Söder om landsvägen tour - MCK Vilse™

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
imaster skrev:
2479728 1 dag kvar! :banana

Nån som ska med en runda på Bassholmavägen idag?

Åker härifrån via Knutstorp - Stenestad till Klippan och sen norrut till Våxtorp och sen mot Örkelljunga - Perstorp - Ljungbyhed till Stenestad igen och sen hem.

Blir väl kvar här en stund, skriv!

Jag e po.. men måste fixa olja och systembolag före :tungan

Solid snake

Guest
imaster skrev:
2479728 1 dag kvar! :banana

Nån som ska med en runda på Bassholmavägen idag?

Åker härifrån via Knutstorp - Stenestad till Klippan och sen norrut till Våxtorp och sen mot Örkelljunga - Perstorp - Ljungbyhed till Stenestad igen och sen hem.

Blir väl kvar här en stund, skriv!
Jag är på!

Bandittjej skrev:
2479506 Godmiddag!!
Bara en timme kvar att jobba , sen hem och sova lite så att man är pigg till imorgon.Måste tvätta cyklen oxå:D så den är fin till imorgon ju.

Solid ska du jobba inatt?????
Om jag ska jobba inatt? Det ska jag väl för fan inte? :confused:

Last edited:

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Vad ska jag göra?

Hjälp mig! Min tjej har bara åkt ca 10 mil med mig i somras. Det var hennes första upplevelse på hoj någonsin.

Hon är lite sugen på att åka med imorgon men vet inte om hon klarar av 25-30 mil på sadeln. När jag körde henne sist började hon röra på sig mer och mer efter ca 2-3 mil och jag stannade för paus vilket hon tyckte var väldigt bra. Klagade på att det gick för snabbt på 90-vägar när jag höll 90 för att inte snacka om när jag körde lite på motorväg. Läskigt tyckte hon.

Ska hon med imorgon tar jag långsammaste gruppen annars den med Maverick. Vad tycker ni? Ska jag ge henne ett försök att åka med?

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Motorrad skrev:
2479990 Hjälp mig! Min tjej har bara åkt ca 10 mil med mig i somras. Det var hennes första upplevelse på hoj någonsin.

Hon är lite sugen på att åka med imorgon men vet inte om hon klarar av 25-30 mil på sadeln. När jag körde henne sist började hon röra på sig mer och mer efter ca 2-3 mil och jag stannade för paus vilket hon tyckte var väldigt bra. Klagade på att det gick för snabbt på 90-vägar när jag höll 90 för att inte snacka om när jag körde lite på motorväg. Läskigt tyckte hon.

Ska hon med imorgon tar jag långsammaste gruppen annars den med Maverick. Vad tycker ni? Ska jag ge henne ett försök att åka med?
CBR 600 har väl inte den mest optimala passagerarplatsen .. Hon kommer att ha ont i hela kroppen och du kommer att behöva massera hela natten mot söndag! :) Fast, har du ingen kompis eller bekant som kan ta med henne vissa bitar så hon får byta sittställning? Det brukar lindra ...

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Motorrad skrev:
2479990 Hjälp mig! Min tjej har bara åkt ca 10 mil med mig i somras. Det var hennes första upplevelse på hoj någonsin.

Klart hon ska få en chans..ta långsam och lägg dig långt bak där går de långsammare i kurvor oftast så :tummenupp

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Motorrad skrev:

Säg åt henne att klarar hon inte sitta still under (jag gissar på) tiomilaetapper och klarar av att det går lite för fort ibland så får hon hänga med. Det känns lite säkerhetsrisk om hon börjar protestera mitt i gruppen, det är ju ingen höjdare. Säg som det är, såhär är det att köra hoj, vill hon inte haka på då har du ju löst problemet och vill hon fortfarande med så får du se till att hon håller sig till det du har sagt. Det är ju livsfarligt annars.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Motorrad skrev:

Tror du ska avråda, första stoppet efter Eslöv tar vi efter en timme o ca: 7 mil. Hastigheter över gällande begränsning är nog mer regel än undantag. Tror även JKay kommer att ligga 20 till 30+, jag kör mellantempo och kommer lätt att ligga 30+ tänk, det är bara 100 km/h på 70- väg och 120 km/h på 90.

