Så trött på TV-sportens nonchalans mot allt utom meningslös FOTBOLL!!!!!!!!

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Slayer skrev:
Läs hela tråden så ser du att jag mycket väl kan tänka mig att det krävs mer uthållighet i novermerkåsan än i t.ex. fotboll.

...och ja jag har kört enduro så jag vet att det är svin jobbigt!

Okey, börjar bara bli trött på folk som aldrig testat enduro men ändå påstår att det inte kan vara så jobbigt.
Jag är sämst på att köra men jag gör det för att det är kul.

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Meissner skrev:
För att inte rada upp ett annat gäng motorsporter. Kolla bara in fysiken på Kenny Bräck. De kör ju lopp där de håller hastigheter runt 400 i timmtal. Var ju något lopp för nåt år sedan där hastigheterna helt enkelt blev för höga och förarna klarade inte av det. Kenny var den enda utav dem som gjorde det och inte fick fuckedup balanssinne av hastigheterna... Hans muskler är inte direkt små, något som hjälpte honom att klara den extrema crash han precis har varit med om.

De som kör F1, CART, IRL, LeMans, osv. (är inte så bra på mcsporten) har fysisk (för att inte tala om psykisk) kondition som närmast kan hittas hos maratonlöpare om inte än värre.

jo, jag vet :tummenupp

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
akora skrev:
Okey, börjar bara bli trött på folk som aldrig testat enduro men ändå påstår att det inte kan vara så jobbigt.
Enduro e skitkul! Men varje gång man kört tar det ett par dagar att återhämta sig! :rock

Slayer

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
cbr1100, XR600
akora skrev:

De som menar att det inte är extremt fysiskt krävande att köra enduro har givetvis inte testat, då hade de sagt annorlunda.

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV mille -02
Slayer skrev:
De som menar att det inte är extremt fysiskt krävande att köra enduro har givetvis inte testat, då hade de sagt annorlunda.

Snart drar Paris-Dakar igång igen, där kan vi snacka uthållighet; över 1100 mil i ökensand, hälften specialsträckor, 17 dagar (tror jag)...

Kolla denna krönika PG Lundmark har skrivit om Enduro som konditionsträning!
http://www.pgdakar.com/kronika/motocross/index.html :rofl

Slayer

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
cbr1100, XR600
Tokas skrev:
Snart drar Paris-Dakar igång igen, där kan vi snacka uthållighet; över 1100 mil i ökensand, hälften specialsträckor, 17 dagar (tror jag)...

Kolla denna krönika PG Lundmark har skrivit om Enduro som konditionsträning!
http://www.pgdakar.com/kronika/motocross/index.html :rofl

Ja, det är inte vem som helst som gör den trippen. Själv hade jag ju lätt klarat det. :rolleyes:

...och enduro är jäkligt underskattat som motionsform. Det är inte bara bra träning utan förbannat kul dessutom till skillnad från löpning som visserligen också är bra träning, men enbart smärtsamt.

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Samtidigt ska man inte jämföra äpplen med päron, vissa sporter kräver en enorm fysik medans andra kräver helt andra egenskaper, men man kan inte kalla det ena för mindre sport/idrott än det andra för det.

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
En annan sak....
Vad det gäller manlighetsfaktor så regerar cross, enduro Paris / Dakar mm...

Ta detta exemplet:

Titta på en match och ränka hur många gånger en spelare blir ledsen, ligger på marken och gråter eller trillar som stuntmän....
Då är det synd om dom små pojkarna och sedan tröstar dom säkert varandra efter matchen :kär och säger att den andre var dum...

Jämförelse:

PG kör i 100-120 knyck... Kommer till ett stalp och skall hoppa... Landar med framhjulet i kvicksand... Flyger av hojen och landar 30-40 meter framför den.
Han reser sig och kör resterande 40 milen på sträckan.

I intervjun frågar dom om han slog sig... Då svarar han:

"– Det vet jag inte.. Jag får känna efter när jag går och lägger mig" :tummenupp :tummenupp :yoparty :Bugar

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Jarle skrev:
Samtidigt ska man inte jämföra äpplen med päron, vissa sporter kräver en enorm fysik medans andra kräver helt andra egenskaper, men man kan inte kalla det ena för mindre sport/idrott än det andra för det.

Jo, det finns en sak som inte borde kallas sport utan träning för husor och hemhjälp, CUUURLIIING!!!!!

Skämt åsido, det borde vara mer blandning av sport/motorsport....

matsa

Sporadisk
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Tyvärr inte...
Hmm... Bara en nyfiken fråga nu när vi ändå dissar TV-sporten... (Jag vet att det inte är motorsport men jag bor inte i Sverige nu så det är därför jag frågar) Har TV-sporten överhuvudtaget uppmärksammat att Rugby-VM precis har varit i Australien? :confused:

Diversion

Guest
Svensson är oftast helt oinsatt när det gäller motorsport. Minns att jag satt hos en polare och det var någon dokumentär, där visades att Senna var halvdöd efter sina första lopp innan han fått till fysiken.

Polaren garva och sa, hur fan kan man bli slut av att köra en biljävel?

Öh tja kanske för att det är 3.5g i vissa kurvor och 6g i inbromsningar runt runt i en timme och 20 minuter...

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
BJ_nkpg skrev:
Hmm... Bara en nyfiken fråga nu när vi ändå dissar TV-sporten... (Jag vet att det inte är motorsport men jag bor inte i Sverige nu så det är därför jag frågar) Har TV-sporten överhuvudtaget uppmärksammat att Rugby-VM precis har varit i Australien? :confused:

Japp det har den, ett inslag på SVT tror jag.

Drkosmos

Asfalt och träd är hårda !!!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Letar.....
Det finns inget motor intresse i Sverige det vet ni väll.

Det är bara det att innan svt började sända Svenska rallyt 30min/dag. (tror dom började 99 eller 00)
Då hade ca 55,000st hittat ut i skogarna kring Karlstad för att se EN sträcka. Och det var 1998.

FINNS INGET MOTOR INTRESSE I SVERIGE...........

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tacka vet jag engelsk fotboll!!! Finns det nåt bättre än att samlas ett gäng polare och spela på stryktipset? I sportväg alltså.... För oss som spelar fotboll är det ju kul med mycket fotboll i sporten, men jag håller med dig om att de visar för mycket blaj som inte så många är intresserade av. Mer motorsport och NHL-hockey i sporten!!! Skönt med is-säsong så det blir lite hockey på tv....

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
Drkosmos skrev:
Det finns inget motor intresse i Sverige det vet ni väll.

Det är bara det att innan svt började sända Svenska rallyt 30min/dag. (tror dom började 99 eller 00)
Då hade ca 55,000st hittat ut i skogarna kring Karlstad för att se EN sträcka. Och det var 1998.

FINNS INGET MOTOR INTRESSE I SVERIGE...........

Svenska Rallyt har ju i snitt 300.000 besökare på plats varje år. Det är ju Sveriges överlägset största enskilda sportevenemang.

F1, Rally VM, IRL, ETCC, STCC, DTM, etc har bevakning bara i den svenska televisionen. Det säger väl lite om intresset.

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Ja vad fan hockey ju lite drag i, fotboll e ju bara långtråkigt, men det e klart det är nog lite roligare att titta på om man spelar. Presis som jag tycker om att titta på golf eftersom jag spelar golf.

Drkosmos

Asfalt och träd är hårda !!!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Letar.....
Meissner skrev:
Svenska Rallyt har ju i snitt 300.000 besökare på plats varje år. Det är ju Sveriges överlägset största enskilda sportevenemang.

F1, Rally VM, IRL, ETCC, STCC, DTM, etc har bevakning bara i den svenska televisionen. Det säger väl lite om intresset.

OBS !!!!!

EN STRÄCKA

Totalt var det en bit över 300,000st

kawafreak

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
kxf450 2008
Mer motor i TV!
Jag tillhör ju då en minoritet även då det gäller motorsport,nämligen sidvagnscross, vi är ca 30-40 aktiva ekipage i sverige så med hangarounds kanske det finns ca 2-300 som är seriöst intresserade av sporten.
Nu i september då sista sm tävlingen gick i södertälje(ngn som var där?) så gjordes faktiskt ett inslag i tv, det första jag sett!! Det handlade mest om Conny och Johanna Strandberg (Johanna blev den första tjejen någonsin att ta vm poäng om jag inte minns helt fel)...
Visst det är fler som är intresserade av fjollboll men heter det inte public service...
Är det någon som tycker att det inte kan vara jobbigt med motorsport så kontakta mig så skall jag bjuda på en åktur... :D :D

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras