Söderåka-Söndag 2006-08-27 (Stockholm)

Anmälningslista (icke bindande)

• Antal röstningar
    0
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Bra jobbat av våra kära gruppledare också. :bow

Dock vill jag gärna se att fler ställer upp som frivilliga på den punkten.Det är inte meningen att samma personer ska behöva ta det jobbet varenda gång, om dom inte vill.

Kom ihåg att ALLA måste hjälpas åt för att hålla igång körningen. :mattias

Den vanligaste ursäkten: "Hittar för dåligt" håller inte längre.
INGEN hittar utan karta på söndagsåkat.
Se bara på JayZin, han kör ju vilse hela tiden, men funkar ändå toppen som gruppledare. :D
Alla hjälps ändå åt att hitta rätt, och tyda kartan.
Gruppledarens huvudsakliga roll är att hålla ett jämt & lagom tempo, som anpassas efter gruppen.

Om inte fler ställer upp å hjälper till, så kommer söndagsåkat inte kunna fortsätta.
Tack igen Ragge, för att du ställde upp, när ingen annan ville ställa upp å avlasta dig denna gång. :Bugar

Last edited:

Dawe

Guest
Vilken bra dag och otrolig tajming med regnet.
Återigen tack WP för dina insatser.

JayZin

If I Only Had Wings On My Gixxer.......
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
GSX-R 1000
War-psycho skrev:
2413461

Vilket osökt får mig att tänka på JayZin som återigen lyckades leda sin grupp vilse. :rofl
(Trots att han suttit hela natten innan å pluggat kartan)
Båten lyckades han se denna gång iallafall, tredje gången gillt. :tummenupp
Fan vad du kräver av mig, först kräver du att jag ska köra rätt! Men då klagar du på att jag inte ser båten. Nu när jag såg båten men körde fel. ja då klagar du också!! :mad: :D

Tack allihopa för en underbar tur (trots felkörningen) Men vi tog ju igen det på vägen hem! Bra jobbat alla ni som körde i min grupp. Ni andra också som höll er på 2 hjul.:tummenupp

Nu har jag lite roligare material att jobba med så snart kommer det en schysst rulle. Håller dock på med förra söndagens filminspelning. Ska försöka lägga upp den ikväll! Om jag inte :trött

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
JayZin skrev:
2413830 Fan vad du kräver av mig, först kräver du att jag ska köra rätt! Men då klagar du på att jag inte ser båten. Nu när jag såg båten men körde fel. ja då klagar du också!! :mad: :D
Tackar, gav mig en idé som jag kan uppdatera förra inlägget med. :D

Ska bli kul att se filmerna. :hoppa

Last edited:

Salle1428

Gick med
11 Dec 2005
Hoj
Ducati 999
1:a gången men förhoppningsvis inte sista :tummenupp
Åkte med den snabba gruppen och fick en kanondag, tack grabbar :bow
Vill även tacka de som gör detta möjligt, WP m flera :klappar

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
War-psycho skrev:
2413953 Dom håller sig iallafall på vägen, till skillnad från er norrbaggar. ;)

Nu är det här på väg att bli en norr söder konflikt.. :D

Det är rätt många norrisar som faktiskt sätter sig och kör söder ut på söndagarna.. :)

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Snail_shell skrev:
2413968 Det är rätt många norrisar som faktiskt sätter sig och kör söder ut på söndagarna.. :)
Å vice versa... :7peta :)

Men på den bilden så ser man ju det du snackade om tidigare i tråden, ganska litet avstånd där faktiskt.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Vill också tacka för en bra tur, som tur var avvek jag innan skitvädret hann börja...

Jag reagerade lite över att det blåstes på rätt bra genom hålorna i Sörmland. Jag vet inte om jag håller på att bli riktigt sur och gammal, men det känns lite onödigt när vi kommer så många i samlad grupp i farter som Svensson eller Expressen definierar som vansinneskörning, och blåser tvätten av linorna. Jag skulle föredra att hålla "typ" 50 genom hålorna, och inte ge folk ytterligare orsaker att skälla på sporthojsåkarna, vad tycker ni, är det bara MrGrumpy som tagit överhanden hos mig? Det är ju rätt få km per runda det rör sig om...

/Bror Duktig

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
HansJ skrev:
2414027 Vill också tacka för en bra tur, som tur var avvek jag innan skitvädret hann börja...
Var det du som draggade lite efter JayZin's grupp?

I så fall vill jag bara säga att jag gillade ditt tempo, det var kul att köra med dig en bit av sträckan.
Passade mig utmärkt att följa efter dig. :tummenupp
(Tills det blev blött på banan, och ni åkte vilse d.v.s.)

