Såhär går det när man bråkar med fel folk

Dominator-Rocks

Guest
vbg_snake skrev:
2484855 ;) Paradoksy, du vinner ju iofs alla kisstävlingar, räcker du bara droppar lite med din 4a meters =)

Japp, vanndam-typ är precis det jag är ;). Kalla mig moppepojke eller vad ni vill, tror ingen av er hade gjort det i verkligheten dock. Det är just det som är det roliga :):):)

Varför tror jag ingen skulle säga så i verkligheten? Rädsla? nej verkligen inte. 99% av folk vågar inte stå för vad dom tycker utanför sin datorskärm. För bakom skärmen kan ingen komma åt dom.

Flama mig nu ;)

Titta på filmen en gång till för att se verkligheten :)

Vandamme mot medelsvennson = ta godis från barn :arsele

Hmm... varför är det ingen som tycker att mitt filmklipp (http://www.youtube.com/watch?v=UgWGpa1-LBU) som jag har gjort mig till och lagt upp, är skoj!? Otacksama är vad ni är!! :mad:

Edit: Mycket intriger här dom senaste dagarna! :rofl :yoparty

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
vbg_snake skrev:
2482809 Jag är riktigt ödmjuk och försöker undvika bråk in i det sista. Vissa personer förstår inte det. och dom är enbart ute efter att dela ut en smäll. Då finns det inte mycket annat att göra.

Som god kristen vänder man naturligtvis andra kinden till.

:tipsa

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Twosaint skrev:
2485273 Måste man slå hårt för att knäcka ett okben på 3 ställen eller räcker det med en vekling som får till en halvmiss ?

btw så gillar jag klippet då mike wally flyger på 4 killar

http://www.youtube.com/watch?v=KT63yMW4vYA
En polare knäckte ett fyllos kindben på en massa ställen när fyllot tafsade på hans flickvän. Där räcker det med en normal kille som träffar rätt(fel) med en vild sving. Okben är väl inte så kraftiga?

Bör väl tillägga att jag är grymt mycket emot våld utanför ringen.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
stoffer skrev:
2485380 En polare knäckte ett fyllos kindben på en massa ställen när fyllot tafsade på hans flickvän. Där räcker det med en normal kille som träffar rätt(fel) med en vild sving. Okben är väl inte så kraftiga?

Bör väl tillägga att jag är grymt mycket emot våld utanför ringen.

okej var nån som sa att det var ett hårt ben men det är nog inte så då....

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
vbg_snake skrev:
2484170 Jag va med i någon mixad tävling med både kickboxare och thaiboxare och fullkontakt koykoshin eller hur det stavas. Kan väll tillägga att de andra 2 sporterna dog ut efter 20-30 sekunder i första rond.

:mattias I koykoshin så är det fullkontakt mot kroppen, men inte ens markeringar mot huvudet! Därför blir det jobbigt för dom att möta folk som satsar på huvet, och det funkar inte lika bra som självförsvar. :mattias

Om någon undrar så är jag inte en fighter, har prövat lite olika kampsporter och lämnar det till mer begåvade! :tungan

vbg_snake skrev:
2482727
Frågar om han har tänkt köpa en ny eller iaf be om ursäkt. Han hånflinar åt mig och jag börjar skratta åt honom å vänder honom ryggen.

Blir tillputtad och vänder mig om å frågar vad han sysslar med.

Fattar inte hur man kan bli grinig för att han som jävlas med folk fick problem :va Är det några det är synd om är det alla andra han jävlas med.
Jävla stolpskott som skapar problem, har ju säkert muckat med tio pers innan, det är ju bara bra att han fick smäll. :klappar
(Utgår från att knuffen inte besvaras med ett knytnävsslag i ansiktet, utan att trion provocerade fram det senare.)

Utslagen andning och grejer är ju givetvis flera snäpp värre än vad som behövs.

Vad håller jag på med...:gnissla ....arguing on the internet...

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
General E skrev:
2485549 :mattias I koykoshin så är det fullkontakt mot kroppen, men inte ens markeringar mot huvudet! Därför blir det jobbigt för dom att möta folk som satsar på huvet, och det funkar inte lika bra som självförsvar. :mattias

:mattias Nja, så här är det. Dom internationella reglerna tillåter fullkontakt, med några undantag som tex slag/armbågar mot ansiktet och sparkar i skrevet. Tävlar du i Sverige så är det semikontakt mot huvudet (sparkar) och fullkontakt mot resten av kroppen (undantaget vissa kroppsdelar)

För övrigt så verkar vissa här inne fått för få kramar av mamma. Det är inte så coolt att träna kampsport i etthundraelva år och sedan banka på någon försvarslös stackare. Hamnar man i bråk ofta så är det nog för att man någonstans vill det. :pannkyss

Last edited:

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki
Jag kan ju reda ut en sak många här inne inte förstår.

Jag skulle SÄKERLIGEN reagerat på samma sätt, men,
jag skulle INTE lägga ut min flashiga historia på Internet för att framstå
som Bruce Lee.

Det är det som är hela poängen, sen att varbergs ormen slog på
några stackars uppkäftiga tonåringar har inte jag någon moralisk
synpunkt på. Bara väldigt förvånad att inte någon av dessa 3 killar
inte drog en kniv i din halspulsåder. Men tur var väl det.

För övrigt, kampsport är kul att träna. Men tycker svensk standard är bland
det lägsta jag sett. Nu menar jag överlag, självklart har vi några få talanger.

