Så trött på TV-sportens nonchalans mot allt utom meningslös FOTBOLL!!!!!!!!

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Man ska inte ta bort fotboll, hockey, handboll. Däremot skulle man kunna skippa golf och trav och lägga till lite mer mc-sport. Fotboll ÄR kul! :rofl

Slayer

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
cbr1100, XR600
"Enduro är den tyngsta sporten som finns! Räknas som värre än terränglöppning!"

Möjligtvis vad gäller uthållighet, men han skrev bara att

"Denna sporten kräver mer av utövaren..."

inte att det var just uthållighet det gällde.

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Poffer skrev:
Man ska inte ta bort fotboll, hockey, handboll. Däremot skulle man kunna skippa golf och trav och lägga till lite mer mc-sport. Fotboll ÄR kul! :rofl

ICKE Det är en ren töntsport :fatta!

Hawkmoon

Båge åkaren.
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
Cb125T
Fotboll är ju skitkul att titta på, jag vill ha mer av sånt och golf som är en underbar publiksport.
Att se några träskallar åka motorcykel i ett kärr kan man ju vara utan.

Martin73

Saknar min 929:a
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 400, har haft RD350-86, CBR900RR-96 & CBR929RR-00
Jag såg Buddha (eller vad han nu heter som brukar vara med i Mera Motor Racing) i depåområdet, så med lite tur kanske dom filmade oxå. Men det kan ju vara så att dom bara utnyttjade sina presspass lite?

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
Hawkmoon skrev:
Fotboll är ju skitkul att titta på, jag vill ha mer av sånt och golf som är en underbar publiksport.
Att se några träskallar åka motorcykel i ett kärr kan man ju vara utan.

Man somnar ju av alla dessa astråkiga champions leauge matcher, så satans drygt o se de springa runt efter bollen o det händer ungefär INGENTING. :huvet

Fotboll har alledes för stort utrymme i svensk tv. Kolla bara in dessa siffror:

2003 hade fotbollen ett snitt på 10.149 besökare per match. Tar vi STCC, största motorsportsserien i Sverige, som jämförelse hade de 12.590 besökare i snitt detta året.

Motsvarar dessa siffror utbudet i TV? Nej just det, skulle inte tro de... :rolleyes:

Hawkmoon

Båge åkaren.
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
Cb125T
men många ser fotboll på tv, för att det går, annars skulle det varit många fler på matcherna.
STCC det är bilar va? samma gubbar jämt som åker runt, tråkigt.

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
Hawkmoon skrev:
samma gubbar jämt som åker runt, tråkigt.

Samma gubbar som åker runt?

Inte speciellt insatt va...

Motorsport har mycket stora antal tittare. Redan 98, 99 hade "Race", som det hette då, tittare nära miljonen per program.

Hawkmoon

Båge åkaren.
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
Cb125T
vet inte om jag har råd med det ännu, men den verkar häftig, fan va de skulle glo nere i Flygmyra om jag kom på din hoj.

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Motorsport i TV blir det när förbundet (SVEMO) liksom fotboll, trav och golf pröjsar produktionsbolagen för att skapa TV. TV är dyrt att göra och vill man föra fram sporter så får man stå för en del av kostnaden själv.
Kolla hur mycket trav det sänds nu när Kanal75 producerar allt gratis åt TV4 som bara behöver stå för sändningskostnaderna, hade dom inte gjort det hade det max visats en halvtimme på söndagarna mot som nu när det sänds trav varje kväll. Problemet är ju stålar, kan man inte få svenska spel att lägga upp vadslagning på motorsport så bollen kommer i rullning?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hawkmoon, har blivit bannad för han är för jobbig och ung. Han verkligen visar sin ålder i sina inlägg.

Bort me bollsport nu.

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
Swedie skrev:
Hawkmoon, har blivit bannad för han är för jobbig och ung. Han verkligen visar sin ålder i sina inlägg.

Bort me bollsport nu.

:banana

Varför kan inte alla forum vara så här?! *tår i ögat*

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Swedie skrev:
Bort me bollsport nu.

Tss, bollsport äger...kan hålla med om att det visas en hel del. Bra tycker jag...men jag hade hellre sett att det utjämnades så att det var lika mycket mc/bil-sport som bollsporter :yoparty Mer motor åt folket :tummenupp

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Slayer skrev:
"Denna sporten kräver mer av utövaren än någon annan sport inklusive golf och fotboll."

Det är nog i att ta i lite väl mycket, va???

Jag tror visserligen inte att du på fullt allvar tycker så...

Har du någonsin kört enduro? eller sett live på en enduroåkare som kört novemberkåsan?
Du vet att dem får pressa i sig söta-krämer(eller vad det är) för att orka hålla ut.
Åkarna bara ramlar av hojarna och spy för att dem är så slut, dem har kramper i alla muskler i kroppen för att dem tagit ut sig så mycket, det är vad jag kallar uthållig sport :fakta

Enduro = uthållighet :fakta

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
akora skrev:
Har du någonsin kört enduro? eller sett live på en enduroåkare som kört novemberkåsan?
Du vet att dem får pressa i sig söta-krämer(eller vad det är) för att orka hålla ut.
Åkarna bara ramlar av hojarna och spy för att dem är så slut, dem har kramper i alla muskler i kroppen för att dem tagit ut sig så mycket, det är vad jag kallar uthållig sport :fakta

För att inte rada upp ett annat gäng motorsporter. Kolla bara in fysiken på Kenny Bräck. De kör ju lopp där de håller hastigheter runt 400 i timmtal. Var ju något lopp för nåt år sedan där hastigheterna helt enkelt blev för höga och förarna klarade inte av det. Kenny var den enda utav dem som gjorde det och inte fick fuckedup balanssinne av hastigheterna... Hans muskler är inte direkt små, något som hjälpte honom att klara den extrema crash han precis har varit med om.

De som kör F1, CART, IRL, LeMans, osv. (är inte så bra på mcsporten) har fysisk (för att inte tala om psykisk) kondition som närmast kan hittas hos maratonlöpare om inte än värre.

Slayer

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
cbr1100, XR600
akora skrev:

Läs hela tråden så ser du att jag mycket väl kan tänka mig att det krävs mer uthållighet i novermerkåsan än i t.ex. fotboll.

...och ja jag har kört enduro så jag vet att det är svin jobbigt!

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...