Såhär går det när man bråkar med fel folk

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Jonte VSB R-T skrev:
2482124 Nä bara om din tränar tycker du gjort något fel. Jag skulle nog inte bli avstängd för att försvara mig. Men som i detta fall, ge igen tiofallt så ja.



Och det är kanske det man tränar upp? Sen så slår/sparkar nån som tränat bra mycket hårdare än folk som inte gjort det.

Folk som tränat mycket har oddsen på sin sida helt klart. Sen är det klart att alla situationer är olika men en boxare kanske på reflex vrider huvudet det där lilla extra så att slaget inte träffar så bra.
Jo precis men det jag menar är att även om jag tränar ju jutsu så är det svårt att träna upp beredskapen att göra rätt sak i rätt stund. Det bygger ju liksom på att man råkar ut för sånt där eller att man är en "het" en.

Airborne skrev:
2482772 Rena föredömen för kampsporten alltså.. :tummenupp Själv fick jag lära mig att undvika bråk och vara ödmjuk. För mig räcker det att jag VET att jag hade sopat golvet med dem. Tar gärna lite skit om det kan undvikas.
UNgefär så jag resonerar. Min tränares mantra är "vi är inte här för att lära oss slåss, vi är här för att lära oss undvika att behöva slåss".
Bästa sporten i försvar är 100mlöpning.
 
Last edited:

Gabor

Guest
Kimmerien skrev:
2498096 någon som vet vad detta är för "kampsport"?

är VÄLDIGT nyfiken... tack...

Crayzy martial art, ingen stil alls.

Enklast att försvara sig mot dessa är att springa fortare, eller skaffa 2 sådana här, praktiskt att ha under långrocken.....
 

Bifogat

  • calico100-22.jpg
    calico100-22.jpg
    11.4 KB · Visningar: 43
  • calico-cut.jpg
    calico-cut.jpg
    17.7 KB · Visningar: 43

Smallstone

Svart, Snabb, och MIN!
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Veddige
Hoj
Hornet -08
Så nu har jag läst hela tråden, tog fan en timme eller nått. riktigt kul bitvis =)
Snake tänk på att folk faktiskt läser dina inlägg! jag är ju oxå från varberg o jag får aldrig höra om monstret som slog ner en busslast med invandrare trots att det hänt så många gånger ( konstigt?). jaja kul läsning iallafall, tack.
Mvh Jocke
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
GsxrAbuser skrev:
2497713 Fattar ni inte när det räcker eller!? :mad:

VADÅ?? Komigendå!! Jag har tränat thaiboxning i typ 32 år och har vait i Kenya på träningsläger!!! FAN va grym jag blev där så passa er annaras BRASSA I HELVETE!!!!!!!!!!!!!!:D
 

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Ort
piteå
Hoj
Harley bygge
Silverryggen skrev:
2499065 VADÅ?? Komigendå!! Jag har tränat thaiboxning i typ 32 år och har vait i Kenya på träningsläger!!! FAN va grym jag blev där så passa er annaras BRASSA I HELVETE!!!!!!!!!!!!!!:D

:D :D
 

giacomo45

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Ort
Varberg
Hoj
En crecent
Va tvungen att regga och svara i tråden. Hittade disskutionen av en slump. Varbergare också, jag känner inte igen dig som startade tråden. Någon som letar bråk på stan vet jag att han inte är, Varberg är litet och man känner mer eller mindre igen dom som gör sånt. Jag är utläning, inte invandrare utan 2:a generations. Thaiboxarna här i stan är lugna som fan som jag sett det. Kampsportarna överhuvud taget. Men det är tråkigt att säga, men invandrarna är inte det. Bara dom senaste 2-3 åren har det skett stor förändring i stan mot det negativa. Jag vettifan om det bråket du nämner, men det är säkert sant. Skulle inte förvåna mig. Jag hoppas bara ni på klubbarna inte låter såna träna. Varberg är/vart riktigt sjysst stad.. men knarket,våldet kom hit som överallt annars.. lite senare dock men nu är det snart okontrollerat
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
giacomo45 skrev:
2611304 Va tvungen att regga och svara i tråden. Hittade disskutionen av en slump. Varbergare också, jag känner inte igen dig som startade tråden. Någon som letar bråk på stan vet jag att han inte är, Varberg är litet och man känner mer eller mindre igen dom som gör sånt. Jag är utläning, inte invandrare utan 2:a generations. Thaiboxarna här i stan är lugna som fan som jag sett det. Kampsportarna överhuvud taget. Men det är tråkigt att säga, men invandrarna är inte det. Bara dom senaste 2-3 åren har det skett stor förändring i stan mot det negativa. Jag vettifan om det bråket du nämner, men det är säkert sant. Skulle inte förvåna mig. Jag hoppas bara ni på klubbarna inte låter såna träna. Varberg är/vart riktigt sjysst stad.. men knarket,våldet kom hit som överallt annars.. lite senare dock men nu är det snart okontrollerat

Ut och rensa med dig då :tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top