Öva mer tillsammans med tjejen innan du tar med henne. Inte roligt att förstöra hennes första riktiga hojupplevelse.

Bara av omtanke. Vi ses imorgon.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Kazta skrev:
2479711 DU....jobba.....HAHAHAHAHA
Säg som det är, du sitter och drömmer dig bort inför morgondagen!!
Kan du med gott samvete säga att du har gjort något idag som gör att du förtjänar dagens lön??? Jag ska skvallra för kusinen!!!

Kan LÄTT säja med gott samvete att jag gjort ngt för att förtjäna min lön...kan du det? :7peta
Skvallra på...hon sitter ändå på röva när hon är närvarande på jobb....:hihi

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Motorrad skrev:

Som det ser ut nu...så har inte jag ngn bakpå och min hoj är väl liiiite bättre att sitta på än din. Det löser sig....men motlutar hon så puttar jag av henne...:hihi
Min grupp kan du lätt åka i för att hon ska känna sig "trygg" :D
Det kommer inte att gå mer än i 150 på 90-väg...Lugna bananer alltså.

TwinLoveRace skrev:
2480025 Min tanke precis! ;)

PeeeGeee...tåler du sånt? :rolleyes:

Last edited:

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
JKay skrev:
2480030 Som det ser ut nu...så har inte jag ngn bakpå och min hoj är väl liiiite bättre att sitta på än din. Det löser sig....men motlutar hon så puttar jag av henne...:hihi
Min grupp kan du lätt åka i för att hon ska känna sig "trygg" :D
Det kommer inte att gå mer än i 150 på 90-väg...Lugna bananer alltså.

PeeeGeee...tåler du sånt? :rolleyes:

Kommer vi köra på 90-väg öht??? Oavsett kommer jag hålla 150:rolleyes:

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Gullefjun skrev:
2480036 Måste tyvärr lämna återbud till detta evenemang :sjuk
Ha det godis.

Krya på sig.....:pannkyss

PGH skrev:
2480039 Kommer vi köra på 90-väg öht??? Oavsett kommer jag hålla 150:rolleyes:

Jaa....det kommer vi. Iofs bara korta snuttar men ändå...

Last edited:

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Verkar inte vara så många som erbjuder just den hjäp Motorrad söker...
Istället för att ge tjejen en trevlig upplevelse tycker vissa hon kan sitta hemma... Hmmm Märklig inställning.

Tror inte jag kan komma, men de tjejer som åkt på min BB säger att de sitter bra. Den har också variablel hasighet så man kan ju öka efter han om de känns bra. -Ta med din tjej! Låt henne åka på andra hojar om föraren tillåter. Känner du för det så hör av dig kan hon få provåka på min, så vet ni hur det funkar.... Ha en trevlig tur. Kör så de ryker men kom hem i ett stycke ;)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Solid snake skrev:
2480053 Körning idag!

Träffas på Bilisten i Svalöv, 16:00 SHARP!!!

Hyfsat lång runda (ni ser en snabbresumé ovan), tar nog ett par timmar om jag lyckas hitta rätt direkt (annars anmäler jag mig som frivillig till MCK Vilse...:näsblod) annars tar det ett par timmar till... :rolleyes:

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
BeBe skrev:
2480058 Verkar inte vara så många som erbjuder just den hjäp Motorrad söker...
Istället för att ge tjejen en trevlig upplevelse tycker vissa hon kan sitta hemma... Hmmm Märklig inställning.

Tror inte jag kan komma, men de tjejer som åkt på min BB säger att de sitter bra. Den har också variablel hasighet så man kan ju öka efter han om de känns bra. -Ta med din tjej! Låt henne åka på andra hojar om föraren tillåter. Känner du för det så hör av dig kan hon få provåka på min, så vet ni hur det funkar.... Ha en trevlig tur. Kör så de ryker men kom hem i ett stycke ;)

Vilken tur att jag tillhör skaran som erbjuder hjälp...;)
Går inte lika fort längst fram som längst bak.....

imaster skrev:
2480059 Hyfsat lång runda (ni ser en snabbresumé ovan), tar nog ett par timmar om jag lyckas hitta rätt direkt (annars anmäler jag mig som frivillig till MCK Vilse...:näsblod) annars tar det ett par timmar till... :rolleyes:

Du kör ju GPS så du får inte vara mä! :D

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept