Så trött på TV-sportens nonchalans mot allt utom meningslös FOTBOLL!!!!!!!!

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Creds till TV4 skaraborg igår där Anders Eriksson var med och blev intervjudad faktist!.. Sedan så var det enduro med i Lilla sportspegeln igår också ;)

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Poffer skrev:
Och det är inte golf?? :7peta :hihi :rofl :tummenupp
jo, om man inte spelar själv :fakta :hej men gör man inte det då är det lika tråkigt som fotboll, curling, basket och alla andra jävla bollsporter. Mera motor i TV :tummenupp

Last edited:

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
Sen tror jag det blir en ond cirkel utav det hela ....eftersom motorsport inte uppmärksammas i media så blir ju intresset bland unga(eventuella talanger) inte lika stort att börja med med just motorsport. Detta leder till att dem stora stjärnorna uteblir, eftersom kvantitet leder till kvalitet.
Som det är nu börjar dessa blivande stjärnor med hockey eller nån annan fjollsport.

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
kawafreak skrev:
Mer motor i TV!
Jag tillhör ju då en minoritet även då det gäller motorsport,nämligen sidvagnscross, vi är ca 30-40 aktiva ekipage i sverige så med hangarounds kanske det finns ca 2-300 som är seriöst intresserade av sporten.

Ni försöker ju iaf få uppmärksamhet genom att posera framför kamerorna :crash

Bifogat

• CAST6JWH.jpg
    CAST6JWH.jpg
    79.9 KB · Visningar: 41

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
BJ_nkpg skrev:
Hmm... Bara en nyfiken fråga nu när vi ändå dissar TV-sporten... (Jag vet att det inte är motorsport men jag bor inte i Sverige nu så det är därför jag frågar) Har TV-sporten överhuvudtaget uppmärksammat att Rugby-VM precis har varit i Australien? :confused:
Svenska Rugbyförbundet såg faktiskt till att ViaSat Sport sände en hel del. Tyvärr betalkanal som jag inte har. Så till finalen tidigt lördagmorgon var det bara att våldgästa polare med tallrik på taket.

Det blev spännande trots det defensiva spelet. Det kassa vädret bjöd inte direkt in till bra spel. Bra öppning med försök av Australien. Wilkinsons avgörande drop var grym.
Grattis England till VM-guldet.

{Sthlm Exiles RFC rules!}

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Alla

Tycker det är så med alla motorsporter, om dom ens visar nåt från tex stcc/veidec troophy så är det max 1 min inslag.
Bort med fotbollen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
//D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
kawafreak skrev:
Mer motor i TV!
Jag tillhör ju då en minoritet även då det gäller motorsport,nämligen sidvagnscross, vi är ca 30-40 aktiva ekipage i sverige så med hangarounds kanske det finns ca 2-300 som är seriöst intresserade av sporten.
Nu i september då sista sm tävlingen gick i södertälje(ngn som var där?) så gjordes faktiskt ett inslag i tv, det första jag sett!! Det handlade mest om Conny och Johanna Strandberg (Johanna blev den första tjejen någonsin att ta vm poäng om jag inte minns helt fel)...
Visst det är fler som är intresserade av fjollboll men heter det inte public service...
Är det någon som tycker att det inte kan vara jobbigt med motorsport så kontakta mig så skall jag bjuda på en åktur... :D :D

Såg man dig på röforsloppet då kanske, i arboga? kom inte ihåg hur det gick för hemmahoppet detta år dock.....

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Jarle skrev:
jo, om man inte spelar själv :fakta :hej men gör man inte det då är det lika tråkigt som fotboll, curling, basket och alla andra jävla bollsporter. Mera motor i TV :tummenupp

Hehe, jo jag förstod det och håller fullständigt med. Var bara tvungen att lägga en kommentar då golf ju är ökänt för att det e så långtråkigt :tummenupp

matsa

Sporadisk
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Tyvärr inte...
Buster skrev:
Svenska Rugbyförbundet såg faktiskt till att ViaSat Sport sände en hel del. Tyvärr betalkanal som jag inte har. Så till finalen tidigt lördagmorgon var det bara att våldgästa polare med tallrik på taket.

Det blev spännande trots det defensiva spelet. Det kassa vädret bjöd inte direkt in till bra spel. Bra öppning med försök av Australien. Wilkinsons avgörande drop var grym.
Grattis England till VM-guldet.

{Sthlm Exiles RFC rules!}

Jo, att det visades på Viasat vet jag... Grymt kul att England tog hem guldet tycker jag... Själv ska jag kolla på finalen när jag kommer hem till Sverigen igen... :tummenupp Det sköna är att trots att man vet hur det gick så är det ju en ren fröjd att se de riktigt duktiga spela, så grym teknik! Wilkinson är ju äckligt bra med vänsterfoten :bow

kawafreak

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
kxf450 2008
Dee_cati skrev:
Såg man dig på röforsloppet då kanske, i arboga? kom inte ihåg hur det gick för hemmahoppet detta år dock.....

Nope är ganska ny på 3-hjulingarna men det har blivit en passion och nästa år då jävlar är det sm som gäller...

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras