Såhär går det när man bråkar med fel folk

Henken

Guest
Att träna kampsport utan att slå folk på gatan är ju lika dumt som att ha kamphund utan att få den att attackera A-lagare...blir ingen mening med det hela! Syftet med träningen & hunden försvinner om man inte använder det.
Likadant med knivar, har man en fet jävla Rambo-kniv måste man sticka den i nån för den är gjord för att skära i folk med!

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
jente skrev:
2488370 Okej att det är en person som dryga sig mot folk som inte kan slåss så är det helt rätt att han kommer få stryk....eget fel då liksom.

Och det andra om liten stad är sant...

Hehe...med tanke på att att folk inte ofta vågar det så tycker jag personligen att man inte behöver öppna käften, jag står för mina svar både på internet och verklighet.

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

tænk då om alla vore som du ;)
Sæg vad ni vill, ødmjukhet eller inte. Nångång i livet træffar många træffa på någon som kommer vilja sopa mattan med er. Oavsett om ni vill det eller inte.

Man behøver inte vara godast i værlden før att undvika en sån sak. Ibland hænder det bara..

Proffboxning, K1, thaiboxning och alla de andra galor/kampsporterna som uttøvar slag mot huvudet som du næmner. Det ær nog tyværr inte folk på gatan som pajjar før dom. Det ær Svenska folkets instællning till "våld". Det mærker man hær. Bættre att ta munnen och knipa igen, bættre att blunda før verkligheten. Bættre att knipa kæft och ta emot all skit man kan før att svælja stoltheten. Ær det bra? Alla får væl tycka vad dom vill :D:D:D:D:D

Från en tønt, till er andra coolingar som kan "prata bort knivslagsmål" :D

Paradoxy

Guest
vbg_snake skrev:
2488396 tænk då om alla vore som du ;)
Sæg vad ni vill, ødmjukhet eller inte. Nångång i livet træffar många træffa på någon som kommer vilja sopa mattan med er. Oavsett om ni vill det eller inte.

Man behøver inte vara godast i værlden før att undvika en sån sak. Ibland hænder det bara..

Proffboxning, K1, thaiboxning och alla de andra galor/kampsporterna som uttøvar slag mot huvudet som du næmner. Det ær nog tyværr inte folk på gatan som pajjar før dom. Det ær Svenska folkets instællning till "våld". Det mærker man hær. Bættre att ta munnen och knipa igen, bættre att blunda før verkligheten. Bættre att knipa kæft och ta emot all skit man kan før att svælja stoltheten. Ær det bra? Alla får væl tycka vad dom vill :D:D:D:D:D

Från en tønt, till er andra coolingar som kan "prata bort knivslagsmål" :D

Å, å, Ä, ä, Ö, ö

Du ser handikappad ut när du är i Norge :tungan

Ado

Galen - helt jävla väck i bollen
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
2021 Triumph Tiger 1200 - kan man köra sportigt?
Tja!
Har läst en del av inläggen o märker av att folk drygar sin mot "grundaren".
Iom att jag inte vill falla in under den kategorin så skulle ja vilja be dig (vbg_snake) att ge lite extra info...

Hur många matcher har du gått?-Tävlingshistorik
Vilka andra sporter har du provat på? (även om de bara e me polarna)
Vilka sporter har du verkligen tagit en (djup) titt på?
När väcktes ditt intresse för kampsport?
Vad mer finns att träna i din närhet?
Hur stort e Varberg egentligen?

Om du känner att du vill fylla ut me något så var vänlig och gör det...

//Ado

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki
vbg_snake skrev:
2487923 Seriöst grabbar, är ni på riktigt?

Tror ingen här ens har läst mitt första inlägg..

Briljerar med en historia? Jag va nöjd när jag slog ner 3 invandrare som försökte sätta stopp för mig på krogen. Angående en putt i ryggen. Du missuppfattade nog den.

Han puttade till mig med vilje och hånflinade, jag skrattade och vände ryggen - är det inte #1 att jag inte brydde mig? Sen puttar han till mig. Då har han bevisat att han vill ha stryk. Och jag kan dela ut det.

Jag förstår varför ni mongos inte tycker om min person, för då kan ni inte vara otrevliga eller odrägliga om en sådan person går omkring, för ni vet aldrig när ni möter en. Jag är som sagt alltid nykter när jag går ut, jag gillar inet att dricka sprit, har inget nöje av det. Roligare att gå ut och koppla av.

jag har inte varit i så många slagsmål faktiskt. Vart i thailand och tränat thaiboxning etc (shit vad jag skryter nu... nu blir jag nog jättehatad för jag är en kicker och åker DIT och tränar!!!!)

