Tack självBeBe skrev:2480180Var i Norge o hade en karta i skala 1:400 000. Lagom detaljerad.
Tjena Oas.... Ja, de skulle jag gärna!
Tack för senast! Som sagt, trevligt i Norge
Tack självBeBe skrev:2480180Var i Norge o hade en karta i skala 1:400 000. Lagom detaljerad.
Tjena Oas.... Ja, de skulle jag gärna!
Tack för senast! Som sagt, trevligt i Norge
JKay skrev:2480233Det går ju att få info i form av digital karta från alla som använt den Skånekartan...
Motorrad skrev:2480247Kan du skicka länken? Är det kanske den som är länkad från RR's sida?
Magoozi skrev:2480336Dessvärre måste jag avsäga mig min plats. Jättetråkigt, men så är fallet. Hoppas inte det strular för mycket nu när man har beställt mat och allt.
Ha en trevlig runda med obligatoriska felkörningar osv.....
Magoozi
Mc-kartan, Södra Götaland är den bästa:Motorrad skrev:2480174Ska söka efter en sådan.
Synd att det inte finns en riktig hojkarta som man kan köpa i butikerna som i Tyskland. Köpte en över Tyskland och Alpländerna. Jättebra och vägar som är bra mc-vägar är markerade.
Benke skrev:2480452Vaffan är det som händer din j*vla !?!?!
Klart det ställer till, så utan att din hoj har blivit stulen, klotad eller liknande ser du till o pallra dig till Eslöv imorgon!
elwe skrev:2480462Mc-kartan, Södra Götaland är den bästa:
http://www.motorboken.se/product_list.php?section1_id=115§ion2_id=292
PGH skrev:2480485Amen den kostar ju pengar. Gratis skall det vara, snål som man e
El Garto skrev:2480573Fortfarande förkyld, ont i halsen etc. Avstår hojen i helgen till förmån för en varm sittplats i bilen bredvid min övningskörande dotter. Vi kanske ses
Ha det BÄST i morgon
Benke skrev:2480452Vaffan är det som händer din j*vla !?!?!
Klart det ställer till, så utan att din hoj har blivit stulen, klotad eller liknande ser du till o pallra dig till Eslöv imorgon!
PGH skrev:2480599SVIKARE, stavas det. Nä, hoppas du blir frisk fort + att näsan inte ser ut som ett stoppljus
Är det någon som vill/kan/orkar/offrar sig/erbjuder sig/ställer upp/känner sig tvingad ATT vara min grupps sisteman imorgon? Jag kan lova dig en oförglömlig upplevelse imorgon. Var beredd på att helt plötsligt så får du köra först/guida gruppen till en uppsamlingspunkt som jag glömt tala om tidiagre på morgonen, o glöm mitt mobilnummer det får du först efter rundan Varför inte en Del skall ju vara varannan damerna nu.
Edit: Glömde ju nämna kartan, sån får du inte heller
JKay skrev:2480202Ahhhh..det är DENNA "superfartvrålande" hojen som OAS har berättat om...
Kul resa ni gjorde!
HahahahahaRR_06 skrev:2480228Va.... vi skall väl inte köra över rådande hastighetsbegränsning ???
150 kmt finns ju ente'... eller haur jau rräknat feil???
Gällande hastighetsbegränsningar för sporthoj...
50 vänstersida + 50 högersida fortfarande 50 kmt ( gäller även 30 skyltar, går altså ej att dubbla mm)
70 vänstersida + 70 högersida = 140 kmt
70 vänstersida + 70 högersida + passerad 50 skylt = 190 kmt ( gäller raksträckor vid kortare partier(vid längre partier av rakor vid rådande 70 skyltning är det dock upp till föraren att komma ihåg passerade skyltar för ökning av hastighet till lämplig och o/säker fart) )
90 vänster sida + 90 högersida + passerad 70 skylt = 250 kmt
OBS: Gäller ej vid snö samt annan nederbörd av stor dignitet?
110 +110 samt 120 + 120 = Fri fart * ** under omständigheterna att ingen bil kör fortare än du själv ((du bör då skämmas(undantaget Italienska bilar som bör repas vid omkörning))
*Fri fart gäller även bakhjulsåkning vid skyltning över 50, då det anses vara ömöjligt för de förare med hastighetsmätare på främmre hjulet att förutsäga vad deras rådande hastighet är innan framhjulet tar mark.
**Fri fart råder självklart även vid tillfälle där personen i fråga upplever att han (eller hon) upplever sig att ha bråttom...
Jag kommer stanna på preem en stund och vänta på JKay och Starfighter iaf, i Kävlinge dvs, och det ligger typ på vägen.Isengrim skrev:2480705Jag kan köra sist om det kniper!
Är det någon som vill ha sällskap till eslöv-frukosten imorgon? Kör från Lund...vid lagom tid för att hinna käka!
Isengrim skrev:2480705Jag kan köra sist om det kniper!
Är det någon som vill ha sällskap till eslöv-frukosten imorgon? Kör från Lund...vid lagom tid för att hinna käka!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|