Såhär går det när man bråkar med fel folk

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
vbg_snake skrev:
2482727 Jag va på krogen för ett par månadersedan. Hade en öl i handen, en invandrare kommer och knuffar mig i sidan med vilje så jag spiller ut ölen.

Frågar om han har tänkt köpa en ny eller iaf be om ursäkt. Han hånflinar åt mig och jag börjar skratta åt honom å vänder honom ryggen.

Blir tillputtad och vänder mig om å frågar vad han sysslar med.

slutar med att jag slog ner 3 personer, en fick bruten näsa, en annan brutet revben och en 3e fick andningen utslagen i en halv minut. Skryt? nej, men blir en kampsportare som tränat på hög nivå sne är det bäst att dra.

Tro det eller ej, jag njöt av varje sekund. Jag hatar folk som skall ut och bråka, speciellt invandrare som tror sig stå högre än alla andra.


Jag önskar ibland att jag skulle kunna göra samma sak. Men en annan som inte kan slåss får bara ta emot skiten och dra därifrån illa kvickt.

Iofs är jag långt ifrån "slagsmålstypen" men det skulle vara bra ifall man kunde försvara sig ordentligt.
 

Airborne

Careful with that axe Eugene
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
929 '00
Rena föredömen för kampsporten alltså.. :tummenupp Själv fick jag lära mig att undvika bråk och vara ödmjuk. För mig räcker det att jag VET att jag hade sopat golvet med dem. Tar gärna lite skit om det kan undvikas.
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Jag är riktigt ödmjuk och försöker undvika bråk in i det sista. Vissa personer förstår inte det. och dom är enbart ute efter att dela ut en smäll. Då finns det inte mycket annat att göra.

Mot sådana personer är jag inte heller ödmjuk. Dom skall veta att varje gång dom bråkar kan dom ha turen att möta på en person som sopar mattan me ddom å sina fjuniga polare.

Föredömme för kampsporten eller ej. Jag tar inte skit, från någon. Speciellt inte från nån finnig 20-åring som försöker hävda sig genom att putta och skapa osämja.

F.ö va jag helt nykter den kvällen, vilket jag till 90% av gångerna är då jag går ut. Mer koll = mer kontroll ;)
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
vbg_snake skrev:
2482809
F.ö va jag helt nykter den kvällen, vilket jag till 90% av gångerna är då jag går ut. Mer koll = mer kontroll ;)

Ska man tolka det som att du är förberedd på bråk? Eller är du inte typen som dricker?
 

Ben_Dover

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
Såld
sEiKo skrev:
2481844
I slagsmål handlar det bara om vem som är mest aggresiv och offensiv först.
Väldigt få klarar av att göra nåt med sin kunskap oavsett vad man tränar och hur länge man gjort det.
Har man tränat några år så sitter ju en del i ryggmärgen, men om man sett en ninja-film och varit och tränat karate 4 ggr, så är det en annan sak...
Ge dig på en hyffsat erfaren boxare/thaiboxare el. liknande så får du nog lite problem :crash :kryckor
 

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
Jag hade nog reagerat på exakt samma vis som killen på filmen gjorde...vad fan hade tjejen gjort?? Varför ger han sig på henne...jag hade sneat på en gång och sett rött och börjat veva :) även fast jag troligtvis hae ångrat mig sen.
 

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Laholm
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Kommer inte att gardera mig mot idioter, måste väl ändå utgå från att man klarar sig lugnt å fint i vardagslivet. Men man vet aldrig, jag blev misshandlad av en av mina fd bättre kompisar helt oprovoserat.
 
Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Dainese skrev:
2483138 Jag hade nog reagerat på exakt samma vis som killen på filmen gjorde...vad fan hade tjejen gjort?? Varför ger han sig på henne...jag hade sneat på en gång och sett rött och börjat veva :) även fast jag troligtvis hae ångrat mig sen.

Samma här. Vare sig jag kunde thaiboxning eller inte. Blir någon man älskad slagen så tar mitt sydländska temperament överhanden.
Det är ju sådan man bara är. Anger managment kanske?:D

Annars är jag rätt så lugn och undviker bråk så gott det går. Även om jag skulle bli hånad.. Bättre att bara gå därifrån.
Känner inte att jag behöver hävda mig och bevisa något. Det spar jag tills jag verkligen måste ta till nävarna för att rädda situationen.

Självklart är det en enorm fördel om man har tränat någon form av kampsport. Men jag tycker att det fattas civilkurage hos allt för många faktiskt. Inte sällan man ser att det är nysvenskar som går emellan när folk bråkar. Svenskar är så lagom..

Sedär VBG_snake, fördomar åt båda hållen i denna tråd;) Min var dock lite ironisk;)
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Airborne skrev:
2482772 Rena föredömen för kampsporten alltså.. :tummenupp Själv fick jag lära mig att undvika bråk och vara ödmjuk. För mig räcker det att jag VET att jag hade sopat golvet med dem. Tar gärna lite skit om det kan undvikas.

Kör på samma stil själv. Bara ge dom ett leende och tänka att behövs det så skulle jag kunna slå ihjäl dig, men det gör jag inte.
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
vbg_snake skrev:
2482727 nej, men blir en kampsportare som tränat på hög nivå sne är det bäst att dra.

Tro det eller ej, jag njöt av varje sekund. Jag hatar folk som skall ut och bråka, speciellt invandrare som tror sig stå högre än alla andra.

Långt ifrån alla kampsportare som tränar på hög nivå klarar av att slåss på gatan. På gatan är det en helt annan sak, du kan vara hur duktig du vill men har du inget hjärta eller förmågan att släppa på spärrarna är du körd i vilket fall.

Det är alltså bättre med inhemsaka som tycker sig stå högre än alla andra och bråkar?
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Santo skrev:
2483965 Långt ifrån alla kampsportare som tränar på hög nivå klarar av att slåss på gatan. På gatan är det en helt annan sak, du kan vara hur duktig du vill men har du inget hjärta eller förmågan att släppa på spärrarna är du körd i vilket fall.

Var ligger "gatan"? Jag håller inte med, har man inte bestämt sig för att försvara sig så ligger man risigt till hur som helst, men har man tränat kampsport på hög nivå har man alltid en fördel. Framförallt eftersom man inte är rädd för smärta på samma sätt. Men jag antar att vi menar ungefär samma sak ändå.

Santo skrev:
2483965 Det är alltså bättre med inhemsaka som tycker sig stå högre än alla andra och bråkar?
Det är klart, inhemska är ju ingen lättidentifierad grupp. Då blir det så svårt att hitta syndabockar. :rolleyes:

Jäkla köksbordsrasister.
 

kåteämm

Bakhjulsbög
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Docksta
Hoj
Lådbil
vbg_snake skrev:
2482705 Du verkar inte ha så bra koll direkt. Jag använder det i försvar när jag vill och hur jag vill. Råkat ut för det X antal gånger, jag är tränare på min klubb så avstängning är det nog ionte snack om =)


Alla klubbar har väl olika toleransnivåer kan jag tänka, men jag menade huvudsaken på att om man åkte dit för att ha startat, bett om slagsmål. Självförsvar är en helt annan sak, då är det mer än rätt att den som anfaller åker på däng :)

En sak är lite lustig bara, de som håller på att träna med allt vad kampsport heter, gymmar osv osv hamnar mycket oftare i slagsmål än de som inte tränar spec mkt men går ut lika ofta ändå. Bara en tillfällighet? Tveksamt :tungan
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Mark skrev:
2482683 Tror ni att grabben som slår till cheyen gör det med flit?

Var det ren oflyt att han råkade dra till henne så är ju boxarkillen helt mongo.

Eller :va
Ja, det ser ju inte direkt ut som att han slår till cheyen med flit. Boxarkillen verkade ju ha både damp och gå på anabola. Sicket stolpskott...

stoffer skrev:
2483975
Jäkla köksbordsrasister.
:fakta
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
stoffer skrev:
2483975 Var ligger "gatan"? Jag håller inte med, har man inte bestämt sig för att försvara sig så ligger man risigt till hur som helst, men har man tränat kampsport på hög nivå har man alltid en fördel. Framförallt eftersom man inte är rädd för smärta på samma sätt. Men jag antar att vi menar ungefär samma sak ändå.
Ja det tror jag med. Det där med smärta är samma sak som "att ha hjärta" enl. min definition. Däremot har jag under min tid när jag tränade (kung fu och taekwondo i 10 år och boxning i 5 år) träffat många duktiga utövare men bra mycket färre fighters (min def. på personer som klarar sig bra på gatan läs: utanför ringen, trots all potential).

Sen har man ju stött på personer som inte tränat ett skit i sitt liv men som har ett riktigt stort hjärta och totlat saknar spärrar. Dessa kan vara mycket farliga om man inte är uppmärksam.

stoffer skrev:
2483975
Det är klart, inhemska är ju ingen lättidentifierad grupp. Då blir det så svårt att hitta syndabockar. :rolleyes:

Jäkla köksbordsrasister.

:D
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
KalleNorton skrev:
2483994 Ja, det ser ju inte direkt ut som att han slår till cheyen med flit. Boxarkillen verkade ju ha både damp och gå på anabola. Sicket stolpskott...
På filmen är det ju ur en annan vinkel. Han ser ju bara hur tjejen får en näve i ansiktet, ganska hårt dessutom. Sen att det kanske räckt med en eller två smällar är en annan sak.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top