Folk som känner mig i verkligheten vet att jag är oherthört emot våld på stan och provocerar aldrig fram någonting. Men är det en person som jag vet går runt och försöker leta bråk efter bråk, slår folk som inte kan försvara sig och sedan går på och försöker starta något med mig. Då sätter jag personen på plats. Alla har rätt till en åsikt av mig. Ni kan tycka jag är hur dumma i huvudet som helst osv. Men ni är inte så nöjda när albanligan på 5 fjuniga nördar står och sopar eran polare. DÅ önskar ni att ni kunde lite självförsvar

Så ta era jävla moralkakor och kör dom upp dom i röven. Pinsamt hur folk är här. "kicker, tönt, våldsbenägen". Jag har jobbat som lärare på gymnasienivå i 3 år. Jag är KNAPPAST någon snubbe som ni ser ute och leker kicker.

En ambasadör för sin sport är jag. oavsett vad några pantade dator-fighters tror här. Så snälla, ta erat snack och begrav det. För ni har så lite koll så det finns inte.

Att kampsportare ofta råkar ut för bråk, spec i småstäder är att folk vet att de tränar kampsport och vill sätta sig på dom i t ex fyllan.. sen att många kampsportsutövare tar ner folk på jorden som behöver det, det är INGET fel. Den som motsäger det är så korkad. Den personen som motsäger det hoppas jag seriöst blir anfallen av nån våldsbenägen idiot, så kanske denna person ändrar uppfattning...

Sen skulle det vara kul om någon vågade svara i verkligheten som man gör på nätet.

Angående personen på filmen. Krävs vad, två ögon och en hjärncell för att se att allt va planerat?

Dom stod och diskuterade och såg upptagna ut, deras brud/polare etc stod på balkongen och ville spela in en fight de skulle starta. Sån händer dagligen. Ni som e sånna nätnördar borde väll sett majoriteten av alla sånna filmer nu?

Kom med i matchen och kom ner på jorden förfan. Moralidioter. Den dagen nån av er åker på så mycket stryk eller blir knivhuggna, jadu, kom inte hit och klaga då. För då förtjänar ni antagligen det, såsom ni resonerar.

Hehe..du rä som en serie figur, en sån där alla skrattar åt.
Bara för du varit på Koh Phangan och kört lite thaiboxing mellan fruktdrinkarna gör ju inte dig mycket ballare.

Det absolut roligaste skulle vara om du mötte en väldigt duktig fighter som, på samma sätt som du, lider av "jag ska bevisa att jag är kung" syndromet som slog på dig litegrann sådär lagom. Det skulle väl du älska, eftersom såna där jävlar som tror de är nåt ska ner på jorden. Eller varför inte någon som insett sina begränsningarna efter fått ta några smällar av dig och glider hem till farstun och hämtar sitt avsågade och gör hembesök. Lilla vännen, verkligheten är nog inte den att Du är sådär himla tuff. Ibland svårt att inse sanningen.

Det mest skrämmande är ju att du jobbar som lärare, vilken förebild!
Slår du på ungarna när de tjaffsar upp mot dig? De måste ju trots allt sättas på plats! Är du lika rasistisk där och delar ut IGs till alla med svart hår..hmmm...???

Sen är vi många som varit i den situationen att vi slog på folk ute på stan, men de flesta av oss växte ifrån det ungefär samtidigt som man slutade köra moppe.

Paradoxy

Guest
P! skrev:
2488440Det mest skrämmande är ju att du jobbar som lärare, vilken förebild!
Slår du på ungarna när de tjaffsar upp mot dig? De måste ju trots allt sättas på plats! Är du lika rasistisk där och delar ut IGs till alla med svart hår..hmmm...???

Kan du hålla käft?
Han är en av de bättre lärarna jag har haft under min skolgång. Rättvisa betyg och hjälpsam mot alla. Punkt slut.

Ado: Varberg är ungefär 52 000 invånare stort.

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki
Paradoxy skrev:
2488461 Kan du hålla käft?
Han är en av de bättre lärarna jag har haft under min skolgång. Rättvisa betyg och hjälpsam mot alla. Punkt slut.

Ado: Varberg är ungefär 52 000 invånare stort.

Lugn i byxan nu :pannkyss

Det var en fråga, det är det det här ( ? ) tecknet signalerar vid slutet av en mening. Han kan säkert vara både en bra person och en bra lärare men det framstår ju inte riktigt här iaf. Men säger du att han var en bra lärare, då tror jag dig.

Hela diskussionen har fått lite för stora propotioner, jag attackerar inte vbg_snake personligen, det kan jag inte då jag inte känner han personligen. Men jag tyckte bara det var lite osmidigt skrivet.

Det känns som det inte finns något slut på denna diskussion så jag lägger ner, tror jag gör en och annan glad då hehe...

Lycka till med kampsporten men håll det inom ringen.

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Paradoxy skrev:
2488461 Kan du hålla käft?

...

Jag vet inte om du är medveten om det, men du har just skrivit dagens kanske roligaste inlägg.

Och då är klockan bara kvart över tolv!

Paradoxy

Guest
t-rex skrev:
2488481 Jag vet inte om du är medveten om det, men du har just skrivit dagens kanske roligaste inlägg.

Och då är klockan bara kvart över tolv!

Oj, så du har också haft honom som lärare och håller inte med om det jag har skrivit och därför finner du det lustigt. Grattis.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Ado skrev:
2488431 Tja!
Har läst en del av inläggen o märker av att folk drygar sin mot "grundaren".
Iom att jag inte vill falla in under den kategorin så skulle ja vilja be dig (vbg_snake) att ge lite extra info...

//Ado

Hur många matcher har du gått?-: ~ runt 20-talet, flertalet utomlands
Vilka andra sporter har du provat på? (även om de bara e me polarna)
Fotboll, innebandy, pingis, TKD, Kung fu, Jujitsu, mm
Vilka sporter har du verkligen tagit en (djup) titt på? Thaiboxning, fotboll, innebady, kung fu
När väcktes ditt intresse för kampsport? Jag har haft astma sedan jag föddes. Spelade fotboll men det va för jobbigt iom allt gräs, simmade i 10 år, men det blev för långt till simmhallen, såg thaiboxning på TV från lumpinee och ville testa det. Sedan vart jag fast
Vad mer finns att träna i din närhet? Karate, Kung fu, Kendo, Jijutsu, BJJ, sport jijutsu etc.
Hur stort e Varberg egentligen? 52 000~

En thaiboxningsträning på Pangang? haha. Jag tog ledigt från jobbet för att enbart dra och träna i thailand :)

Om du känner att du vill fylla ut me något så var vänlig och gör det...
Vad vill du med dessa frågorna? Jag har inget att bevisa egentligen =)

Tackar Basse, det värmer att höra. Jag försökte alltid vara så rättvis mot er som möjligt. Det är jag mot alla, t.om de som åker på stryk ;)

Alltid lika skönt med moraltanter, såja, hacka ner ännu mer så jag får något att skratta åt när jag skall sova.

P! skrev:
2488476 Lugn i byxan nu :pannkyss

Det var en fråga, det är det det här ( ? ) tecknet signalerar vid slutet av en mening. Han kan säkert vara både en bra person och en bra lärare men det framstår ju inte riktigt här iaf. Men säger du att han var en bra lärare, då tror jag dig.

Hela diskussionen har fått lite för stora propotioner, jag attackerar inte vbg_snake personligen, det kan jag inte då jag inte känner han personligen. Men jag tyckte bara det var lite osmidigt skrivet.

Det känns som det inte finns något slut på denna diskussion så jag lägger ner, tror jag gör en och annan glad då hehe...

Lycka till med kampsporten men håll det inom ringen.

Hålla vad inom ringen? Det är en sak du inte fattar. Jag utövar inte kampsport på gatan. Förstår du trögt, det är ju det jag försöker säga med varje inlägg. men folk hoppar över vissa saker jag skriver och väljer ut ord. Klart som fan du hoppar på mig, vem hoppar du på annars? Nu skall jag ge alla lite logik här så lyssna nu en jävla gång för alla

1. en kille bråkar med, dig, eller din polare, han söker bråk och försöker göra allt för att starta det. Det räcker du öppnar käften, eller kanske int ens det. han kanske redan nitar dig eller din polare.
B. vad gör du?
:personer som inte har kompetensen att slåss kommer automatiskt att bli livrädda och springa, käfta, eller möjligtvis ge en örfil tillbaka. Vad löser detta? ingenting, det bygger oftast upp ett hat.
:Jag kommer naturligtvis försöka dra mig ur det, går inte detta kommer jag sopa personen så gott det går. Med tanke om att jag kan få en kniv i mig och att jag kan åka på stryk. Jag gåR INTE FRAM OPROVOCERAT OCH SLÅR FOLK FATTAR NI DET? JAG SLÅR INTE FOLK UTAN GRUNDER. JAG SLÅR INTE FOLK SOM INTE STÄLLER MIG I ETT HÖRN DÄR JAG INTE KAN KOMMA UR.

