Såhär går det när man bråkar med fel folk

Ben_Dover

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Såld
kåteämm skrev:
2483983
En sak är lite lustig bara, de som håller på att träna med allt vad kampsport heter, gymmar osv osv hamnar mycket oftare i slagsmål än de som inte tränar spec mkt men går ut lika ofta ändå. Bara en tillfällighet? Tveksamt :tungan
Kan ju bero på att det oftast finns nån som vet att den tränar kampsport/gym, och ska hävda sig genom att bevisa att han minsan kan spöa den där killen...?

KalleNorton skrev:
Ja, det ser ju inte direkt ut som att han slår till cheyen med flit.
Boxarkillen verkade ju ha både damp och gå på anabola. Sicket stolpskott...

QUOTE=Chrille

Exakt så! Fyllona i den snutten gör ju inget avsiktligt, och sen sitter ett gäng inavlade
moddefjun och hejar på??
Även om det ej var meningen att träffa så ser det ju onekligen ut som att han är ute efter att provocera på ett eller annat sätt.... Varför ska han annars ut med armen så där?
Två fyllon som är ute efter bråk och tar en som dom tror dom kan ta när dom är två, så det är inte mer än rätt att dom får pisk

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
BMW 1100 GS / Suzuki 750 gs -77
Tack for underhallande trad!:corn

Har tranat "dontgetintothefight"-utsu nu i 30 ar. Vill inte skryta men har uppnatt mastargraden. Har fuck-if-I-care-baltet samt stora "wouldntpissonyouifyourhairwasonfire"-graden.

Har tranat JJ o brazilianskt samt lite Mukthai men vafan, aldrig anvant.

Lite spilld ol? Kom igen!
Du har lang vag att ga.

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Ben_Dover skrev:
2486337 Kan ju bero på att det oftast finns nån som vet att den tränar kampsport/gym, och ska hävda sig genom att bevisa att han minsan kan spöa den där killen...?

Så det brukar hänga folk utanför träningslokaler som vill fajtas? Låter lite som en dålig Hong Kong action tycker jag.

Håller med föregående talare om att det verkar som om att alla dessa ninja wannabe's mycket oftare hamnar i bråk än gemene man. Och det är riktigt 80 tal á la Stockholmsnatt för de som tränar för att kunna boxas på gatan, lika tufft som att bära kniv.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Kajan skrev:
2487063 Tack for underhallande trad!:corn

Har tranat "dontgetintothefight"-utsu nu i 30 ar. Vill inte skryta men har uppnatt mastargraden. Har fuck-if-I-care-baltet samt stora "wouldntpissonyouifyourhairwasonfire"-graden.

Har tranat JJ o brazilianskt samt lite Mukthai men vafan, aldrig anvant.

Lite spilld ol? Kom igen!
Du har lang vag att ga.
Hördu, du är berättigad till din egen åsikt om trådskaparen, men var snäll och dra inte alla kampsportare över samma kam. För mig är kampsporten en sport, precis som tennis eller baseball. Det finns vissa inom kampsporten som inte slåss. Jag är en av dem. Det är lika naturligt som att det finns folk inom baseballen som inte slåss med baseballträ.

Kände mig lite attackerad med tanke på att sporterna du raljerar över är precis de som jag nämnde att jag hade tränat tidigare i tråden.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Ang. snubben i filmen. Skapligt övertänd idiot. Inte direkt att han kollade vad som egentligen hände, utan bara smäller på.

vbg_snake skrev:
2482727 Jag va på krogen för ett par månadersedan. Hade en öl i handen, en invandrare kommer och knuffar mig i sidan med vilje så jag spiller ut ölen.

Frågar om han har tänkt köpa en ny eller iaf be om ursäkt. Han hånflinar åt mig och jag börjar skratta åt honom å vänder honom ryggen.

Blir tillputtad och vänder mig om å frågar vad han sysslar med.

slutar med att jag slog ner 3 personer, en fick bruten näsa, en annan brutet revben och en 3e fick andningen utslagen i en halv minut. Skryt? nej, men blir en kampsportare som tränat på hög nivå sne är det bäst att dra.

Tro det eller ej, jag njöt av varje sekund. Jag hatar folk som skall ut och bråka, speciellt invandrare som tror sig stå högre än alla andra.

:hihi :hihi

vbg_snake skrev:
2482809 Jag är riktigt ödmjuk och försöker undvika bråk in i det sista. Vissa personer förstår inte det. och dom är enbart ute efter att dela ut en smäll. Då finns det inte mycket annat att göra.

Mot sådana personer är jag inte heller ödmjuk. Dom skall veta att varje gång dom bråkar kan dom ha turen att möta på en person som sopar mattan me ddom å sina fjuniga polare.

Föredömme för kampsporten eller ej. Jag tar inte skit, från någon. Speciellt inte från nån finnig 20-åring som försöker hävda sig genom att putta och skapa osämja.

F.ö va jag helt nykter den kvällen, vilket jag till 90% av gångerna är då jag går ut. Mer koll = mer kontroll ;)

Ännu mera :rofl :rofl

Är du på riktigt, eller är du en av dom här fläjmtrådskaparna??!! Just den fetstilta kommentaren är ju grym!

Konstigt att jag aldrig behövt att slåss, trots att man rör sig mycket ute. Vet inte om det beror på mig som person, eller om det helt enkelt är så att jag bara träffar snälla, gulliga människor överallt?!:rolleyes:

Ett tips till dig. Köp aldrig en pistol. Då går det nog snett inom kort, och du sitter inne en lång stund.

Mina två spänn.

Last edited:

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
KTM
men shit människor, sluta mobbas eller vad ni nu håller på med. vill han skriva saker som ni kanske inte tycker om så är det bara att /ignore. låt killen skriva det han vill skriva. visit your own happy place :fyllisar

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Gellio skrev:
2487387 men shit människor, sluta mobbas eller vad ni nu håller på med. vill han skriva saker som ni kanske inte tycker om så är det bara att /ignore. låt killen skriva det han vill skriva. visit your own happy place :fyllisar

Jo, men det är ju såna snubbar man inte vill råka komma åt på ett dansgolv...

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
KTM
jag förstår vad du menar. men det är den gången någon hamnar i bråk. förr eller senare så kommer det slå tillbaka mot de människorna som slåss.

jag kan också berätta lite! :D
har varit i fight, eller blev själv den som fick ta emot på en clubb för ett tag sen. blev knuffad med mening i en trappa så jag spillde dricka på mig. frågade vad naziskincheadkillen höll på med och då sparkade han ner mig på trappan så jag gled med drickan i handen, fifan vad grym jag var som typ inte spillde en droppa på vägen ner haha! Idiot

Dominator-Rocks

Guest
juha01 skrev:
2487361 Ang. snubben i filmen. Skapligt övertänd idiot. Inte direkt att han kollade vad som egentligen hände, utan bara smäller på.

:hihi :hihi

Ännu mera :rofl :rofl

Är du på riktigt, eller är du en av dom här fläjmtrådskaparna??!! Just den fetstilta kommentaren är ju grym!

Konstigt att jag aldrig behövt att slåss, trots att man rör sig mycket ute. Vet inte om det beror på mig som person, eller om det helt enkelt är så att jag bara träffar snälla, gulliga människor överallt?!:rolleyes:

Ett tips till dig. Köp aldrig en pistol. Då går det nog snett inom kort, och du sitter inne en lång stund.

Mina två spänn.

:rolleyes: Ursäkta men va faan :rofl vart kom pistolen in i bilden :rofl är du på ricktigt?

Såklart man inte skall spöa ner nån för en utspilld öl!

Jag har både spillt ut och fått spilld öl på krogen! Spiller man ut nåns öl så ber man om ursäkt, sen köper man en ny!:tummenupp (Och dricker upp mitt framför ögonen på snubben *ironi*)

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Dominator-Rocks skrev:
2487566 :rolleyes: Ursäkta men va faan :rofl vart kom pistolen in i bilden :rofl är du på ricktigt?

Jag är på ricktigt.

Jag tänkte på typ situationen i filmen med en övertänd snubbe som spöar upp två killar rejält för att en av dom råkar fyll-veva in en arm på dennes flickvän. Det är när såna killar har en pikadoll som dom kan "råka" knäppa någon. Något dom säkert kommer att ångra senare.

Edit: Om någon spiller ut ens bärs så är det klart att man surnar till, men det skulle aldrig falla mig in att bånka på någon för en sån skitsak. Så mycket "heder" har dom inte tagit av mig...

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
http://video.google.com/videoplay?docid=1304088000773519717&q=fight

Detta är vad jag kallar en riktig FIGHT!

Men klart att man blir lack om det är någon som muckar med ens nära och kära. Dock beror det på situationen, han kunde ju åtminstonde frågat om dom ville något? hade dom fortsatt kaxa sig så kunde han ju gått på.
Jag kör så att jag står på mig men aldirg slår först. Fungerat än så länge. Har bara fått två smällar men inte delat ut. Orkar inte.. :tungan Tycker det är mycket "manligare" att ta emot stryk än att dela ut.

Hur försvarar man sig någon av dom här? :va :va
http://video.google.com/videoplay?docid=4414736950893167191&q=martial+arts
låter som rabbiata hundar :confused:

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
stoffer skrev:
...

Kände mig lite attackerad med tanke på att sporterna du raljerar över är precis de som jag nämnde att jag hade tränat tidigare i tråden.

Well, när man ser någon som op som tydligen menar allvar är det nog dessvärre svårt att vara helt allvarlig. Måste kännas 'bra' när man har sådana ambassadörer för en sport som man faktiskt tycker om!

PiEn

I grow
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
en Orange <3
t-rex skrev:
2487696 Du har missuppfattat - det är inte karaten som är fånig och töntig.

Okej fel av mig.. tyckte jag läste ett av trådskaparens inlägg där det stod att de andra kampsporterna var fåniga:confused:

"Skillnaden mellan kampsportare som tränat en riktig sport och de osm tränar de andra fåninga sporterna"

Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
t-rex skrev:
2487647 Well, när man ser någon som op som tydligen menar allvar är det nog dessvärre svårt att vara helt allvarlig. Måste kännas 'bra' när man har sådana ambassadörer för en sport som man faktiskt tycker om!
op = original poster?

Det känns skit rent ut sagt. Knäcka näsben och revben och jag vet inte vad för att någon provocerar en? Det är helt tokigt. Man måste ju ha någon gräns för hur man reagerar. Så vitt jag förstår så är det dessutom misshandel, även om man blev provocerad.

Bara så hela tråden förstår: Kampsportsklubbar består till 90% av folk som gillar sporten, som är väldigt ödmjuka, som INTE slåss på krogen, oavsett om nån spiller öl eller knuffas. Dessutom kramas vi ofta.

..och pratar känslor i bastun! :rodnar :tuttar

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
BMW 1100 GS / Suzuki 750 gs -77
stoffer skrev:
2487252 Hördu, du är berättigad till din egen åsikt om trådskaparen, men var snäll och dra inte alla kampsportare över samma kam. För mig är kampsporten en sport, precis som tennis eller baseball. Det finns vissa inom kampsporten som inte slåss. Jag är en av dem. Det är lika naturligt som att det finns folk inom baseballen som inte slåss med baseballträ.

ööööh va?:va hur fick du det till att raljera över kampsporter?:va

Det var inte riktigt menat att raljera om de kampsporterna. Var mera ett skämtsamt inlägg. Jag har som jag sagt själv tränat en del och tycker det är bland det roligaste som finns. 99% sjyssta människor har jag träffat genom dessa sporter.

Läste ett inlägg om tre killar som fick spö efter en utspilld öl. OK, de kanske muckade men det känns som det är ganska enkelt att undvika krogslagsmål. Men jag vet inte, vi kanske inte hänger på samma ställen.

Peace

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...