Såhär går det när man bråkar med fel folk

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
GsxrAbuser skrev:
2492276 Du tycker alltså att jag är en vandrande risk?!
När jag skriver att jag håller inte ens till på stan, för jag undviker allt sånt skit!
Hur och när började du känna mig?!
Hur är jag privat!?
Hur behandlar jag människor som behandlar mej bra!?

Jag behandlar min medmänniskor som dom behandlar mej!

Tex om en kompis sviker mej, så skiter jag i honom "typ" bryter kontakten.

Den vadrande bomben är en människa som är så rädd för livet och folk som måste ta till vapen och andra metoder för att bevisa sej!

Det har jag aldrig gjort.

Kanske om du kände mej så skulle du veta vilken skjysst kille jag är.
Men det gör du inte så var snäll och behåll dina "ryckten" om mej för dej själv.

Skulle vilja se din syn på att dömma människor, mr nolife!

/over and out! Jonas
Tja, jag jobbar med våld, kriminalitet och hot och svaret är: Ja, du är en vandrande risk! Lyckligvis har du i alla fall till viss del insett det själv, vilket ju är bra. Men om du nu INTE var en risk: Varför behöver du då hålla dig borta från vissa situationer? Jag behöver dessutom inte känna dig pesonligen för att känna igen resonemanget om stolthet, hur snälla dem är och att det alltid är andra som "tvingat" dem till att försvara sin heder och förvånansvärt ofta även just påståendet om hur väl de behandlar folk som är snälla mot dem. Glömde jag skriva att de är lättkränkta och alltid motiverar sina dåd "de fick vad de förtjänade"?

Det är möjligt att du i verkligheten ä'r en väldigt snäll och trevlig kille men som du presenterar dig här så är du en fara för alla som beter sig på ett sätt som du inte har godkänt. Men som sagt: Jag är glad at du verkar ha insett det.
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
WestW skrev:
2493921 :rofl :rofl :rofl
Albanmagnet :tummenupp

En gissning är att det VBG_snake kommer gå under jorden efter detta
Fantastiskt kul tråd! Hoppas han kommer tillbaka snart och förgyller vår dag...

PS. Snygg bild du har som avatar ;))
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
bonny skrev:
2493694 Tja, jag jobbar med våld, kriminalitet och hot och svaret är: Ja, du är en vandrande risk! Lyckligvis har du i alla fall till viss del insett det själv, vilket ju är bra. Men om du nu INTE var en risk: Varför behöver du då hålla dig borta från vissa situationer? Jag behöver dessutom inte känna dig pesonligen för att känna igen resonemanget om stolthet, hur snälla dem är och att det alltid är andra som "tvingat" dem till att försvara sin heder och förvånansvärt ofta även just påståendet om hur väl de behandlar folk som är snälla mot dem. Glömde jag skriva att de är lättkränkta och alltid motiverar sina dåd "de fick vad de förtjänade"?

Det är möjligt att du i verkligheten ä'r en väldigt snäll och trevlig kille men som du presenterar dig här så är du en fara för alla som beter sig på ett sätt som du inte har godkänt. Men som sagt: Jag är glad at du verkar ha insett det.


Hej , käre Dr Phil.
Nu är det så här, om du verkligen skulle jobba med kriminella och våldsamma människor, så skulle du aldrig skriva en sån utverdering.

För att dömma en människa måste du samtal med honom öga mot öga och läsa människan, din förklaring här fördummar bara tidigare inlägg.

Jobbar själv deltid på ett Hem för unga tjejer som har hammnat snett.
Jag har aldrig dömt nån som sitter där, för jag vet inte alls hur dom skulle vara om dom TEX: inte hadde tagit amfetamin.

Sen att jag inte tar skit från någon betyder inte att min sambo eller min mamma eller liknade inte kan kasta skit på mig, men det är respekt!

Men om jag säger så här som ett exempel.
Jag är på stan det kommer 2 killar lr 1 kille som smutskastar mig!
Då håller jag inte käft.
Jag besvarar dem på ett likadant sätt som dom gör med mig.
Om dom hoppar på mig så slåss jag tillbaka.
med det menar jag att jag tar inte skit från nån.
Kanske formulera mig dåligt första gången.

Så Dr Phil, jag skulle vilja att du gorde en utverdering på dina påståånden.
Eller kanske byta inrikting med vad du jobbar med?
Kanske sopgubbe där du kan dömma dina arbetskamerater!?

/mvh Jonas
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
WestW skrev:
2493921 :rofl :rofl :rofl
Albanmagnet :tummenupp
Grabbar nu måste ni sluta :D tjejen var precis inne och undrade varför jag sitter vid datorn och gapflabbar för:hihi :rofl :lol min kära sambo kan ju få för sig att jag helt tappat greppet om verkligheten och ringer till killarna i vitt med den felsydda skjortan:nurse .
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Hmmmm?

Ja e ju oxå skitvass på "ground and pound",men kommer inte på nåt tufft att skriva :tomten

Jo RRBjorn vet att ja spöar vemsomhelst :)

Kul tråd ha ha :tummenupp
 

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
XR650HRC SM CR500
bamsehuvud55.gif


Ingen blir snäll av stryk
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
GsxrAbuser skrev:
2494851 Hej , käre Dr Phil.
Nu är det så här, om du verkligen skulle jobba med kriminella och våldsamma människor, så skulle du aldrig skriva en sån utverdering.
För att dömma en människa måste du samtal med honom öga mot öga och läsa människan, din förklaring här fördummar bara tidigare inlägg.

Sen att jag inte tar skit från någon betyder inte att min sambo eller min mamma eller liknade inte kan kasta skit på mig, men det är respekt!

Men om jag säger så här som ett exempel.
Jag är på stan det kommer 2 killar lr 1 kille som smutskastar mig!
Då håller jag inte käft.
Jag besvarar dem på ett likadant sätt som dom gör med mig.
Om dom hoppar på mig så slåss jag tillbaka.
med det menar jag att jag tar inte skit från nån.
Kanske formulera mig dåligt första gången.

Så Dr Phil, jag skulle vilja att du gorde en utverdering på dina påståånden.
Eller kanske byta inrikting med vad du jobbar med?
Kanske sopgubbe där du kan dömma dina arbetskamerater!?

/mvh Jonas
Tja, tyvärr har du åter fel! Var har du fått det ifrån att jag inte kan skiva som jag gör? Jag har sekretess att följa men den är inte tillämplig i detta fallet. Eller att man måste träffa någon för att uttala sig om en person? Jag är tydligt med att om det du skriver i dina inlägg speglar hur du är i verkligheten så är du en risk för andra. Du skriver ju faktiskt själv att du är det!!! Att du är snäll mot de som är vänliga mot dig gör dig inte till en snäll människa. Du är en risk för du villkorar hur andra ska bete sig och om de inte gör det så är du beredd att slå ner dem.
Tro det eller inte men det finns fler än du som har upplevt händelser som kan tolkas som kränkande på stan utan att börja slåss.

Så det är möjligt att du uppfattar det som om jag dömer dig, men faktum kvarstår att du själv skriver att du har kort stubin och slåss om du känner dig kränkt och att du däför måste hålla dig borta från en del situationer. Hur du än vänder och vrider på det så är du därför per definition en risk. Som sagt: Dock bra att du har en inser detta och är lite försiktigare nu än tidigare.

Och som sagt: Ditt resonemang är inte unikt bland personer dömda för våld, vilket inte är konstigt då de, precis som du, inte tvekar att använda våld. Ser man våld som en lösning så kan man ju använda det. Det skulle ju vara lite mer förvånande, om än inte omöjligt, om jag blev dömd för våld som av princip inte slåss ens om någon häller en halvliter öl över mig. Fegt kanske men de fega överlever!
Så skillnaden mellan dig och mig är att jag tar skit och blir inte ens upprörd eller förlorar sömn för det.

Men jag var slarvig som skrev fara då risk är ett bättre ord!
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
bonny skrev:
2496344 Tja, tyvärr har du åter fel! Var har du fått det ifrån att jag inte kan skiva som jag gör? Jag har sekretess att följa men den är inte tillämplig i detta fallet. Eller att man måste träffa någon för att uttala sig om en person? Jag är tydligt med att om det du skriver i dina inlägg speglar hur du är i verkligheten så är du en risk för andra. Du skriver ju faktiskt själv att du är det!!! Att du är snäll mot de som är vänliga mot dig gör dig inte till en snäll människa. Du är en risk för du villkorar hur andra ska bete sig och om de inte gör det så är du beredd att slå ner dem.
Tro det eller inte men det finns fler än du som har upplevt händelser som kan tolkas som kränkande på stan utan att börja slåss.

Så det är möjligt att du uppfattar det som om jag dömer dig, men faktum kvarstår att du själv skriver att du har kort stubin och slåss om du känner dig kränkt och att du däför måste hålla dig borta från en del situationer. Hur du än vänder och vrider på det så är du därför per definition en risk. Som sagt: Dock bra att du har en inser detta och är lite försiktigare nu än tidigare.

Och som sagt: Ditt resonemang är inte unikt bland personer dömda för våld, vilket inte är konstigt då de, precis som du, inte tvekar att använda våld. Ser man våld som en lösning så kan man ju använda det. Det skulle ju vara lite mer förvånande, om än inte omöjligt, om jag blev dömd för våld som av princip inte slåss ens om någon häller en halvliter öl över mig. Fegt kanske men de fega överlever!
Så skillnaden mellan dig och mig är att jag tar skit och blir inte ens upprörd eller förlorar sömn för det.

Men jag var slarvig som skrev fara då risk är ett bättre ord!


Hej.
Du verkar inte ha förstått nått.
Bor du långt ifrån sanningen eller?!

Enda anledningen till att folk, som har hammnat "händelser" inte har slagits tillbaka är att dom inte har kunnat eller vågat!
Alla önskar dock i efterhan att dom kunde ha gjort det rätt eller fel!?????

Om en kille häller en halvliter öl på mig så frågar jag nog först vadfan han håller på med.
Om han är trevlig och hjälper mej att torka bort skiten eller vad nu man gör så är jag nöjd.
För den respekten är jag född med, om jag skulle göra likadant.

Jag är absolut ingen somhelst risk!
Har förklarat mej tydligt nu och du verkar vara den enda som inte förstår det.

En riskmänniska är en sån kille som är på första filmen.
Somsagt om en kille kommer och börjar tjaffsa med mig, så gör jag det tillbaka.
Det kallas försvar och alla har det innomsej förutom för dom som skiter på sej och springer hem(du).
Dom som oftast inte säger nått det är dom som brukar bli nedsalgna!
För visar man minsta lilla att man är rädd så ser dom det.
Om kille börjar slåss med mej så slår jag tillbaka i försvar!

Ta det i vilken domstol som helst Dr Phil, jag kommer ändå ha rätt!
Igentligen skulle man kunna göra samma sak om man känner sej trängd!
Tycker du ska göra en glipa mellan fingarna som du håller för ögana med och se värden!
Man måste stå öpp mot skithuven!
Och inge mer skrivande om att jag är en risk för det är inte det tråden handlar om ELLER HUR!?
/mvh Jonas

GsxrAbuser skrev:
2496523 Hej.
Du verkar inte ha förstått nått.
Bor du långt ifrån sanningen eller?!

Enda anledningen till att folk, som har hammnat "händelser" inte har slagits tillbaka är att dom inte har kunnat eller vågat!
Alla önskar dock i efterhan att dom kunde ha gjort det rätt eller fel!?????

Om en kille häller en halvliter öl på mig så frågar jag nog först vadfan han håller på med.
Om han är trevlig och hjälper mej att torka bort skiten eller vad nu man gör så är jag nöjd.
För den respekten är jag född med, om jag skulle göra likadant.

Jag är absolut ingen somhelst risk!
Har förklarat mej tydligt nu och du verkar vara den enda som inte förstår det.

En riskmänniska är en sån kille som är på första filmen.
Somsagt om en kille kommer och börjar tjaffsa med mig, så gör jag det tillbaka.
Det kallas försvar och alla har det innomsej förutom för dom som skiter på sej och springer hem(du).
Dom som oftast inte säger nått det är dom som brukar bli nedsalgna!
För visar man minsta lilla att man är rädd så ser dom det.
Om kille börjar slåss med mej så slår jag tillbaka i försvar!

Ta det i vilken domstol som helst Dr Phil, jag kommer ändå ha rätt!
Igentligen skulle man kunna göra samma sak om man känner sej trängd!
Tycker du ska göra en glipa mellan fingarna som du håller för ögana med och se värden!
Man måste stå öpp mot skithuven!
Och inge mer skrivande om att jag är en risk för det är inte det tråden handlar om ELLER HUR!?
/mvh Jonas

Ps. just jag snälla skriv och använd ENTER efter . så man kan se vad du skriver. ds
 
Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
GsxrAbuser skrev:
2496523 Hej.
För visar man minsta lilla att man är rädd så ser dom det.
Ok, för att inte dra ut detta så kommer jag som avslutning att citera Gary Van den Boss, ordförande i amerikanska psykologföreningen som bl.a forskat om hot och våld, konstigt nog passar det bra med vad du skriver ovan!
-Våldsamma eller hotande personer är rädda! Drivna av tanken att om man visar svaghet så kommer folk att utnyttja det.

Lite som G. Bush teori om preemptive strike...

Som sagt är detta min avslutning, vi kommer inte att bli eniga och det får vara upp till andra att avgöra hurvida du är en risk eller inte! T.ex. de du har slagit ned.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
GsxrAbuser skrev:
2496523
Somsagt om en kille kommer och börjar tjaffsa med mig, så gör jag det tillbaka.
Det kallas försvar och alla har det innomsej förutom för dom som skiter på sej och springer hem(du).
Dom som oftast inte säger nått det är dom som brukar bli nedsalgna!
För visar man minsta lilla att man är rädd så ser dom det.
Om kille börjar slåss med mej så slår jag tillbaka i försvar!

Alternativet kan ju vara att kommer någon och tjafsar med dig idiotförklarar du personen i ditt huvud. Du har fortfarande inte blivit rädd för du har övertaget. Nu kan du känna dig nöjd, bara att snacka dig ur situationen vända ryggen till och går vidare.

Du borde ju vara mer nöjd med att inte ens behöva ta till knytnävarna.
Jag har aldrig blivit nerslagen på krogen och jag är en sån där feg person. Usch!
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
GsxrAbuser skrev:
2496523

För visar man minsta lilla att man är rädd så ser dom det.

Man måste stå öpp mot skithuven!


"Rädda hundar biter först!"

...varför sänka sig till skithuvudenas nivå?! I den här diskussionen har bonny väldigt väldigt rätt och du har väldigt väldigt fel.

Jag ser det inte som ett tecken på svaghet/feghet att kunna vända idioterna ryggen och knalla därifrån.

Det är bara osäkra personer med taskig självkänsla som med en dåres envishet måste försvara sin stolthet i vått och torrt.

Jag ser ingen prestigeförlust i att gå därifrån om nån köttskalle börjar jiddra. Däremot är man rätt tragisk om man själv går in i köttskalletänket och kavlar upp ärmarna "eftersom man inte tar nån skit" och måste "visa dem att de inte kan göra vad de vill".

Man är jävligt ynklig om man tror att ens anseende och stolthet hänger på hur många stora käftar man täpper till med sin knytnäve.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top