Såhär går det när man bråkar med fel folk

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
RacerKeld skrev:
2496514 DOES NOT COMPUTE


Du känner inte snake, men ändå kan du klassifiere han som idiot?
Lite väl stupid, eller?


Den första meningen syftar på personligen, den andra på hur man uppfattar
idioten på gatan/på internet.

Måste du känna alla personligen för att tycka att de VERKAR vara idioter?

Otroligt att man måste förklara allt för vissa.
Är det något annat jag måste förklara ?

Och att lägga in engelska ord i sina meningar, som rödhåriga kärringen i idol juryn gör, då har man lust att slänga ut tv helvetet..
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Menar du det där på allvar? Tror du verkligen att det är så?

Att de som vänder sig om och går därifrån är de som åker på stryk?

Du tror inte att det är som så att det finns vissa människor (ofta i gäng) som går och retas med folk, putter till de, knör lite extra på de, säger massa dumheter bara för att personen de ger som på SKA bli förbannad, börja tjata mot de och putta på de så de har en anledning att börja slåss med de?

Nää, men det är nog precis som du säger, de som inte säger något brukar bli nedslagna. Mina erfarenheter av mitt 28 åriga liv där jag har varit ute och svirat på krogen en hel del i olika städer, på olika platser är precis tvärt emot din, men jag har säkert helt fel, eller vad tror du?

- Johan


GsxrAbuser skrev:
2496523 Dom som oftast inte säger nått det är dom som brukar bli nedsalgna!
För visar man minsta lilla att man är rädd så ser dom det.
Om kille börjar slåss med mej så slår jag tillbaka i försvar!
 

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
GsxrAbuser skrev:
2496523 Hej.
Dom som oftast inte säger nått det är dom som brukar bli nedsalgna!
För visar man minsta lilla att man är rädd så ser dom det.
Om kille börjar slåss med mej så slår jag tillbaka i försvar!


Hahahha...slår du tillbaka är ju DU rädd för att bli nerslagen, vänder du dig däremot om o glider vidare i ditt liv så är i varje fall inte jag särskilt rädd när jag gör så. Självklart, får man en fly-kick i ryggen då så får man ju inta försvarsställning.

Och vad händer när du slår tillbaka, o killen, tror det eller ej, slår på dig.
Då ligger du där med krossad käke o tänker, ja jävlar tur att jag inte gick därifrån, nu har jag ju min stolthet kvar när jag ligger här bland utspilld öl och gammal snus.

Och vad händer den dagen du ger tillbaka lite för mycket, rättstaten sverige fungerar så att du verkligen visst kan åka dit för att slå tillbaka, om du gör det för mycket. Då blir du först häktad, vem ska skydda din familj och vännner då? Du sitter o kollar på ex Dr Phil (verkar vara favortien) hela dagarna medans alla kan jävlas fritt med alla du känner..sen kanske fängelse straff på det, bara för att någon spillde ju för i helvete ut din öl!!!

Ibland känns det som att folk måste få se den tunga verkligheten för att inse deras resonemang är fel. Men det kanske det inte är i ditt fall.

Lite undringar bara, inget illa menat.

Mvh Peter
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Alla människor har en aggresiv sida i sitt undermedvetna. Aggresion är en grundläggande överlevnads-/skyddsmekanism och är därför bl.a. starkt knuten till rädsla.

Varför slåss då inte alla människor? Därför att ett utvecklat intellekt motarbetar instinktiva drifter. Förmåga till konsekvensanalys, empati, moraliska värderingar et cetera hindrar aggresionen från att få tråkiga konsekvenser.

Jag säger inte att folk som slåss är mindre intelligenta. Det gör den här tråden så bra åt mig!
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
P! skrev:
2496736 Hahahha...slår du tillbaka är ju DU rädd för att bli nerslagen, vänder du dig däremot om o glider vidare i ditt liv så är i varje fall inte jag särskilt rädd när jag gör så. Självklart, får man en fly-kick i ryggen då så får man ju inta försvarsställning.

Och vad händer när du slår tillbaka, o killen, tror det eller ej, slår på dig.
Då ligger du där med krossad käke o tänker, ja jävlar tur att jag inte gick därifrån, nu har jag ju min stolthet kvar när jag ligger här bland utspilld öl och gammal snus.

Och vad händer den dagen du ger tillbaka lite för mycket, rättstaten sverige fungerar så att du verkligen visst kan åka dit för att slå tillbaka, om du gör det för mycket. Då blir du först häktad, vem ska skydda din familj och vännner då? Du sitter o kollar på ex Dr Phil (verkar vara favortien) hela dagarna medans alla kan jävlas fritt med alla du känner..sen kanske fängelse straff på det, bara för att någon spillde ju för i helvete ut din öl!!!

Ibland känns det som att folk måste få se den tunga verkligheten för att inse deras resonemang är fel. Men det kanske det inte är i ditt fall.

Lite undringar bara, inget illa menat.

Mvh Peter

P!. Du har nog också gjort dig hörd nu, så du kan väl sluta? Du skriver på ett så korrekt sätt att det knappt går att göra en motdiskussion. För gör man det blir man uthängd som en slagsmålskämpe, idiot etc. Se dig själv i en situation där du åker på stryk först och främst. Ibland kan rädsla utlösa vissa faktorer såsom att slå en person så mycket så personen avlider. Inte för man gillar stryk, utan för det svartnade för personen totalt. Jag har blivigt dömd här många gånger, och förtjänar väl det kanske iom mitt inlägg. Tycker fortfarande inte man skall sitta och spela viktigpetter bara för man själv aldrig råkat ut för ett slagsmål. Man vet hur det är när det händer, då är det varken roligt, häftigt eller coolt på några sätt och vis.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Kuritas skrev:
2496754 ...

Jag säger inte att folk som slåss är mindre intelligenta. Det gör den här tråden så bra åt mig!

:hihi

vbg_snake skrev:
2496755 ... Man vet hur det är när det händer, då är det varken roligt, häftigt eller coolt på några sätt och vis.

Känslan jag och nog många andra får i den här tråden är att du tycker du är skitball när du slåss. Dom flesta har nog varit inblandad i lite gruff, skillnaden är att vi skäms över det...
 
Last edited:

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
vbg_snake skrev:
2496755 P!. Du har nog också gjort dig hörd nu, så du kan väl sluta? Du skriver på ett så korrekt sätt att det knappt går att göra en motdiskussion. För gör man det blir man uthängd som en slagsmålskämpe, idiot etc. Se dig själv i en situation där du åker på stryk först och främst. Ibland kan rädsla utlösa vissa faktorer såsom att slå en person så mycket så personen avlider. Inte för man gillar stryk, utan för det svartnade för personen totalt. Jag har blivigt dömd här många gånger, och förtjänar väl det kanske iom mitt inlägg. Tycker fortfarande inte man skall sitta och spela viktigpetter bara för man själv aldrig råkat ut för ett slagsmål. Man vet hur det är när det händer, då är det varken roligt, häftigt eller coolt på några sätt och vis.

Det var väl det första inlägget du skriver som jag har förståelse för.
Du erkänner att du blir rädd ibland.

MEN utan att säga för mycket, jag har sett baksidan av ditt beteende. Så sluta tjata om ditt moraltants gnäll, endast för att jag inte flashar här med mina erfarenheter vad gäller i ringen eller på gata.

HanneZ skrev:
2496766 ....skillnaden är att vi skäms över det...


Eller så är vi inte lika "tuffa" ?
 
Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Förresten är det någon som vet om jag kan ändra min avatar till Dr. Phil!? Är lite lockad av tanken...:)
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
bonny skrev:
2496911 Förresten är det någon som vet om jag kan ändra min avatar till Dr. Phil!? Är lite lockad av tanken...:)

Högerklicka
välj "spara bild som"
gå in och ladda upp som avatar! :tummenupp
Dr.PhilMcGraw_523.jpg
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Detta funderar jag över ibland...

De som gärna slår någon sönder och samman för att någon annan spillde/hällde öl över de är det samma personer som säger "Bilen skulle faktist stannat" när de har blivit påkörda på ett övergångsställe och sitter i rullstol...

Dessa människor BRUKAR ofta vara de som inte bor granne med herr Sunt Förnuft...
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Idiot förklarad så lämmnar jag den här tråden :tummenupp
Erkänner mej besegrad. :tummenupp
Orkar inte skriva mer i det här tråden. :tummenupp
Dom flesta av oss lever väldigt olika liv tydligen. :hoppa
Lägga ner engergi på en tråd där folk inte ens försöker förstå. :va
Dom flesta jag känner håller med i mina inlägg, och det är väl konstig. :va
/mvh jonas
Ps. kastar in handuken. ds. :näsblod
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
GsxrAbuser skrev:
2497243
Dom flesta jag känner håller med i mina inlägg, och det är väl konstig. :va

Inte alls. Lika barn leka bäst.
Kolla på AFA - De är jättebra kompisar
Kolla på Hells Angels - kommer överens i vått och torrt
Kolla på Reclaimarna - håller med varandra i allt.

...så att dina kompisar håller med dig är inte det minsta förvånande utan i allra högsta grad rimligt. Det hade snarare varit förvånande om de inte höll med.

Idol-Annas kompis höll ju med henne om att hon var jEteDuktIg! Hennes mamma hejade oxå på henne!

6D36E6A4-AC1D-434D-9FE4-6F7050C38E43.jpg
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Denna tråd har en god potential att bli SH-historiens roligaste!:)

Jag hoppas att vi når kulmen i något ryggdunkarinlägg som komponerats av GsxrAbuser och vbg_snake. Om vad den ska handla om vill jag inte ens skriva, för då kanske man förstör den fantastiska kreativiteten, som dom besitter i konsten att skapa roliga inlägg.
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Fattar ni inte när det räcker eller!? :mad:
Är trött på spydiga kommentarer.
Det är kul att jävlas, va? om man inte blir jävlad själv eller hur!?
Ni behöver inte kommentera mig nått mer!
Skrev tydligt att jag gav upp OK!?
Så rikta era spydiga kommentarer nån annanstans!
TACK!/jonas
 

Paradoxy

Guest
GsxrAbuser skrev:
2497713 Fattar ni inte när det räcker eller!? :mad:
Är trött på spydiga kommentarer.
Det är kul att jävlas, va? om man inte blir jävlad själv eller hur!?
Ni behöver inte kommentera mig nått mer!
Skrev tydligt att jag gav upp OK!?
Så rikta era spydiga kommentarer nån annanstans!
TACK!/jonas


Slå mig inte! :gråta
 

Henken

Guest
GsxrAbuser skrev:
2497713 Fattar ni inte när det räcker eller!? :mad:
Är trött på spydiga kommentarer.
Det är kul att jävlas, va? om man inte blir jävlad själv eller hur!?
Ni behöver inte kommentera mig nått mer!
Skrev tydligt att jag gav upp OK!?
Så rikta era spydiga kommentarer nån annanstans!
TACK!/jonas

Kommer du läsa mitt inlägg nu?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top