Är det svåra saker att förstÅ? Om det är det, sluta skriv i denna tråden då.

Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
vbg_snake skrev:
2482727 Jag va på krogen för ett par månadersedan. Hade en öl i handen, en invandrare kommer och knuffar mig i sidan med vilje så jag spiller ut ölen.

Frågar om han har tänkt köpa en ny eller iaf be om ursäkt. Han hånflinar åt mig och jag börjar skratta åt honom å vänder honom ryggen.

Blir tillputtad och vänder mig om å frågar vad han sysslar med.

slutar med att jag slog ner 3 personer, en fick bruten näsa, en annan brutet revben och en 3e fick andningen utslagen i en halv minut. Skryt? nej, men blir en kampsportare som tränat på hög nivå sne är det bäst att dra.

Tro det eller ej, jag njöt av varje sekund. Jag hatar folk som skall ut och bråka, speciellt invandrare som tror sig stå högre än alla andra.

Det är hur du skriver som folk retar sig på. "slutar med att jag slog ner 3 personer, en fick bruten näsa, en annan brutet revben och en 3e fick andningen utslagen i en halv minut. Skryt? nej, men blir en kampsportare som tränat på hög nivå sne är det bäst att dra."

Denna meningen bygger ju på att du "har lång erfarenhet och är mkt duktig" i kampsport och -Näää jag skryter inte, men passa dig för säger du fel ord eller retar upp mig åker du på en smäll eller två.......typ.

Säger inte att du handlade fel.... men ditt ordval och beskrivning säger ngt helt annat.

Bara för man tränar kampsport så är man inte bra på att slåss. Har själv instruerat och tränat kampsport i en massa år och känner mig inte på ngt vis "bättre" på att slåss än ngn annan. Till slut möter mna ngn med mer kunskap.

Och sedan den beskrivningen du gör på andra kampsporter är inte helt korrekt måste jag säga......men den diskussionen tar vi över en öl ngn gång.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Gymnasielärare i 3 år... sen har du flera års erfarenhet av systemutveckling i USA va det va? Sen på Irland, sen hade du varit i Sverige imellan och nu är du i Norge o kör truck...samt född 81. Hur FAN har du hunnit med allt de? :)

Edit: Du hade visst varit i Thailand o tränat da-shitt också :yoparty

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
HönaPower skrev:
2485988 Jäklar vad mkt tuffingar det finns här, hoppas jag slipper möta er på krogen när ni vill vara lite extra tuffa...men det är nog mest en mognadsfråga...

Jag är 32, & har aldrig slagit ner någon, bara försvarat mig, & oftast gått iväg, det är enklast, våld föder våld, det är en enkel sanning.
Sen att skryta här med att det "kändes jävligt bra" att slå ner en människa, det tycker jag mest är sorgligt, oberonede av situation.

/Peace out!
Håller med om allt du skriver förutom att jag är 30.

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Jag var också skitcool förra helgen.

Stod på dansgolvet tillsammans med min tjej och några andra. En kille står bakom min tjej och verkligen står och knör sig nära och så hela tiden. Jag säger till honom att han kan väl ge upp med det där, han flinar och fortsätter lite. Jag byter plats med min tjej och ser till att hålla uppe armbågarna lite extra när han istället står och puttar på mig. Jag säger till han att han kan väl ge sig men han fortsätter. En stund senare tar jag ett rejält grabbatag i arslet på han, när han vänder sig om så slickar jag mig runt munnen och tittar honom i ögonen. "Vad faan gör du!" sade han. "Jag trodde du var lite intresserad eftersom du ville stå på mig hela tiden och ville ha kroppskontakt" förklarade jag. Då gick han därifrån. Jag är aldrig i bråk själv men säger ibland till folk vänligt men bestämt. Håller mig på behörigt avstånd från de kända bråkmakarna i stan så slipper man ha med de att göra.

Borde jag nitat killen istället för att klämma han i arslet? ;)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln