.
Förmodligen ligger det en smart marknadsmänniska bakom hela produktionen, för jag kan inte tänka mig att en 25-åring rätt vad det är bara får en ny musiksmak och börjar göra helt annan musik.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hörrö Liberalen. Nu är du ute och cyklar. Skärp dig!

Nänä, techno och sånt skräp växer man ifrån runt 20 :fakta Riktig musik görs av människor som Neil Young till exempel. De kan utan problem komponera ihop alla instrument, riktiga sådana, och få det till grym musik.
Just ja, sen sjunger de ju också oftast. Avitchi eller vad han nu heter, Shm och annat blaj, de sjunger väl inte? Nu har jag aldrig lyssnat på deras musik och kommer antagligen inte göra det heller men jag har svårt att tro att de sjunger. Inte i det lilla jag har hört.

Så här ser synthare/technos ut --> :banana

Så här ser de med riktig musiksmak ut --> :rock

Men ok då, smaken är olika. Antingen bra, eller dålig.

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Ska vi ta det i klasser eller var och ett för sig? Du har ju stränginstrument, blåsinstrument, slagverk, klaviatur och säkert fler. Att härma ett instrument på digital väg är fusk OCH det låter illa :mad: Sen är de fula också, syntharna.

Håller med, syntharna är jävligt fula. Bleka, blodfattiga undernärda stackare. Säkert veganer hela högen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Apropå dålig musik, jag fick hem en gratiskopia av Cafe (från Sifo) där de intervjuade de största töntar/losers (i förvånansvärt positiva ordalag) jag ens hört talas om, Wiemat tror jag de hette.
Sammanfattning av 4-5 sidor:
Mobbat gäng från Uppsala startar band. Börjar sy sina egna kläder och sover med djurkadaver. Gillar död lukt och sprutar blod på sig själva och publiken. Påstår sig, då de inte kommit över mobbningen än trots att de är vuxna, tycka kadaver luktar gott. Spar på döda djur.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Apropå dålig musik, jag fick hem en gratiskopia av Cafe (från Sifo) där de intervjuade de största töntar/losers (i förvånansvärt positiva ordalag) jag ens hört talas om, Wiemat tror jag de hette.
Mobbat gäng från Uppsala startar band. Börjar sy sina egna kläder och sover med djurkadaver. Gillar död lukt och sprutar blod på sig själva och publiken. Påstår sig, då de inte kommit över mobbningen än trots att de är vuxna, tycka kadaver luktar gott. Spar på döda djur.

Spontant låter det där påhittat, eller en fabricerad grupp i försök att få uppmärksamhet.

Jag hoppas iaf att det är så.

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Drog en googlesökning, tror du syftar på Watain :7peta
Dom verkar lite speciella mot "vanliga" artister ja, hör ju lite till deras genre att sticka ut.

Men, vilken musik dom gör :kär

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...