Last edited:

kul me ninja

Ödmjuk !!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
ZX10R
den här dagens åkning var super skön..vill tackapsychot alla andra med resenärer som är ett härligt gäng..kan ställa uppsom reseledare..hittar ju inte ändå...så får ni en till å hacka på...de sista 2 milen hem blev ju i motsjö å svallvågor...blev blöt men inte suur..ser framåt nåsta..seglats..ehh..menar "sam"åkning..kul å se lite ansikten bakom hjälmarna oxo. ska sätta mej på balkongen nu å lyssna på vädret...som vi klarade oss (98%) ifrån.

Plonkan

Ride on!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Ärr-sexa
HansJ skrev:
2414027 Vill också tacka för en bra tur, som tur var avvek jag innan skitvädret hann börja...

Jag reagerade lite över att det blåstes på rätt bra genom hålorna i Sörmland. Jag vet inte om jag håller på att bli riktigt sur och gammal, men det känns lite onödigt när vi kommer så många i samlad grupp i farter som Svensson eller Expressen definierar som vansinneskörning, och blåser tvätten av linorna. Jag skulle föredra att hålla "typ" 50 genom hålorna, och inte ge folk ytterligare orsaker att skälla på sporthojsåkarna, vad tycker ni, är det bara MrGrumpy som tagit överhanden hos mig? Det är ju rätt få km per runda det rör sig om...

/Bror Duktig
Håller mé. :tummenupp Om du åker med den "hårda" gruppen så ska du få se på "snygg"/hänsynsfull fart genom hålor och på dom stora vägarna. :) Däremellan kan det gasas...! :yoparty

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
War-psycho skrev:
2414077 Var det du som draggade lite efter JayZin's grupp?

I så fall vill jag bara säga att jag gillade ditt tempo, det var kul att köra med dig en bit av sträckan.
Passade mig utmärkt att följa efter dig. (Tills det blev blött och ni åkte vilse.) :tummenupp
Jo det var jag. (Draggade efter... :mad:)

Plonkan skrev:
2414113 Håller mé. :tummenupp Om du åker med den "hårda" gruppen så ska du få se på "snygg"/hänsynsfull fart genom hålor och på dom stora vägarna. :) Däremellan kan det gasas...! :yoparty
"Hårda" gruppen, vilken grupp är det?

Last edited:

Stark

Smokers smile wider and ride faster
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
2005 GSXR1000, HQV701 Supermoto
HansJ skrev:

/Bror Duktig

Vi mosade på duktigt i första gruppen, men när det står 50 på skyltarna är det 50 som gäller. Skärpning.

Trevlig körning med sköna lirare. Körde fel trots fina kartan och gled in som sista grupp :D

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
fråga - kommer ni köra nästa söndag också? Kanske kan hoppa med i nån snigelgrupp om kortet kommer i min ägo här i veckan ;)

Plonkan

Ride on!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Ärr-sexa
HansJ skrev:
2414125 "Hårda" gruppen, vilken grupp är det?
Det är den gruppen som släpper iväg alla "galningar" :D före och som hinner se omgivningarna, så som tex båtar. ;)

Stark skrev:
2414147 Vi mosade på duktigt i första gruppen, men när det står 50 på skyltarna är det 50 som gäller. Skärpning.

Trevlig körning med sköna lirare. Körde fel trots fina kartan och gled in som sista grupp :D
Fort och fel kommer alltid sist, ungefär som att "genvägar är senvägar"... :D :pannkyss

Last edited:

kul me ninja

Ödmjuk !!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
ZX10R
Plonkan skrev:
2414113 Håller mé. :tummenupp Om du åker med den "hårda" gruppen så ska du få se på "snygg"/hänsynsfull fart genom hålor och på dom stora vägarna. :) Däremellan kan det gasas...! :yoparty

vi som körde första "mjuka" gruppen kom överänns innan vi åkte att köra lungt i "byarna"..å vi höll det...oki vi va bara fem..men jag e nöjd vi fixade det...att det sen gick "liiiite" fortare på sträckorna mellan byarna...va bara såååå skönt...

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
HansJ skrev:
2414125 Jo det var jag. (Draggade efter... :mad:)
Jo, men det var ju snällt att du väntade på mig. :pannkyss

Trevligt att köra med dig iallafall, fin körning från din sida tycker jag.

ewook skrev:
2414149 fråga - kommer ni köra nästa söndag också? Kanske kan hoppa med i nån snigelgrupp om kortet kommer i min ägo här i veckan ;)
Det lutar åt det... skulle nog sakna gänget & körat annars. :)

Plonkan skrev:
2414161 Det är den gruppen som släpper iväg alla "galningar" :D före och som hinner se omgivningarna, så som tex båtar. ;)
"Galningar" som mig då eller ? :D

(Grupp nr.5 = psycho-gruppen som håller CP-tempo, både fort å långsamt om vartannat. :hihi)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...