Och jag tar på mig att mitt första inlägg var lite provocerande kanske.
Inte ute efter att ha något tjall på Internet, men en diskussion måste man väl ändå kunna ha på ett Forum?

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki
vbg_snake skrev:
2484855 Titta på filmen en gång till för att se verkligheten :)

Klart en boxare klarar av att slå på 2 oförberedda fyllon. Han har dessutom fått tändvätska i form av att någon slappar hans tjej i ansiktet. Helt rätt.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Om nån kampsportare ger sig på någon som inte kan slåss tycker jag det är minst lika fegt som när folk rycker upp kniv. Det är ungefär samma övertag. Kampsport är så himla 1675, en pistolskott o han ligger död på marken...

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jäklar vad mkt tuffingar det finns här, hoppas jag slipper möta er på krogen när ni vill vara lite extra tuffa...men det är nog mest en mognadsfråga...

Jag är 32, & har aldrig slagit ner någon, bara försvarat mig, & oftast gått iväg, det är enklast, våld föder våld, det är en enkel sanning.
Sen att skryta här med att det "kändes jävligt bra" att slå ner en människa, det tycker jag mest är sorgligt, oberonede av situation.

/Peace out!

Gabor

Guest
Fantastisk mognadsgrad på folk. Går själv sällan på krogen numera, oftast bara en massa misslyckade miffon som ska hävda sig..

Antingen brist på kn...a eller helt fel kn..llade från början...

Kampsporter i all ära, men streetfighters brukar vara nyktra och bara ute för att slåss. Då finns det bara en sak som hjälper, undvik hotbilden.

Provocerad blir bara den som är osäker, kan man inte snacka, se säker ut, då åker man på däng. Ignore mode on när man blir provocerad så funkar det oftast. Börjar man käfta så får man räkna med efterspel.

Knuffad i ryggen så dryck spills, tja, vad att vänta när man är på krogen.

Brukar mer fråga om jag får bjuda på en pils eller så när det händer...man kan säga att offret kommer av sig.

Ja, jag har sysslat med en hel del olika kampsporter under åren.
Svårslagen art av självförsvar , mitt tips.
Wushu, kinesisk militär närstridsutövning, otroligt effektiv och konkret.

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki
Gabor skrev:
2486047 Ja, jag har sysslat med en hel del olika kampsporter under åren.

Nackdelen med modern Wushu är att det tar lång tid att ens lära sig grunder, men att det är en effektiv kampsport är väl bara att se på Bruce Lee som behärskade sporten, Shaolin munkar är oftast utbildade på just Wushu.

Men alla dessa sporter hör hemma i en ring, med regler. Utan regler på gatan, dvs med knivar, flaskor, handeldvapen, påkar, slagträn m.m så spelar det ju mindre roll om han nu tränat 7 hela långa år Thaiboxing. .

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
HönaPower skrev:
2485988 Jäklar vad mkt tuffingar det finns här, hoppas jag slipper möta er på krogen när ni vill vara lite extra tuffa...men det är nog mest en mognadsfråga...

Jag är 32, & har aldrig slagit ner någon, bara försvarat mig, & oftast gått iväg, det är enklast, våld föder våld, det är en enkel sanning.
Sen att skryta här med att det "kändes jävligt bra" att slå ner en människa, det tycker jag mest är sorgligt, oberonede av situation.

/Peace out!

Exakt så! Fyllona i den snutten gör ju inget avsiktligt, och sen sitter ett gäng inavlade moddefjun och hejar på??

Jag har klarat mig bra i ett 33-årigt liv utan att slåss. La till och med av med boxning när jag insåg att jag har jävligt kraftiga spärrar mot att slå någon i fejan, varför träna bort det??

Och sen undrar folk varför man höjer åldersgränserna på krogar som är värda att ha något. De flesta som är 25+ har som tur är växt ifrån sån här mongomentalitet.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Gabor skrev:
Ja, jag har sysslat med en hel del olika kampsporter under åren.

100 meter är ett bättre självförsvar, behärskar du detta så är alla slut efter 50 meters spurtande.
Jag hamnade av någon konstig anledning väldigt ofta i bråk förr i tiden när jag var ute, utan att ens söka efter det. Jag har aldrig hållt på med kampsport och jag ser ut som en som inte gör just detta heller :va Om jag skulle vilja slåss så väljer man väl en som ser ut att kunna slåss också?
Kanske stör sig folk på att jag är så liten eller så vill de just ge sig på mig för att de har störst chans på en minisnubbe på drygt 65 kilo?

Angående filmen så är det ju inte direkt något att snacka om. Jag skulle troligtvis göra samma sak men antagligen inte ha samma behärskning att sluta slå vilket han hade. I min mening slog han för lite, såna där typtag kan bara bemötas på ett sätt och det är lite hederligt övervåld.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Denna tråden hade man ju missat.... Man får sig en del härliga skratt när man läser trådskaparens inlägg.... Pinsamt men roligt... :tummenupp
Kan tänka mig att du springer runt i en flashig träningsoverall med ditt klubbtryck på ryggen, dagarna i ända, så att folk verkligen ska se att du tränar kickboxning eller vad det nu var... Ungefär som killen i filmen...
Rada upp dina meriter i stället om du e så jävla bra... Och vill skryta..
Att du bråkat på stan är vi många som gjort...i 15-18 års-åldern, så det är knappast en merit...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln